סערה סביב האג'נדה חבר המועצה: יו"ר סיעת 'מאוחדים' וסגן ראש העירייה, אריה קינג, הפיץ את קמפיין בחירות ובו נכתב גם נגד הקהילה הלהט"בית.
3 צפייה בגלריה
הקמפיין של אריה קינג
הקמפיין של אריה קינג
הקמפיין של אריה קינג
כידוע, סגן ראש העירייה, אריה קינג (מאוחדים) מתמודד למועצת העירייה ופרסם בשבוע האחרון את האג'נדה שלו. בה בין היתר כתב גם נגד הקהילה הלהט"בית: "מאבק בכפיה הלהט"בית, פעילות נגד תקציבי העתק המוגזמים של הבית הפתוח, והפחתת מספר דגליהם ביום מצעד התועבה".
הפרסומים על האג'נדה של קינג הופצו בכל העיר, בשל כך אמרה השבוע יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר: "האובססיה של אריה קינג ללהט״בים לא כל כך ברורה. מדובר באדם שמנסה לרכב על שנאה כל הדרך אל מועצת העיר. זו אותה להט״בופוביה ישנה ומכוערת של האדם החשוך, הגזען וההומופוב בירושלים שאין לו מה להציע לציבור בוחריו מלבד אותה שנאה והסתה. זו תזכורת לכך שבבחירות המקומיות הקהילה הגאה, המשפחות שלנו וכל מי שתומך בישראל שווה ושפויה מוכרחים להצביע רק למועמדים ליברלים שתומכים בשוויון זכויות. בירושלים ובכל רחבי ישראל, כדי שהאנשים האלו לא יחליטו על החיים שלנו״.

קראו גם:

לדבריה הצטרף גם יוסי חביליו סגן ראש עיריית ירושלים 'מצילים את ירושלים': "אריה קינג ממשיך במסע השנאה ההרסני והבריוני שלו ומיחצ"ן ללא בושה גזענות והומופוביה רעילה. את כל מה שהוא מנסה לקלקל - אנחנו נציל. לא ניתן לירושלים ליפול לידיים הקיצוניות והאלימות שלו. אני קורא לכל הכוחות הליברלים בעיר להתאחד ולפעול יחד על מנת למנוע ממנוע לכהן במועצת העיר. ולכם חברי תושבי העיר - הוא לא יפחיד אותנו".
יו"ר תנועת התעוררות, אדיר שוורץ מסר: "אריה קינג וקיצונים מסוגו מסוכנים לירושלים ולמדינת ישראל כולה. אנחנו מכירים היטב את אמירותיו ומעשיו. ממש לא מזמן הוא קרא בישיבת מועצת העיר לחברי הקהילה הלהט"בית לגשת לפסיכאטרים מחוץ לעיר. תנועת התעוררות נלחמה ותמשיך להלחם על ירושלים מאוזנת, שיש בה מקום לכל אחד וכל אחת".

3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום: shutterstock)

מהבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות נמסר: ״סגן ראש העיר, מציג בראווה את משנתו - מלחמה בכולנו - בלהט"ב, בשמאלנים, באומנים, בנוצרים, ובכל מי שהוא לא הוא עצמו. בזמן שבית המשפט מוכיח את עיריית ירושלים פעם אחר פעם על אפליית הקהילה הגאה, מפיץ השנאה התורן, מודיע לנו שהוא לא עוצר לרגע ויפעל להדיר עוד יותר את הקהילה הלהט"בית ובכך לצמצם את החברה הליברלית והסובלנית בבירת ישראל.
"קצת מביך שמי ששואף לנהל את העיר הגדולה במדינה, עיר הבירה שלנו, מתייחס לשלושת רבעי מיליון שקלים שבג"צ חייב את העיריה לתת לבית הפתוח כ'תקציבי עתק מוגזמים', וזה מעלה סימני שאלה רציניים ביחס לכישורים שלו לנהל עיר כה גדולה ומורכבת. זוהי תזכורת חד משמעית לכל מי שרוצה שירושלים תישאר בית לכולם ולכולן לצאת ולהצביע ב-31.10״.

קינג: "לכולם מגיע בשווה ולא נסכים לכפיית ערכים"


יו"ר סיעת 'מאוחדים' וסגן ראש העירייה, אריה קינג מסר בתגובה: "קהילת הלהט"ב היא קהילה חזקה שמונה פוליטיקאים לצד מנהלים בחברות המובילות במשק, וכמובן לצדם יש אנשים חלשים יותר בדומה לכל קבוצה אחרת בירושלים. לכן אין סיבה שקהילה שלמה תזכה לזכויות יתר ותקציבים שאף התאגדות אחרת לא מקבלת.
"אנו פועלים מתוך כבוד ושוויון אמיתי לאפשר לכל קהילה וקבוצה בירושלים מענה על פי צרכיה האמיתיים ולא לפי אינטרסים של קבוצות לחץ. בפועל, העירייה מעניקה תקצובי יתר מוגדלים דווקא לקהילת הלהט"ב שנגרעים מתחומים נוספים עבור כלל תושבי העיר. אנחנו כאן כדי לומר שאין הבדל בין חברי קהילת הלהט"ב לכל חברי ארגון כזה או אחר. לכולם מגיע בשווה ולא נסכים לכפיית ערכים, אג'נדות ומדיניות של קבוצה אחת על השאר.

3 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: שגיב כהן)

"לעניין הזכות המיוחדת שיש לבית הפתוח של תליית דגלים ברחבי העיר. הרי שכפי שנאסר על אוהדי הפועל ירושלים לתלות את דגלי הפועל על תרני העירייה כשזכתה הפועל באליפות ליגת-העל. כפי שנאסר על תנועת חב"ד לתלות בל"ג בעומר את דגליהם על תרני העירייה, כפי שנאסר על בית"ר ירושלים לתלות את דגליה ברחבי העיר כשזכתה בגביע המדינה בכדורגל, וכך כל גוף פרטי שפנה אלי וביקש לתלות וקיבל סירוב מהעירייה, כך מן הראוי שמה שנאסר על כולם ייאסר על הבית הפתוח שבמהלך ההפגנה (כך מוגדר מצעד התועבה, על ידי מגישי הבקשה למשטרה ולעירייה) שלהם העירייה תולה את דגליהם לאורך רחובות שבהם צועדים בצעדה".
עוד מוסיף קינג כי "אני שומע את הביקורת ומצר על שיש אלו שנפגעו בעקבות השימוש במילה 'תועבה' שנחשפתי אליו לראשונה בכתבתכם. בשל העובדה שפנו אליי מקרים וחברי קהילה אשר נפגעו מכך הוריתי מיידית להסירה מהפליירים שיצאו. מקובל שיש מחלוקות עקרוניות על סוגיות מהות אבל חשוב שיישארו בגבולות שלשם שמיים. עמידה איתנה וחסרת פשרות על העקרונות, אך באופן מכבד ראוי וענייני".