מרגש: ירושלמים רבים התגייסו לאחרונה ותרמו כ־2,000 שקל לנער שאיבד את כל כספו. נהוראי עזרא, שחגג לא מכבר בר מצווה, נסע לאחרונה לתחנה המרכזית עם אחיו כדי לקנות לעצמו כלי עבודה. מכיוון שמיהר וחשש שיגיע לאחר סגירת החנויות, הוא לא חשב להוציא את הסכום הדרוש לקנייה ולקח איתו את הארנק ובו כ־9,000 שקל.
1 צפייה בגלריה
נהוראי עזרא
נהוראי עזרא
נהוראי עזרא
(צילום: באדיבות המשפחה)
כעבור זמן קצר הוא התקשר למשפחתו וסיפר כי הארנק נעלם ועימו כל הכסף שקיבל בבר מצווה וכן תשלום על עבודות מזדמנות. "אנחנו לא יודעים מה בדיוק היה שם", אומר האב, אבישי עזרא. "או שהוא הניח את הארנק איפשהו ומישהו בדיוק לקח לו אותו, או שכייסו אותו - לא ברור. הוא חזר הביתה שבור. אמר: 'כל מה שחסכתי, הכל הלך בשנייה'.
"הוא היה כל כך מבולבל. ניסינו להבין אולי נפל לו ברכבת, נהוראי לא ידע אפילו לומר איפה הוא ראה את זה לאחרונה, לא היה לנו קצה חוט לחיפושים. חזרנו לחנות, ניסינו לראות אולי הארנק הושאר שם, ולא היה להם מושג. לא היו הרבה אנשים בחנות לשאול אותם, רק איזה בחור שלא ממש שיתף איתנו פעולה. למחרת פנינו לרכבת, לאגד, למשטרה, למחלקת האבידות של ירושלים, בניסיון נואש לאתר את הארנק ואת הסכום שבתוכו".
המשפחה ניסתה לפרסם את המקרה ברשתות החברתיות, בתקווה שהארנק נמצא, ואז קיבל האב פנייה בווטסאפ, מתושבת העיר. "היא כתבה לי שהסיפור מאוד ריגש אותה ושהיא תשמח אם נקים איזה חשבון פייסבוק שהיא תריץ בין מכריה לשם גיוס הסכום שאבד. בעזרת אשתי פתחנו את החשבון, ושלחתי לאישה ההיא, והיא שלחה לחברות שלה. ככה זה התגלגל ונאספו כ־2,000 שקל בתוך שבועיים.
"לא רצינו להפוך את זה לסוג של קבצנות קולקטיבית. זה היה יותר בכיוון של יוזמה נחמדה לשמח ילד שכל החסכונות שלו אבדו ושנפלה רוחו מהעניין. כך יצא שאנחנו מצידנו כמעט שלא הפצנו את זה, וכל הכסף שנאסף הוא רק בזכות זרים גמורים. כשנהוראי שמע על זה הוא נדהם מהעובדה שאנשים שלא מכירים אותו רוצים לתת יד. בדיעבד אני חושב על זה שהיה פה גם אקט חינוכי של ערבות הדדית - ללמד את הילד שיש אנשים טובים באמצע הדרך".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים