כשאין איפה לחנות, או כשרוצים לעשות זאת מבלי לשלם, היצירתיות מתעוררת. הפעם מדובר בשטח הסמוך לרחוב מוהליבר ליד בית הנסן ובית הספר הרטמן, שם התפתח בשבועות האחרונים מגרש חניה פיראטי.
1 צפייה בגלריה
החניה בחורשת הירח
החניה בחורשת הירח
החניה בחורשת הירח
( צילום: פרטי)

זהירות: ילדים

במקרה זה נוצרת בעייתיות מסוימת כיון שמדובר בחלק מחורשת הירח. זהו איזור בשכונה בו התושבים עורכים לעיתים קרובות ימי הולדת, והצופים ותנועות הנוער מקיימים בו הפעלות, ועכשיו נוספה לשטח פונקציה מאולתרת, מפריעה ואולי אף מסוכנת. בדרך כלל, המחסור במקומות חניה באזורי השכונות בא לידי ביטוי בשעות הערב. אך כאן הקירבה לבית הנסן ולמוסדות חינוך הביאה לכך שעובדים ומורים, לצד המתגוררים בסביבה, משאירים את רכביהם בחניות המקומיות לרוב שעות היום, וכך נוצרת לה מצוקת חניה שנמתחת על פני זמן רב יותר.
עד כה לא טרחו בעירייה לחסום את גישת הרכבים לחורשה או לתת מענה שימנע את הסכנה וכן את גזל שטחי הטבע והפנאי.
"ראש העיריה רואה את העיר מהעיניים של משתמש רכב שכול מה שמעניין אותו זה חניה זמינה וחינמית", טוען הפעיל החברתי, פרופ' איתי פישהנדלר. "לכן אין זה פלא ששטחים ירוקים הופכים בחסות העירייה למגרשי חניה מאולתרים".
מהעירייה נמסר: "מבדיקה שהתקיימה עולה כי האזור המצוין בפנייה אינו אזור טבע עירוני, אלא בחלקו שטח פרטי ובחלקו 'זכות דרך'. עיריית ירושלים תבחן את האפשרויות הקיימות להסדרת המתחם לחניה, על פי דין, תוך קיום הליכי שיתוף ציבור''.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים