הפניה שעלולה לעצור את אוטובוס השבת: סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, פנה אתמול (ג') אל יועמ"ש העירייה אלי מלכה נגד יוזמת מיניבוס השבת של התעוררות שהחלה לפעול בסופ"ש האחרון. בפנייתו טען קינג כי המיזם הינו עבירה על חוק 'דרכי תעמולה', ודרש ממנו להוציא צו מניעה למיזם.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס שבת של התעוררות
אוטובוס שבת של התעוררות
אוטובוס השבת של התעוררות
(צילום: שקד להיס)
ביום שבת האחרונה תנועת התעוררות החלה בפיילוט תחבורה שיתופית חינמית בשישי בערב ובשבת בבוקר. בהתעוררות ציינו כי כבר בסופ"ש הראשון של המיזם נרשמו מאות תושבים ונוסף מיניבוס ביום שבת בבוקר בעקבות הביקוש.
מוקדם יותר השבוע גם חבר המועצה יהודה פרוידיגר (איחוד לאומי) פנה לח"כ חילי טרופר וביקש ממנו שלא לתת יד להפיכתה של תנועת התעוררות לנושא דגל החילוניות והקיצוניות בעיר ירושלים ולמנוע את אוטובוס השבת. "האם זה המעשה הממלכתי הנכון לעשות? האם שבירת הסטטוס קוו הקיים שנים רבות נכון שיישבר דווקא בירושלים? אני פונה אליך, כחבר בכיר במפלגה, עדיין לא מאוחר. מנע את זה. אל תיתן ידך למעשה עוול זה.?" כתב פרוידיגר לטרופר.

קראו גם:

יו"ר תנועת התעוררות אדיר שוורץ: "מדובר בניסיון של כפייה דתית והפחדה כדי למנוע מציבור גדול לעשות כראות עיניו ביום שבת, תוך האשמות שווא. רוב עצום מהציבור הירושלמי תומך בפתרונות תחבורה יצירתיים וגמישים בשבת, קואליציית לאון-קינג-חביליו צריכה להחליט אם היא מכבדת את השבת של כולם ומאפשרת לכל ירושלמית וירושלמי לשמור אותה בדרכו, או ממשיכה בהברחת הצעירים, דור העתיד של ירושלים, מהעיר. אני קורא לעירייה להפעיל שירות תחבורה ציבורית בשבת לטובת אלה הזקוקים לה".