חבר המועצה מטעם התעוררות, יוסף שפייזר שלח היום (ג') הודעה לחברי התנועה ובה הוא מודיע על עזיבתו וכי לא יתמודד בבחירות המקומיות הקרובות תחת הסיעה. בחודש שעבר פרסמנו ב-mynet ירושלים לראשונה כי שפייזר צפוי לעזוב את התעוררות ועכשיו מתגלה הסיבה.
3 צפייה בגלריה
חבר המועצה, יוסף שפייזר
חבר המועצה, יוסף שפייזר
חבר המועצה, יוסף שפייזר
(צילום: יואב דודקביץ')
"לתנועה הזו הגעתי מתוך אהבה לירושלים ולתושבים. אני מאמין ורוצה להמשיך להאמין שכולם יכולים למצוא את מקומם כאן. התעוררות היא אמנם צהובה אך במהלך השנים הרביתי לעסוק מול עצמי ובשם קהל הבוחרים אותו אני מייצג דווקא באזורים האפורים. דווקא במקומות הפחות קלים, אלו שבהם יש למצוא את הדרך המשותפת לכולנו", כתב לחברי הסיעה.
"בכל השנים האלה בדקתי את עצמי בכל פעם, הקפדתי לבחון תמיד איפה אני לא עובר על הערכים שלי, וגבולות ההלכה, מה בתוך אמות המידה שלי, מה מתקרב לגבולות הבלתי אפשרי ומה מתנגש עם הערכים שלי, האמונה הדתית וההלכה.

קראו גם:

"הגיע הרגע בו האפור הפך לשחור על גבי לבן. באופן אישי לא אוכל לתת יד לחילול שבת ופגיעה באוכלוסיות רבות בעיר. התנועה שאהבתי פנתה לדרך אחרת, בה לצערי אני לא יכול להמשיך".
שפייזר (40) נשוי ואב לשלושה ילדים, החל את כהונתו כחבר מועצה בסיעת התעוררות בהסכם רוטציה בשנתיים וחצי האחרונות. הצליח להעביר תוכנית לשימור וטיפול באתרי מורשת בעיר, פועל להכשרת שביל ישראל בירושלים ועוד. אז מה לגבי הבחירות הקרובות? הכל פתוח על פי שפייזר, אך הפעם הוא לא ירוץ תחת סיעת התעוררות.

3 צפייה בגלריה
בני גנץ ואדיר שוורץ
בני גנץ ואדיר שוורץ
בני גנץ ואדיר שוורץ
(צילום: באדיבות התעוררות)

בנוסף, בני גנץ הודיע לאחרונה כי יתמוך בסיעת התעוררות וישלב נציב מטעמם בסיעה, מה שיכול לחזק באופן משמעותי את התעוררות. לאחרונה החלה תנועת התעוררות להפעיל את אוטובוס השבת שיצר לא מעט סערות בקרב חברי מועצת העיר.

3 צפייה בגלריה
אוטובוס שבת של התעוררות
אוטובוס שבת של התעוררות
אוטובוס שבת של התעוררות
(צילום: שקד להיס)

התעוררות: "בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד"


תגובת תנועת התעוררות: "תנועת התעוררות משחר ימיה, תמכה בתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת ברוח אמנת גביזון מדן. גם יוסף שפייזר ידע זאת כשהוא ביקש להצטרף לתנועה. בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד, שמאחוריהם עומד הרצון להצטרף לקיצוניים במועצת העיר. אנחנו מכבדים את החלטתו ודרכו של יוסף שפייזר, שהשתנתה עם השנים, הקצינה והצטרפה לקולות השמרניים והקיצוניים במועצת העיר.
״תנועת התעוררות הייתה ונשארה תנועה ליברלית מגוונת עם חברים מימין ומשמאל בעלי הסכמה משותפת שאם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תוכל להתקיים. ובעבור זה, כולם מוכנים לעשות ויתורים התעוררות תמשיך להילחם למען עתיד וחיים משותפים בירושלים, שמתחשבים בצרכים של כל תושבי ירושלים בהסכמה רחבה וכבוד הדדי. נמשיך לקדם שיח מתון שייתן מענה לכלל גווני האוכלוסייה בעיר, ביניהם גם תחבורה שיתופית מצומצמת בסופ"ש".