המרכז לנפגעי גזענות וארגונים נוספים פנו ליועמ"שית בהרב-מיארה בבקשה לפסול את רשימתו של אריה קינג מהתמודדות למועצת העיר.
2 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)
חודש לפני הבחירות לרשויות המקומיות, פנייה ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בבקשה לפסול את רשימתו של אריה קינג מהתמודדות למועצת העיר ירושלים.
את הפנייה הגישו המרכז לנפגעי גזענות, עמותת עיר עמים, הזרוע הציבורית והמשפטית של התנועה הרפורמית - יהדות מתקדמת בישראל, פורום תג מאיר והבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות. במכתב הם ביקשו לקבוע כי רשימת "מאוחדים עם אריה קינג" מנועה מלהשתתף בבחירות הקרובות למועצת העיר ירושלים. לטענתם, "יש במטרותיה ובמעשיה של רשימת 'מאוחדים עם אריה קינג' במפורש או במשתמע, משום שלילת האופי הדמוקרטי של המדינה וכן הסתה לגזענות". אי לכך הם דורשים לפסול את הרשימה לבחירות הקרובות שיערכו ב-31 לאוקטובר 2023.

קראו גם:

בפנייתם כוללים ראיות וציטוטים מפרסומי הרשימה לצד התבטאויות ומעשים מצד העומד בראשה - אריה קינג, מכולם עולה באופן חד משמעי וברור כי קידום תפיסות גזעניות ומסיתות בפרט כנגד ערבים וחתירה להוצאתן לפועל, לצד מאבק עיקש בקהילת הלהט"ב תוך הפצת שנאה כלפי המשתייכים לה, וכן הבעת התנגדות גורפת נגד יוזמות לדו קיום ולחיים משותפים של כלל אוכלוסיית העיר, על גווניה השונים - כולם מהווים מטרות מרכזיות של הרשימה המחייבות לקבוע כי היא מנועה מלהתמודד בבחירות. לדוגמה, הם מצטטים ראיון שנערך עם קינג באתר הארץ לקראת בחירות 2013, בו אמר: "הבעיה של ערבים בפארקים היא בעיה שחורגת משכונות קו התפר... התוצאה היא שמשפחות רבות מדירות את רגליהם מהפארקים. לי אין בעיה אני חי עם ערבים, אבל לרוב היהודים יש בעיה ואפשר להבין אותם".
לסיכום, כותבים העותרים: "בשלל הראיות שהוצגו לעיל יש כדי לבסס באופן חד משמעי, משכנע וברור, כי המעשים והמטרות של הרשימה נגועים בהסתה לגזענות ובחתירה תחת ערכיה הדמוקרטיים של המדינה, ומחייבים לקבוע כי הרשימה מנועה מלהשתתף בבחירות למועצת העיר ירושלים. המדובר במסה קריטית של ראיות בעלות אמינות גבוהה ביותר, בכללן, דברים שנכתבו, נאמרו ופורסמו על ידי העומדים בראש הסיעה אף בעת האחרונה, לרבות סרטונים והקלטות בהם נראים ונשמעים העומדים בראשה... לאור כל האמור לעיל, נבקש כי תוגש עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המבקשת כי ייקבע כי הרשימה מנועה מלהשתתף בבחירות לרשויות המקומיות בגין הסתה לגזענות ושלילת אופייה הדמוקרטי של המדינה".

