האמריקאים משיבים אש לעיריית ירושלים: אחרי שמוקדם הבוקר (שלישי) הגיעו פקחים והסירו שלט שנתלה בחזית השגרירות לכבוד חודש הגאווה, בשגרירות אומרים הערב ל-mynet כי הוא ייתלה מחדש.
2 צפייה בגלריה
פקחי העירייה מסירים את השלט
פקחי העירייה מסירים את השלט
פקחי העירייה מסירים את השלט
(צילום: סיעת ״מאוחדים״)
״ארצות הברית מחויבת להגן על קהילת הלהט”ב ועל קהילות אחרות ברחבי העולם״, נמסר מהשגרירות. ״יש להתייחס בכבוד לכל בני האדם ולהעניק לכולם זכויות שוות הבלתי ניתנות לשינוי. החודש אנו חוגגים את קיומה של הקהילה הגאה ומצהירים כי כל בני האדם ראויים ליחס של כבוד. שלט הגאווה בשגרירות בירושלים הוסר היום באופן זמני עד לדיון בנושא עם עיריית ירושלים. השלט ייתלה מחדש בהקדם האפשרי, על מבנה השגרירות״.
2 צפייה בגלריה
פקחי העירייה מסירים את השלט
פקחי העירייה מסירים את השלט
פקחי העירייה מסירים את השלט
(צילום: סיעת ״מאוחדים״)
על השלט שנתלה לפני כשבוע נכתב: ״שגרירות ארצות הברית בירושלים גאה לתמוך בסובלנות וגיוון״ נכתב על השלט שנשא את צבעי דגל הגאווה ועליו נכתב בגדול "PRIDE". בנוסף, המילה "גאווה" במספר שפות.
מוקדם יותר התייחסו בעירייה לנושא וציינו כי ״שלט שהוצב ללא היתר בשגרירות ארה"ב בירושלים, קופל בהסכמה, עד קבלת האישור. תהליך האישור מצריך פניה לעיריה, וככל שהשלט עומד בכללים, תוך זמן קצר מתקבל האישור. לצערנו איננו רשאים לחרוג מהנהלים אל מול כל גורם המבקש להציב שלט. ככל שיתבקש אישור, והשלט יעמוד בכללים, הוא ינתן ללא כל עיכוב״.
מנכ״ל האגודה למען הלהט״ב, אוהד חזקי אמר בתגובה: ״בושה גדולה לעיריית ירושלים שממשיכה להתעלם מאוכלוסייה שלמה בעיר ומכשירה במעשיה שנאה אלימה מפי סגן ראש העיר אריה קינג. שום שלט שיורד לא יעלים אותנו מהמרחב הציבורי ולא ישתיק את דרישתנו הבסיסית לשיוויון- לא בירושלים ולא בכל מקום אחר בארץ. רק לפני חמש שנים שירה בנקי ז״ל נרצחה במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים בגלל אותה הסתה שמשתוללת גם היום. אנחנו דורשים ודורשות מראש עיריית ירושלים: גנה במיידית את ההסתה ופטר את אריה קינג לפני פשע השנאה הבא״. סגן ראש העירייה יוסי חביליו אמר כי ״במקום שהעירייה תשדר בימים אלו מסר של תמיכה בקהילה הגאה, המסר הא הפוך. בשנה שעברה תליתי את דגל הגאווה מחלון משרדי בעירייה. כתגובה למעשהו של אריה קינג, אני מתכוון לעשות את זה גם השנה, אם הוא רוצה שישלח כבר את הפקחים״. רק לפני שבועיים, על פי המדד שפרסמה האגודה למען הלהט"ב, מוקמה ירושלים בדירוג הנמוך ביותר ביחס שהיא מעניקה לקהילה הגאה ביחס לערים אחרות בישראל. בין היתר נכתב כי "העירייה לא מציעה מענה סוציאלי ולא משתתפת כלל במימון חודש הגאווה". המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה.
פורסם לראשונה: 21:35, 23.06.20