החטא ועונשו: בעקבות הריסוס המסוכן בגן סאקר והכתבה במיינט ו"ידיעות ירושלים" החלה השבוע התארגנות לקראת הכנת בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד העירייה.
2 צפייה בגלריה
מרססים ליד בני אדם
מרססים ליד בני אדם
מרססים ליד בני אדם
(צילום: פרטי)
לאחרונה חשפנו במיינט ו"ידיעות ירושלים" גילויים חדשים, ובין היתר התברר כי ראש העירייה משה ליאון לא קיבל עדכון מיידי שלפיו בגן המפורסם נעשה שימוש בחומר מסוכן. כתוצאה מכך, רק חמישה ימים לאחר אירוע הריסוס פורסמה אזהרה לציבור הירושלמי וגודר המקום שבו בוצעה ההדברה. אלא שגם זה קרה רק לאחר שמשרד הבריאות פנה לעיריית ירושלים בבקשה להבהרות.
מהמידע שנאסף עולה כי אצל ילדים ששהו במקום אובחנו סימני הרעלה, כולל חום והקאות. בנוסף דווח על כלבים שנפגעו וחלו וגם על כלב שמת. התחקיר גם העלה כי ליד כיכר ספרא פוזר לכאורה חומר שעלול לפגוע בפוריות הנשים מבלי שהוזהרו להתרחק משם. כמו כן בוצעו ריסוסים שלא בהתאם להנחיות ליד מוזיאון ישראל וגן החיות.
2 צפייה בגלריה
האזור שגודר לאחר הריסוס
האזור שגודר לאחר הריסוס
האזור שגודר לאחר הריסוס
(צילום: אופיר לנג)

כבר פנו לעו"ד

הפעיל החברתי אילן ארלנק פירסם פוסט בפייסבוק שקרא לנפגעים פוטנציאליים להתאגד כדי להגיש תביעה נגד הרשות המקומית. לטענתו, אף שהרשות המקומית ידעה על ההדברה ביום שבו בוצע לכאורה ריסוס בחומר מסוכן ומסרטן מסוג 'דוקטלון', (שנאסר לשימוש שנתיים קודם לכן) בגן סאקר בילו באותו יום אלפי תושבים שלא הוזהרו מפני החומר שעלול לפגוע בבריאותם.
"כאשר דיברתי עם תושבים פשוט לא היתה להם מודעות שיש כאן איזושהי בעיה", אמר ארלנק למיינט ו"ידיעות ירושלים". "העירייה טוענת שלמרות התיעוד היא לא ריססה ב'דוקטלון', שנאסר לשימוש בישראל כבר לפני שנתיים. אז נניח שאכן ריססו בחומר אחר, אבל העובדה שאנשים ובעלי חיים מגיבים כך לחומר מצביעה על דרגת הרעילות שלו, שצריכה להדליק אצלנו נורות אדומות".
הפוסט זכה לשיתופים ולתגובות רבות, ומספר תושבים הביעו נכונות להצטרף לתביעה. אחת המגיבות ציינה: "אנחנו חטפנו הקאות וכאבי ראש ורק יום אחרי ראיתי את ההודעה על הריסוס". על האפשרות לתבוע אמר ארלנק: "יש כמה מתעניינים. אני בקשר עם עורך דין לגבי העניין ואנחנו מנסים לגבש את כל הנושא".
מהעירייה נמסר בתגובה לתחקיר כי "מייד עם היוודע המקרה הוא דווח לציבור".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים