נמשך גל ההתנכלויות כלפי המסעדה: דגל גאווה נתלש הלילה (שבת) מ'דיינר R&R' - בית עסק בבעלות גאה במרכז העיר. דגל הגאווה נתלה בפתח המסעדה לפני כשבועיים. על פי התיעוד העולה ממצלמות האבטחה, הלילה בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, הגיעו שני עוברי אורח למקום, ותלשו את הדגל ממקומו.
(תלישת דגל הגאווה ממסעדת דיינר. צילום: באדיבות רעות כהן)
"בשלושת החודשים האחרונים היו לנו כ-6 דגלים שנתלשו באכזריות מהמקום. שינינו את המקום שלהם, תלינו אותם בפנים, בחוץ, זה חזר על עצמו כל הזמן", סיפרה כהן למיינט ירושלים.
"הדגל הזה לא פה כדי שידעו שאני לסבית. הדגל הזה פה במטרה לארגן מקום שיהיה מקום בטוח עבור מי שחוו בעבר קשיים כאלה או אחרים, או אלימות, במקומות ציבוריים. הדגל הזה נועד לשמש סימן למקום בטוח שבו הם יכולים לבלות ולהרגיש בנוח ולהיות מי שהם, בלי הפחד שירקו עליהם, יקללו אותם, או יפעלו כלפיהם באלימות. הגיע הזמן לשינוי, לא יכול להיות שבשנת 2020 המציאות כל כך עקומה".
הדיינר הממוקם במרכז העיר ספג בשנים האחרונות מקרים רבים של התנכלויות. בין היתר, אחד מחלונות המסעדה נופץ על ידי זריקת אבן. במקרה אחר, רוססו כתובות נאצה על דלת המסעדה. בעלת המקום, רעות כהן, מספרת שגם דגלי גאווה קודמים שנתלו בפתח המסעדה נתלשו וניזוקו.
תגובת פורום תג מאיר: "האיש שביקש להסיר את דגלי הגאווה בירושלים הוא גם זה שביקש להפסיק את קריאות המואזין בעיר. מה שמתחיל בתלישת דגלים עובר לסתימת פיות ומסתיים במצעד ניצחון של טייטל ושליסל. תנו למצעד הגאווה לצעוד ללא הפרעה - בדיוק כפי שקורה עם מצעד הדגלים וסיבוב השערים".
מחר, תיערך בעיר עצרת הגאווה המרכזית, המחליפה את המצעד המסורתי בשל מגבלות הקורונה. הערב, אמורה עיריית ירושלים לתלות דגלי גאווה בעיר לקראת אירוע הגאווה המרכזי מחר - דגלים אותם היא התחייבה תחילה לתלות כבר ביום חמישי.
1 צפייה בגלריה
רעות כהן ובת זוגה על רקע המסעדה
רעות כהן ובת זוגה על רקע המסעדה
בעלות המסעדה
(צילום: באדיבות רעות כהן)
בשבוע שעבר, הורה סגן ראש העירייה אריה קינג לפקחי העירייה להסיר דגל גאווה שנתלה מחוץ לקונסולייה האמריקאית, בצעד שגרר ביקורת מטעם השגרירות האמריקאית.