רשימה חדשה למועצת העיר: אדם אמוראי תושב שכונת רחביה רץ ברשימה למועצת העיר בשם "קול אוהביה" בבחירות המקומיות ב-31 באוקטובר. אמוראי (35) ואב לשניים כיהן עד לאחרונה כחבר הוועד המנהל של הפועל ירושלים בכדורגל (קטמון), פעיל בהתארגנויות אוהדי ספורט ובמאבקים למען שבילי אופניים.
2 צפייה בגלריה
אדם אמוראי
אדם אמוראי
אדם אמוראי
(צילום: קול אוהביה)
אמוראי השתתף בסוף השבוע בפאנל בחירות שאורגן בידי מחאת הסטודנטים, בהשתתפות נציגי רשימות למועצת העיר ירושלים. בפאנל השתתפו, בנוסף, גם סגן ראש עיריית ירושלים יוסי חביליו, יו"ר התעוררות אדיר שוורץ, יו"ר סיעת מרצ לורה ורטון, ויו"ר העבודה ערן בן יהודה.
תנועת "קול אוהביה" היא תנועה חדשה שהחלה לארגן תושבים משכונות שונות סביב חזון עירוני של תחבורה ציבורית, השקעה בחינוך, דיור חברתי ובר-השגה, התמודדות עם משבר האקלים, ושוויון בין כל הקהילות, בלי אפליה ובלי הדרה. "קול אוהביה" היא תנועה דמוקרטית, שערכה מיפקד חברים ובשבוע שעבר קיימה אסיפה בהשתתפות 80 תושבים ותושבות, שדנו והצביעו ברוב קולות בעד ריצה ברשימה למועצת העיר.

קראו גם:

במענה לשאלה על האפשרות של שיתוף פעולה בין הרשימות השונות, השיב אמוראי: "ברור שאנחנו מוכנים לשיתופי פעולה. אבל אותנו, בניגוד לאחרים, לא מעניין מי ישובץ באיזה מקום, כי אנחנו לא תנועה של כוכב-נולד אחד שעומד בראש, אלא תנועה של תושבים שהתארגנה מסביב לחזון עירוני. מה שחשוב לנו זה הבסיס הרעיוני לאיחוד: אם כולנו כאן נסכים שגם חרדים הם בני אדם, שראויים לזכויות, לשוויון, לכבוד בסיסי, ולמוסדות חינוך - אז אפשר לעשות איחוד גדול מחר בבוקר.
"אם כולנו נסכים שהפתרון למשבר הדיור בירושלים לא עובר דרך היד הנעלמה של השוק החופשי או דרך נדיבות ליבם של נדל"ניסטים וקבלנים, אלא מחייב פתרונות של דיור ציבורי ודיור חברתי - אז אפשר ללכת ברשימה אחת. לכן, איחודים ושיתופי פעולה הם אפשריים, אבל רק אם יש הסכמה בדבר חזון עירוני משותף".

2 צפייה בגלריה
הפנאל שהתקיים בשבוע שעבר
הפנאל שהתקיים בשבוע שעבר
הפנאל שהתקיים בשבוע שעבר
(צילום: קול אוהביה)

"אני אישה, חרדית ופמיניסטית", אמרה באסיפה פנינה פויפר, ממובילות תנועת "קול אוהביה" ומנכ"לית ארגון הציבור החרדי ממלכתי. "ואם קול אוהביה לא תרוץ בבחירות למועצת העיר, לא יהיה לי למי להצביע".
בין הדוברות המרכזיות באסיפה הייתה גם רינת מישאל, פעילה חברתית משכונת הקטמונים, שאמרה: "כשפועלים ביחד, כקבוצה, לא לבד - יש בזה כוח. ואם אנחנו רוצים לעשות שינוי בירושלים, חייבים להתחבר בקבוצה. זה הרעיון של תנועת קול אוהביה".