תחת הכותרת ״גאווה 2020 המהפכה לא הושלמה״, יתקיימו הערב ברחבי הארץ 4 עצרות גאווה מרכזיות, שיחליפו את המצעדים שבוטלו עקב התפרצות נגיף הקורונה. העצרת הירושלמית תיערך בשעה 19:30 בגן העצמאות, ועל פי הערכות צפויים להשתתף בה אלפי בני אדם.
4 צפייה בגלריה
בדרך למצעד ב-2019
בדרך למצעד ב-2019
בדרך למצעד ב-2019
(צילום: רועי אלמן)
האירוע יעמוד בסימן 50 שנה למצעד הגאווה והסובלנות ויהיה נקודת השיא סביב חודש הגאווה בירושלים. ייקחו בו חלק הוריה של שירה בנקי ז"ל, הנערה בת ה-16 שנרצחה במצעד בשנת 2015. על הבמה יופיעו הזמר איזי, ריקי בן ארי שהשתתפה בתכנית 'הכוכב הבא' וחן אהרוני, נסיכת הפופ של גל"צ, דלית רצ'סטר תתקלט את האירוע, וחן עמרם תבצע קטע בספוקן וורד. העצרת, מתקיימת בעיצומו של גל התנכלויות לקהילת הלהט״ב הירושלמית, שהחל לפני כחודש בפשע השנאה בשכונת רחביה, אז זוג צעירות גילו שרכבן נפרץ והושארו בו מסרים מאיימים.
4 צפייה בגלריה
השלט שהוסר
השלט שהוסר
השלט שהוסר
(צילום: סיעת 'מאוחדים')
לאחר מכן, שורה של אירועים נוספים רדפו אחד את השני: עיריית ירושלים שלחה פקחים להסיר שלט המברך את חוגגי חודש הגאווה שנתלה על ידי שגרירות ארצות הברית. הסרת השלט, שנתלה מחדש אחרי מספר שעות, גרמה מבוכה רבה והביאה את שגריר ארה״ב לערוך שיחה תקיפה עם ראש העירייה ולהעביר מסר חריף לכיכר ספרא שהפעם נחצה הגבול. ״ארצות הברית מחויבת להגן על קהילת הלהט”ב ועל קהילות אחרות ברחבי העולם״, נמסר מהשגרירות. ״יש להתייחס בכבוד לכל בני האדם ולהעניק לכולם זכויות שוות הבלתי ניתנות לשינוי״, אמרו בשגרירות.
4 צפייה בגלריה
השלטים שהושארו ברכב
השלטים שהושארו ברכב
המסרים שהושארו ברכבן של הצעירות
(צילום: הבית הפתוח)
בתוך כך, התחייבה העירייה לתלות את דגלי הגאווה ביום חמישי, אולם ברגע האחרון היא הודיעה כי היא תדחה את התלייה למוצאי שבת. העירייה מחוייבת לתלות את הדגלים, בהתאם לפסיקה בעניין שניתנה על ידי בית המשפט העליון.
4 צפייה בגלריה
המצעד הירושלמי. יחזור ב-2021?
המצעד הירושלמי. יחזור ב-2021?
המצעד הירושלמי. יחזור ב-2021?
(צילום: יואב דודקביץ')
בלילה שבין שישי לשבת, נתלש דגל גאווה שנתלה בחזית המסעדה "R&R דיינר" שבמרכז העיר, ומזוהה עם הקהילה. האירוע תועד במצלמות האבטחה. בנוסף, אירוע ״מדרחוב הגאווה״ שהיה אמור להיערך ביום שישי בוטל ברגע האחרון. המארגנים מאשימים את עיריית ירושלים כי סיבת הביטול מכוונת, אך בעירייה דחו את הטענות. נעם יבין, יושבת ראש משותפת, הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות אמרה כי "חודש הגאווה הנוכחי בצל הקורונה ואירועי הלהטבופוביה האחרונים הוא הזדמנות נפלאה לצאת ולעמוד לצד חברי וחברות הקהילה הגאה. הערב, נפגש בגן העצמאות להפגנה של אהבה, קהילה, שותפות ונוכחות ירושלמית גאה, שמחה ומחבקת".
פורסם לראשונה: 00:38, 28.06.20