אזהרה לתושבי ירושלים: חומר מסרטן ומסוכן לבריאות הציבור רוסס בשבוע שעבר באזור מסוים בגן סאקר, כך הודיע מחזיק תיק איכות הסביבה בעיריית ירושלים וסגן ראש העירייה, אריה קינג. החומר שרוסס בגן הינו "חומר מסוג 'דוקטלון', חומר מסרטן ומסוכן, גם ימים ושבועות לאחר שריססו אותו", כתב קינג עמוד הפייסבוק שלו. תושבים שהבחינו במעשה של אחד מעובדי הקבלן שריסס את החומר תיעדו אותו ודיווחו.
3 צפייה בגלריה
מעדיפים יותר ירוק. גן סאקר
מעדיפים יותר ירוק. גן סאקר
גן סאקר
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
האזור בו רוסס החומר בגן סאקר
האזור בו רוסס החומר בגן סאקר
האזור בו רוסס החומר בגן סאקר
(צילום: באדיבות ד"ר אופיר לנג)
"החברה שביצעה את הריסוס היא חברת קבלן של תאגיד עירוני, שפעלה בניגוד מוחלט להחלטת מועצת העירייה", הוסיף קינג, "החברה עבדה בגן סאקר ב-29.4.21 (שבוע שעבר) וריססה חומר מסוכן מאד לבריאות הציבור ולבריאותם של בעלי חיים. על כן בעלי הכלבים מתבקשים להימנע מלטייל עם כלביהם בשטח גן סאקר, לפחות עד לתאריך ה-20.5.21". יש לציין כי לא מדובר בכל הגן אלא באזור מסוים.
בישיבת הוועדה לאיכות הסביבה שתתקיים בקרוב יזומנו כלל קבלני הגינון והריסוס שפועלים מטעם העירייה ותאגידי העירייה ויוזהרו לבל יפרו את החלטות מועצת העירייה ויעבור על 'חוק התווית', החוק שמגדיר את התנאים לביצוע ריסוס בחומרים מסוכנים.
קינג: "אני מבקש סליחה על עוגמת הנפש ועל העמדת חייכם וחיי בעלי החיים שלכם בסכנה ברורה כל כך" .
3 צפייה בגלריה
העובד שביצע את הריסוס
העובד שביצע את הריסוס
העובד שביצע את הריסוס
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אריה קינג)
תגובת עיריית ירושלים: "המקרה מוכר לעירייה, שתפעל במיידי לגדר את המקום ולבצע פעולות שטיפה וטיהור לאזור המדובר. לציין כי מדובר בקבלן שפעל בניגוד לנהלים והוזמן בעקבות כך לשימוע".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים