ישראל כהן בסך הכל רצה להתאמן במכון הכושר שבאוניברסיטה העברית, כמו שהוא מרבה לעשות, אך לחוויה הזו הוא לא ציפה. כהן החנה את רכבו בחניה בגבעת רם ועישן לצד הרכב כשלפתע הוא ראה שמישהי מצלמת אותו.
3 צפייה בגלריה
ישראל כהן
ישראל כהן
ישראל כהן
(צילום: פרטי)
"עמדתי בפינה שלי ועישנתי את הסיגריה שלי ולא הבנתי מה היא רוצה ממני", סיפר כהן ל-mynet ירושלים, "לקח לי כמה שניות להבין שהיא מצלמת אותי. שאלתי אותה למה והיא התעלמה בהתנשאות, אחר כך אמרה: אתם כולכם מתגנבים לחניה, אלך עם התמונה שלך לביטחון והם כבר יטפלו בך".
כהן הוא חרדי הלובש שחור-לבן והיה אברך בכולל לא מעט שנים. כיום כהן הוא גם דוקטורנט לפילוסופיה באוניברסיטה העברית ומרצה במכללת הרצוג. לחדר הכושר הוא רגיל להגיע בלי הפרעות, לכן הופתע הפעם לחוות השפלה שכזו.

קראו גם:

"שאלתי אותה בעדינות אם היא רוצה שאראה לה כרטיס סטודנט שישכנע אותה שאני דוקטורנט כאן באוניברסיטה, כרטיס מנוי לחדר כושר או שבמקרה היא רוצה לדבר עם סטודנטים מהאוניברסיטה שלמדו אצלי. היא ענתה שלא, הביטחון כבר יטפלו בכם", שיתף כהן בפוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו.

3 צפייה בגלריה
ישראל כהן מלמד במכללה
ישראל כהן מלמד במכללה
ישראל כהן מלמד במכללה
(צילום: פרטי)

איך הרגשת? "להניח עליי, מתוך מאות רכבים שחונים, שאני היחיד שהתגנבתי, זה נשמע לי התנהגות משפילה מאוד והמחירים שלה זה שהם מרחיקים את החברה החרדית מהציבור הישראלי".
לדברי כהן, המתנגד נחרצות לשינויים במערכת המשפט, "אם רוצים שהציבור החרדי יטול חלק במאבק נגד ההפיכה המסוכנת שמקדמת הממשלה חייבים להוריד את מפלס הניכור. החומות האלו הם האינטרס המובהק של הפוליטיקאים, ואנחנו האזרחים חייבים לצופף שורות ולהלחם בהן".
אנשי הביטחון הגיעו בסוף? "היא הלכה לקבלה והראתה את התמונה שלי. אני ניגשתי אליהם אחר כך ושאלתי האם הגיעה לכאן אישה לברר מי אני, אמרו לי שכן. אמרתי להם שזה לא לעניין ושאני אשמח לדעת מי זו. כשהם אמרו לי את השם שלה בדקתי מי זו ומסתבר שהיא אפילו לא סטודנטית באוניברסיטה, רק מתאמנת בחדר הכושר. במובן מסוים, אני אולי זכאי לחדר הכושר הזה אפילו לפניה".


היו שם אנשים מסביב שראו את האירוע? "לא. זה היה בקצה החניון הפתוח שהוא די גדול".
לאורך הראיון ישראל מבקש להדגיש כי הוא אינו מחפש ללבות את השנאה אלא להציף את הנושא כדי שיהיו פחות מקרים כאלה. "אם רוצים להילחם בניכור בין החברה הליברלית לחברה החרדית, אי אפשר לאפשר שיקרו כאלו מקרים, כדאי לחשוב על שיתופי פעולה יותר פוריים יותר מאשר להיטפל לכל חרדי כי הוא חרדי. בסופו של דבר אנחנו רוצים כולנו לחיות בעולם שלכולם בו טוב ולקדם את הטוב בעולם. שנאה יש לנו מספיק".

3 צפייה בגלריה
קמפוס גבעת רם
קמפוס גבעת רם
קמפוס גבעת רם
(צילום ארכיון: שלומי כהן )

אלו תגובות קיבלת? "היו מעט תגובות מקטינות ומשפילות, אבל בעיקר היו תגובות שקיבלתי, הן מאנשים זרים והן מאנשים שמכירים אותי, מפרופסורים באוניברסיטה ועד חברים ומכרים; כולם השמיעו קול ברור נגד ההשפלה שחוויתי ואפילו עודדו אותי להתלונן עליה. אני בוחר לא להתלונן כי אני לא רוצה לעשות מזה סיפור.
"אולי זו מעידה של מישהי שעברה יום לא קל או משהו כזה. לא צריכים להגזים. כמובן, הרעש הפוליטי גם לא תורם להרגעת המצב.. בסך הכל רציתי שיהיה פה איזשהו לקח שיועבר, שצריך להילחם בשנאת הזרים הזו יחד שלמרבה הצער היא עלולה לפרוח בכל המחנות".