מסתמן: מפלגת "הציונות הדתית" תתאחד עם "הבית היהודי" שבראשו עומדת סגנית ראש העירייה, חגית משה ומי שמשמשת כיו"ר הבית היהודי.
2 צפייה בגלריה
חגית משה
חגית משה
יו"ר הבית היהודי, חגית משה
(צילום: יואב דודקביץ')
הבית היהודי היא מפלגה ציונית ובעבר היתה סיעה בכנסת ומזוהה עם הציונות הדתית והימין המדיני. המפלגה היא המשך של המפד"ל - מפלגה ציונית דתית לאומית ובראשה עומדת חגית משה. בבחירות לכנסת ה- 25 הרשימה רצה בשם "הבית היהודי בראשות איילת שקד" ולא עברה את אחוז החסימה ואף לא נכנסה לכנסת. לעומתה, הציונות הדתית בכנסת ה-25 זכתה הרשימה ב-14 מנדטים והפכה לסיעה השלישית בגודלה בכנסת.
יו"ר הבית היהודי, וסגנית ראש העירייה, חגית משה אמרה השבוע ל-mynet ירושלים: "יש מהלך שהוא יותר גדול מירושלים, התמודדתי לבית היהודי שאני חושבת שנכון שתהיה מפלגה אחת דתית לאומית. החבר'ה נמצאים בכל מיני מפלגות כי אין מי שיאסוף אותם תהיה מפלגה אחת. אנחנו מנסים לעשות סבב נוסף לאחד את הבית היהודי והציונות הדתית. אני מקווה שזה יצליח. בירושלים אני אוביל. מדובר בהסכם ארצי, ואם יהיה זה יהיה ארצי בכל הארץ, תהיה מפלגה אחת עם פעילות, ונוכל להשפיע על מה שקורה בציונות הדתית היום, יש לי אחריות לכל הארץ אנחנו צריכים לתת מענה לציבור הזה ללכת בכמה רשימות ויודעת מה המשמעות".
בבחירות האחרונות לכנסת ה-25 נובמבר 2022, בן גביר וסמוטריץ קיבלו בירושלים 516,470 קולות – המהווים 10.84% ואילו מפלגת הבית היהודי קיבלו 56,775 – המהווים 1.19%.

קראו גם:

באיזה שלב זה נמצא? "בשלבים מתקדמים. יכול להיות שזה יצליח ויכול להיות שלא. צריך לנשום אוויר. אני רוצה חיבורים ואיחודים, המלחמות לא מובילים לשום מקום".
מה קורה בירושלים? "תהיה מפלגה דתית לאומית אחת אם נלך באיחוד ולא יהיו תתי מפלגות שהמשמעות שלהם ציבור מפולג. ירושלים צריכה ציונות דתית חזקה. זו אמירה שאנחנו עם כולם, מפלגה שלי עשתה את הדברים הכי חברתיים בעיר נוער חינוך, משפחות צעירות".

2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: קובי קואנקס)

את תלכי עם יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג? "לא".
אז יהיו תתי מפלגות? "אריה הולך עם בן גביר זה המוטו והכיוון".
זה אומר שהבית היהודי נעלם מהמפה הפוליטית? "הוא מתאחד וגם השם יהיה חידוש. הציבור לא מחוק והרוח לא מחוקה הציבור שרוצה דתית לאומית. אני מאמינה שיש סיכוי לאחר את הציבור. הציבור מתגעגע למפד"ל של פעם. בירושלים אני אוביל את הרשימה".
תגובת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "בימים אלו אנו פועלים לאיחוד כל הכוחות הדתיים לאומיים בעיר על גווניהם השונים לרשימה אחת גדולה וחזקה. לאור זאת אנו מנהלים שיח עם כלל הגורמים הרלוונטיים בעיר".