משבר בפרשת פינוי מלון דיפלומט: משרד הקליטה מתייצב לימין דיירי מתחם מלון דיפלומט והצהיר כי המתחם לא יתפנה. הסיבה: אין עדיין מקום חלופי זמין לדיירים.
1 צפייה בגלריה
מלון דיפלומט
מלון דיפלומט
מלון דיפלומט
(צילום ארכיון: שלומי כהן)
עוד נטען כי משרד הקליטה יקדם הארכת חוזה שכירות המבנה מול האמריקאים, המחזיקים בבעלות המתחם ומייעדים אותו עבור מבנה הקבע של השגרירות בעיר.
בדיון שנערך היום (ג') בועדת הקליטה בכנסת קרא, מנגד, נציג משרד החוץ שלא לדחות את פינוי הדיירים וכי מדובר בעיכוב קידום צעד מדיני ממדרגה ראשונה של האמריקאים.
חביב קצב, מנכ"ל משרד הקליטה, הבטיח כי איש מהעולים לא יפונה אלא כשהאתר החלופי בפסגת זאב יהיה מוכן. "אנו ממשיכים לנהל מו"מ בעניין עם ממשלת ארה"ב ועם החברה המשכירה את המלון. נודיע לעולים כי הם לא יפונו, ובתוך כחודש יחודש עימם החוזה", אמר.
כזכור בסוף החודש מסתיים חוזה השכירות שהוארך כבר לפני מספר שנים. לכ-300 הדירים הקשישים שעדיין מתגוררים במקום יוקם מקום קבע חלופי בפסגת זאב, כך אושר בעירייה. אך הקמת הבניין תיארך כשלוש שנים לכל הפחות, ולפיכך נדרש מקום זמני חלופי שכבר בנוי ופנוי כרגע.
אלכס טנצר פעיל חברתי ולשעבר יו"ר ועדת מעקב אחרי ביצוע הבטחות לעולים מסר: "סוף סוף הצלחנו גם לקלקל יחסים עם ארה"ב, לא לתת פתרון לכ-240 קשישים וגם לבזבז עוד מיליונים. ב-2009 פורסם דו"ח מבקר מדינה שדרש לפנות את מלון דיפלומט. ב-2014 היה הסכם עם אמריקאים. לא היה זמן?"