בריונות במעיין: יונת שכטר, תושבת ירושלים, נתקלה שלשום (א') לפני צום כיפור בטיול עם משפחתה במעיין עין איתמר הסמוך לביתה בבריונות מצד קבוצת גברים.
2 צפייה בגלריה
מעיין עין איתמר אתמול
מעיין עין איתמר אתמול
מעיין עין איתמר שלשום
(צילום: יונת שכטר)
"חשבתי כל צום כיפור אם לפרסם או לא, אבל בסוף החלטתי שלאור האירועים בתקופה האחרונה אין ברירה אלא חובה לשתף", כתבה בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, "מי שלא מכיר אותנו, אנחנו משפחה מטיילת, בעיקר אוהבים לטייל במעיינות בהרי ירושלים בה אנחנו מתגוררים (מה לעשות שאין ים). בשבועות האחרונים, מאז שביתנו הקטנה נולדה, התקשנו לצאת לטייל בשבתות בגלל שבעלי ינקי היה תורן בבית החולים לרוב. אתמול רצינו לנצל הזדמנות שסוף סוף יש בוקר פנוי והבן שלנו ביקש לטייל במעיין. בחרנו במעיין ממש קרוב לביתינו, מתחת למושב אורה, שבשל הזרימה החזקה שלו מימיו הם צלולים גם בסוף הקיץ.
"הגענו למעיין וזה לחלוטין לא היה מה שציפינו. במעיין ומסביבו היו 15-20 גברים ערומים שהגיעו לטבול .בני בכל זאת ביקש נורא להיכנס ולהרגיש מים ברגליים, ואני הסתובבתי עם תינוקת על המנשא והכלב מסביב. לא הפריע לכל הגברים כמובן להמשיך להתפשט.

קראו גם:

"בהתחלה רק זרקו הערות של שאני 'אישה רעה' וכדומה, לא הזיז לי. לאחר מכן אחד מהם קרא בקול גדול 'זאתי בטח באה לראות גברים ערומים כי בעלה לא מספק אותה בבית'. גם בשלב הזה התעלמתי (למרות שלא הייתי צריכה). אבל ברגע שכבר עמדנו ללכת ובעלי הרים את הילד על הכתפיים (היינו מספר דקות בודדות במעיין) אחד מהם שיצא צעק לו 'אתה תקבור את הבן שלך עוד השנה'. זהו, יותר מזה לא עניין אותנו כלום. מסביבנו 20 גברים ערומים ממשיכים להתערטל בציבור, מטרידים אותי בצורה בוטה וגלויה ולא אכפת לי, אבל מי אתה שמעיז לאחל דברים כאלה לילד? איך אתה מעז אחרי זה להגיד שאתה מטוהר וללכת לבית הכנסת להתפלל?

2 צפייה בגלריה
עין איתמר
עין איתמר
עין איתמר
(צילום: אדווה חולי)

לאחר מכן החלה מהומה: "התחילו צעקות, כולם אמרו שבאנו בכוונה כי אני מתסיסה ועושה פרובוקציה בכוונה. אמרתי להם שלא נכנסתי עירומה לבריכה, לא חס וחלילה העזתי לשיר או משהו. ההתססה היחידה שלי היא שאני קיימת. אנחנו מעיזים להיות משפחה חילונית שרוצה לטייל, אבל הם החליטו שהמעיין שלהם. יש להם מקוואות כמובן, שכספי המיסים הרבים שאנחנו משלמים מממנים את בניית המקוות מתחת לכל עץ רענן. אבל לא - הם החליטו שהם רוצים להיות במעיין ולנו אסור להיות בו. כי ככה, 'לכבד'. אנחנו צריכים לכבד חבורה של גברים ערומים שמתערטלים בציבור (בניגוד לחוק דרך אגב) והם יכולים לקרוא לי באיזה שמות שהם רוצים ולאחל למוות של בני . דרך אגב זה ממש לא מיעוט קיצוני- היו שם מכל קצוות הגיל, חסידים מתנגדים ובעלי כיפה שחורה. זאת החברה שלהם".
לסיום היא כותבת ומבהירה כי האירוע לא יעצור אותה מלטייל במעיינות ברחבי העיר: "אנחנו נמשיך לטייל במעיינות, אנחנו נמשיך לקיים אורח חיים חילוני בירושלים. אנחנו נמשיך לטפל בכולם ללא הבדל דת גזע מין ונטייה מינית. ואנחנו למדנו שיותר אנחנו לא 'מכבדים', עד שלא ילמדו לכבד אותנו".
בין היתר אחת מהגולשות הגיבה וכתבה כי זו אינה הפעם הראשונה שהיא שומעת על אירוע כזה. "אני שומעת את זה מקבוצות אחרות של מטיילים ומטיילות. הכל כבר שלהם, ושלא נעז לא לכבד".
פורסם לראשונה: 16:20, 26.09.23