בחירות מקומיות 2023: לאחר האיחוד בימין בין מפלגת הבית היהודי והציונות הדתית, סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג (מאוחדים) מאוכזב. הסיבה: לאורך כל הדרך הוא רצה לאחד את כל הקהל הדתי לאומי בעיר. "קוויתי שסמוטריץ יצטרף אלינו ואם הוא החליט כפי שהוא החליט כבר עשר שנים שום דבר לא השתנה", אמר קינג ל-mynet ירושלים.
4 צפייה בגלריה
אריה קינג
אריה קינג
אריה קינג
(צילום: רפי קוץ)
יו"ר הבית היהודי חגית משה ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ חתמו לאחרונה על הסכם איחוד מפלגות. מפלגת הבית היהודי ומוסדותיה יתמזגו באופן מלא עם מפלגת הציונות הדתית ותוגש בקשה לשינוי שמה של מפלגת הציונות הדתית לשם - 'המפלגה דתית לאומית – הציונות הדתית' כשבראשה יעמוד יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. המפלגה המאוחדת ונציגיה ברשויות המקומיות ירוצו תחת אותיות 'טב' כבר מהבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. כמו כן, יבוצע מיזוג כש-80 מחברי מרכז מפלגת הבית היהודי יצטרפו אל מרכז מפלגת 'הציונות הדתית' ויהיו שותפים לקבלת החלטות מרכז המפלגה, יוכלו להשתלב במוסדותיה וכן יהיו רשאים להתמודד בפריימריז המפלגה.
סגן ראש העירייה אריה קינג וסגנית ראש העירייה, חגית משה הינם יריבים פוליטיים כבר מהקדנציה הקודמת בשל מחלוקות פוליטית. כמו כן, מאז השניים אף לא מדברים. מי שמאוכזב מהאיחוד הוא סגן ראש העירייה, אריה קינג. "שום דבר לא השתנה כפי שהבית היהודי ובצאלאל סמוטריץ רצו ב- 2013 כך הם רצו ב- 2018 וכך הם היו במועצת העיר הנוכחית. הכל רעש וצלצולים כדי לכסות את אובדן הקולות של שתי המפלגות בציבור הימני ובציבור דתי לאומי בירושלים. סיעת 'מאוחדים' פועלת לאיחוד עם מי שהוכיח בעבר את נאמנותו למחנה הימין ולא תמך במפלגה ששיתפה פעולה עם תומכי טרור, ועם מי שהוכיחן בעבר את נאמנותם לשמירת השבת בירושלים, מאבק בלתי מתפשר בפרוגרסיבים ובליברלים שמנסים לטשטש את הזהות היהודית של ירושלים".

קראו גם:

תצליח לשמור על הכוח שלך בבחירות הקרובות? "בטוחני שכפי שבבחירות 2013 ו-2018 זכתה המפלגה שלי בשני מנדטים. בבחירות הקרובות כוחו של המחנה הימני והדתי לאומי יתחזק".

4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)

רצית שסמוטריץ יחבור אליך? "קוויתי שסמוטריץ יצטרף אלינו. אם הוא החליט כפי שהוא כבר עשר שנים שום דבר לא השתנה. זה כמו שהימין האמיתי והציבור הדתי לאומי הצביע ל'מאוחדים' לפני עשר שנים וחמש שנים אני מאמין שבבחירות הקרובות הוא ימשיך לתמוך בסיעת מאוחדים. אפילו כוחנו גדל כי יש ייאוש ואכזבה מהמפד"ל והבית היהודי מהמהלכים הפוליטיים של חגית משה כמו התמיכה שלה בבנט וההתמודדות של איילת שקד נגד הימין רק חיזקה את כוחנו וזה יתבטא בבחירות הקרובות".
מה עם בן גביר? "אני 99 אחוז חובר לאיתמר בן גביר ונועם ועוד גופים. ככל שזה תלוי בי הוא יצטרף".

4 צפייה בגלריה
עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד איתמר בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')

יו"ר הבית היהודי: "לא אחבור לאריה קינג"


ככל הנראה, חגית משה תוביל את הרשימה ומספר 2 יהיה יהודה פרודיגר מהציונות הדתית. יו"ר הבית היהודי, וסגנית ראש העירייה, חגית משה הסבירה כי יש למפלגת הבית היהודי חובות על סך 16 מיליון שקלים משנת 1998: "החובות הם חובות עם החבירה ובלי החבירה אנחנו מתנהלים בהסדר ובודקים אותו וזה לא קשור לאיחוד של הבית היהודי והציונות הדתית. החובות קיימים מתנהלים בבית המשפט והציונות הדתית לא לקחה עליה את החובות וזה קשור אלינו בלבד. זה לא קשור לריצה המונציפאלית כי אנחנו מקבלים כסף ממשרד הפנים, מימון מפלגות כמו כל המפלגות גם מפלגות עצמאיות.

4 צפייה בגלריה
חגית משה
חגית משה
חגית משה. "לא אחבור לאריה קינג"
(צילום: יואב דודקביץ')

"התמודדתי לבית היהודי לאחד את הכיפות הסרוגות לכיפה אחת, היתה אפשרות לחזור חזרה במיוחד במצב שבו נמצאת המדינה שלנו בתוך הציבור לא פשוט לעשות ניסיון נוסף לדעתי מבחינתי ממקום בושל ובוגר. עשינו הסכם שקורא לכולם".
יש סיכוי שתחברי לאריה קינג? "תשאלי אותו. לא אחבור אליו. אריה קינג ירוץ עם עצמו יש לו את הקהל שלו, ולי יש את הקהל שלי".