יש לנו חדשות רעות וחדשות רעות עבורכם. החדשות הרעות הראשונות הן שאחרי עוד דחייה, בחברת כפיר אומרים שהמקטע החדש של רכבת הקלה, עד צומת אורה, "ייפתח בחגי תשרי", אבל אין תאריך השקה למקטע שמגיע להדסה. החדשות הרעות הנוספות הן שאף אחד לא מוכן לקחת אחריות ולצמצם באופן מיידי את הצפיפות בכלי התחבורה הראשי של ירושלים.
2 צפייה בגלריה
רכבת קלה
רכבת קלה
רכבת קלה. מתי היא תגיע כבר להדסה?
(צילום: mynet)
אחרי דחיות של שנים, ב-2011 נפתח הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. העבודות להארכת הקו, עד להדסה, היו אמורות להתחיל ב-2016 אך התעכבו שנים ארוכות, בגלל סכסוך משפטי בין "סיטיפס", הזכיינית הקודמת של הרכבת, לבין משרדי האוצר והתחבורה. ב-2019 סיטיפס פרשה וקבוצת שפיר המחזיקה בחברת כפיר, נכנסה במקומה.
בנובמבר 2021, בעקבות תלונות על הצפיפות האדירה ברכבת הקלה, נמסר בתגובה: "כפיר' צופה כי בעוד שנה, עם גמר עבודות השדרוג של הקו הקיים והצטיידות החברה בקרונות חדשים, יהיה ניתן להגדיל את תדירות הפעלת הרכבות באופן משמעותי".
בסוף 2022 הודיעו שזה יקרה בינואר 2023, בהמשך התאריך נדחה למאי, ואחר כך הצהירו שההשקה תתרחש "ברבעון השלישי של השנה".
בסוף השבוע שעבר, בתגובה לפניית mynet ו"ידיעות ירושלים", נמסר: "הקו האדום במקטע הצפוני והדרומי, מנווה יעקב ועד צומת אורה, עתיד להיפתח במהלך חגי תשרי. המקטע הנוסף, עד הדסה עין כרם, יפתח זמן קצר לאחר מכן".

קראו גם:

על השאלה מדוע בינתיים לא מגבירים את תדירות הנסיעות, או מוסיפים קרונות כדי לצמצם הצפיפות, נמסר בתגובה: "תדירות הרכבות נקבעת על ידי משרד התחבורה. ככל ותתקבל בקשה מהמדינה לשנות את תדירות הרכבות, ובאישור משרד התחבורה, הזכיין יפעל בהתאם, כתלות בזמינות קרונות נוספים ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים".
במשרד התחבורה סירבו להגיב והפנו ל"תוכנית אב לתחבורה" ומשם נמסר: "בימים אלה אנו מנהלים מהלך של שדרוג כולל של המערכות, לרבות הקרונות הקיימים, שיפוץ התחנות ושיפורן, שדרוג של המערכות בקרונות ועוד. כל אלה, לצד היערכות להטמעת קרונות חדשים. כל אלה יביאו לשיפור נוסף של השירות לנוסע באמצעות הפחתת הצפיפות בקרונות ושיפור תדירות הנסיעה הן בשעות היום והן בשעות הלילה. אנו מאמינים כי הנוסעים ברכבת יחוו את השיפור כבר במהלך השבועות הקרובים".

המועדים המעודכנים להשקת הרכבת


הקו האדום עד אורה - "חגי תשרי"
הקו האדום עד הדסה - אין תאריך סופי
הקו הירוק - 2025
הקו הכחול - 2030

צחוקים באינטרנט


יצוין, כי בשבוע שעבר עיריית ירושלים פרסמה סרטון משעשע בפייסבוק, לקראת הפעלת הקו האדום בת"א. "מזל טוב על פתיחת הרכבת הקלה. בלי חרטות הפעם", נכתב. בתגובה, ירושלמים רבים הזכירו לכיכר ספרא, כי גם הארכת הקו האדום בבירה, נדחית שוב ושוב, ובינתיים הנוסעים סובלים.

2 צפייה בגלריה
מזל טוב לתל אביב
מזל טוב לתל אביב
מזל טוב לתל אביב
(צילום מסך מתוך הסרטון של עיריית ירושלים)

על כך נמסר מ"תוכנית אב לתחבורה": "בימים אלה הזכיין מבצע מבחני תקינות הכוללים את מערכות החשמל, הקרונות והמסילות כדי לוודא את מהימנות הרכבת ואת שלומם ורווחתם של הנוסעים בה. עם השלמת המבחנים הנדרשים, הזכיין יוכל להשיק את הארכת הקו.
"עיריית ירושלים, משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה מכירים בתרומה האדירה של הארכת הקו ועושים כל מאמץ כדי להקדים את מועד ההשקה, תוך שמירה הדוקה על רמת השירות, האיכות והמהימנות של הרכבת".