אבי רכש ברשת פארם גדולה קרם פנים ושילם תמורתו סכום לא מבוטל של 500 שקלים.
2 צפייה בגלריה
שירות על הפנים
שירות על הפנים
שירות על הפנים
( צילום: shutterstock)
כשהגיע הביתה הסתבר שטעה ורכש לזוגתו את קרם לעור יבש במקום לעור שמן. הוא חזר לחנות וביקש לבטל את הקנייה. בחנות סירבו לבטל את העסקה וגם לא ניאותו להחליף לקרם שמתאים לעור הפנים, בטענה ש"משרד הבריאות לא מאשר" מאחר ומדובר ב'טובין פסידים' (מקרים בהם אין זכות החזר).
מה מגיע לנו?
"אין בתקנות ביטול עסקה התייחסות ספציפית לתמרוקים, לכן הם נכללים בקטגוריה של מוצר באריזתו המקורית שלא נפתחה", אומרת עו"ד מיכל אוחנה מהמועצה לצרכנות. "מוצרי קוסמטיקה הארוזים באריזת צלופן הרמטית, או שהמכסה לא מאפשר פתיחה, ניתן להחזיר, בתנאי שמחירם מעל 50 שקלים.
בתקנות קיימת רשימת פריטים שאכן אסורים בהחזרה, כמו תרופות. למרות שברשתות הפארם נמכרים תמרוקים ותרופות, הגבלת זכות הביטול חלה על תרופות בלבד ולא על תמרוקים, שכלל אינם נכללים ברשימה".
כדאי לדעת:
לא ניתן להחזיר מוצר קוסמטי שאינו ארוז או ניתן לפתיחה ללא הותרת סימן. הסיבה לכך היא שהעוסק אינו יכול לדעת האם המוצר נפתח והאם נעשה בו שימוש. מוצר כזה המוכר רשאי לסרב לקבל.

2 צפייה בגלריה
בעת התדלוק בדקו שסכום החיוב זהה לסכום המופיע על המשאבה.
בעת התדלוק בדקו שסכום החיוב זהה לסכום המופיע על המשאבה.
בעת התדלוק בדקו שסכום החיוב זהה לסכום המופיע על המשאבה.
( צילום: shutterstock)

עומרי ותעלומת התדלוק הכפול


נעקץ על ידי הנהג הבא אחריו: עומרי מילא דלק בתחנה שבה הוא מתדלק באופן קבוע, והופתע לגלות בחיוב האשראי סכום גבוה, כפול מהרגיל, וגבוה מקיבולת טנק הדלק שלו (כ-45 ליטר).
הוא פנה לחברת האשראי בבקשה לזכותו, אך קיבל תשובה שלא מדובר בהכחשת עסקה, מאחר והיה בתחנה ואף מילא דלק, לכן עליו לפנות לתחנה. אלא ששם השיבו לו שאין להם דרך לבדוק אם מדובר בתקלה, או שהלקוח מילא מכלים נוספים.

קראו גם:

רק לאחר פניית המועצה לצרכנות הסכימה תחנת הדלק לבדוק את מצלמות האבטחה, וגילתה שעומרי לא החזיר את ידית התדלוק ולקוח שהגיע אחריו ניצל את הסיטואציה ותידלק את הרכב שלו על חשבונו.
מה כדאי לעשות?
בעת התדלוק בדקו שסכום החיוב זהה לסכום המופיע על המשאבה. עברו תמיד על פירוטי כרטיס האשראי וודאו שאין חיוב חריג. במקרה שיש, פנו לחברת האשראי ומלאו טופס הכחשת עסקה.