2 צפייה בגלריה
הקמפיין של אריה קינג
הקמפיין של אריה קינג
הקמפיין של אריה קינג

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר רשימת מאוחדים עם אריה קינג מסר בתגובה: "'על כך נאמר 'אין הגמל רואה את דבשתו העקומה'. אני מבין שסיעות מרצ וסיעת התעוררות שאך לפני רגע הוציאה אוטובוסים בחינם לחוף הים כשוחד בחירות תוך צפצוף בוטה בחוק התעמולה, מבקשות להשתמש בארגונים שונים בציניות ועזות מצח שזועקים לשמיים כדי לפסול את רשימת מאוחדים- הרשימה הערכית, האידאולוגית והמקצועית ביותר מקרב כלל הסיעות בעיר שבנויה מפסיפס רחב של אנשי ונשות ציבור מהמעלה הראשונה, אנשי ונשות אמונה עם קבלות עשייה מוכחות שהובילו לאורך השנים פרויקטים גדולים, תוכניות ומיזמים מובילים לטובת כלל תושבי ירושלים.
"לעולם, ויעידו על כך כלל הקבוצות בירושלים ללא יוצא מכן הכלל, לא עניינה כחבר מועצת עיר וכסגן ראש עיר זהות האדם, דעותיו והשקפת עולמו שפנה לעזרה. עזרתי לכל תושב ותושבת, גם לאלו המנוגדים בתכלית לתפישת עולמי, באופן הנקי והראוי ביותר ויעידו על כך מתחריי במועצת העיר. לעולם לא פעלתי עם 'פנקסנות' כלפי תושבים מסוימים, ושליח ציבור שנוהג כך חוטא בראש ובראשונה כלפי תושבי העיר ובעיקר עושה קשר בנפשו.
"לאורך כל שנותיי כאיש ציבור, עזרתי ואני עוזר ללא סייג לכלל הקהלים והקבוצות בירושלים, בין אם אלו חרדים, ערבים, מסורתיים או חילוניים ושאר הקהילות ותמיד עשיתי ואני עושה זאת ללא קשר לזהותם או נטייתם המינית, כפי שאני נוהג מול כל תושב ותושבת בעיר- יותר מכל גורם עירוני אחר. בוודאי שלאין ערוך בהשוואה לאנשי התעוררות שבעיקר עושים רעש וצלצולים ובפועל לא עושים דבר וחצי דבר עבור תושבי העיר. זו גם הסיבה שסיעת 'מאוחדים' פועלת במשך כל הקדנציה בקרב האוכלוסייה הערבית יותר מכל סיעה אחרת, ולכן אין זה מפתיע שהיא היחידה שמקיימת מסע בחירות שכולל חוגי בית ומפגשי תושבים רבים בשכונות הערביות.
"לגבי קהילת הלהט"ב-מדובר בחלקה הארי בקהילה חזקה שחשה עצמה פעמים רבות כמורמת מעם עם אנשי ציבור ופוליטיקאים, לצד מנהלים בחברות המובילות במשק שמשתמשים בקשריהם ובכוחם העצום כדי לכפות את האידאולוגיה שלהם על תושבים ואנשי ציבור, וכמובן שגם בתוכה ישנם תושבים חלשים יותר לצד מבוססים בדומה לכל קבוצה אחרת בירושלים. לכן אין סיבה שקהילה מסוימת תזכה לזכויות יתר ותקציבים שאף התאגדות אחרת לא מקבלת".
מרשימת ׳האיחוד הירושלמי׳ נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים את כל הארגונים שנאבקים יחד איתנו על כך שירושלים תישאר עיר ישראלית ולא תהפוך בבחירות הקרובות לעיר משיחית. אריה קינג הוא שליחו של בן גביר שבא להפיץ את תורות השנאה הגזעניות הקיצוניות והמשיחיות בעיר ירושלים ומחרחר אלימות לאומנית קשה בירושלים ופוגע פגיעה אנושה במעמדה של העיר כמקודשת לשלושת הדתות. בבחירות הקרובות הציבור הירושלמי יכריע האם משה לאון שנקשר בשרשראות ברזל לקיצוניים והקנאים ביותר בעיר, יוביל את העיר לכיוון העני הקיצוני והמשיחי או שירושלים בהנהגת האיחוד הירושלמי בראשות יוסי חביליו ישמרו על ירושלים ישראלית, יחזירו את המשפחות הצעירות וימנעו מהקיצוניים והמשיחיים להשתלט על בירת ישראל״.
פורסם לראשונה: 16:49, 26.09.23