שלומית גרייבסקי, אם ל-7 ילדים וסבתא ל-4 נכדים, מנכ”לית מרכז “עדי ירושלים” ברוממה המטפל במאות ילדים וצעירים עם מוגבלויות מורכבות.
“מהיום הראשון אהבתי את המקום הזה. התחברתי לדרך ולמטרה, מתגוררים ומטופלים כאן ילדים מקסימים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית קשה ומורכבויות רפואיות ואנחנו כאן כדי לאפשר להם לחיות את החיים המשמעותיים ביותר וההישגיים ביותר שהם יכולים, אני נהנית מכל רגע וגאה בצוות ובמתנדבים של המרכז”. כך אומרת שלומית גרייסבקי , מנכ”לית מרכז “עדי ירושלים”.

1 צפייה בגלריה
שלומית גרייבסקי
שלומית גרייבסקי
שלומית גרייבסקי
(צילום: שרה קורנפלד)

מרכז “עדי ירושלים” הממוקם בשכונת רוממה מעניק קשת רחבה של שירותים מגוונים הניתנים על ידי כ-450 אנשי מקצוע מובילים בתחומם, למתגוררים ולמטופלים, יחד עם מאות אנשים מהקהילה שמגיעים לקבל טיפולים בתחומים שונים”.
במרכז עצמו מטופלים כ-230 ילדים וצעירים מתוכם מתגוררים כ-90 ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית. המקום פועל בשקיפות מלאה, עם מעורבות ושותפות מלאה של המשפחות בכל הליכי הטיפול וקבלת ההחלטות. המרכז פתוח 24 שעות ביממה, כך שהוא זמין לביקורים בכל עת. “המשפחות הן חלק אינטגרלי מהמרכז, גם הורה שרוצה לבוא בשלוש בבוקר לתת נשיקה לילד, אנחנו מקבלים אותו בחפץ לב”.
איך הגעת לתחום הזה?
“עבדתי כאחות ולמדתי ניהול מערכות בריאות. לפני כ-25 שנים חיפשתי קריירה חדשה ואחת החברות הביאה אותי למרכז ‘עדי ירושלים’. מאז אני עומדת בראש הפירמידה ומובילה יחד עם צוות העובדים שינויים ופיתוחים שהביאו את המרכז להצלחות גדולות. וזה רק הודות לצוות מדהים שעובד יחד שנים ארוכות ופורץ דרך ומתמודד עם כל אתגר ומחפש תמיד את המקום להיות איפה שאין מקומות ופתרונות במקום אחר. כשהגעתי המרכז היו כ-30 ילדים בשתי קומות. כיום המרכז עם 6 קומות, במרכז ירושלים, עם כ-230 ילדים שנמצאים שם מידי יום, 450 עובדים ו-300 מתנדבים ועוד מאות שמגיעים לקבל טיפולים ביחידות החוץ: המכון להתפתחות הילד, המעון השיקומי, הבריכה ההידרותרפית ובתי הספר וגני הילדים, היום המקום הזה מעורר השראה”.
יש סיפור שהשפיע עלייך בתחילת הדרך?
“הגיע אלינו תינוק שנולד פג בגיל 5 חודשים, הוא שוחרר מבית חולים בירושלים במצב קשה כשהוא מקבל את האוכל דרך צינור מיוחד. אני זוכרת איך הרופא הסביר לנו לא לצפות להתפתחות כי ‘שום דבר לא יצא ממנו’. קיבלנו אותו והתחלנו לטפל מתוך אמונה שתמיד אפשר לשפר ולקדם, לאחר שנתיים של עבודה איתו, הילד התחיל לאכול דרך הפה ולהנות מהאכילה. היום הוא בן 17, במצב סיעודי ונתמך, אך עם שמחת חיים, משתתף בפעילויות עם חברים, מתפתח ומתקדם. "חשוב לי להעביר מסר, יש לנו אחריות על ילדים גם אם אין הצלחה בתחילת הדרך. אנו מחויבים לפתח ולקדם אותם כאילו הם הילדים הביולוגיים שלנו.”
מה סוד ההצלחה בקריירה שלך?
“אני מאמינה שהעבודה המשותפת עם הצוות היא סוד ההצלחה בעבודה שלנו. אני אוהבת לעבוד עם אנשים מחוללי שינוי חברתי. אין יום שאני לא חוזרת הביתה עם סיפוק מכך שהילדים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר עם הצוות המקצועי הטוב ביותר, שחושב תמיד יצירתי וחדשני מה עוד אפשר לעשות.”
מה מיוחד בתחום שבו את עוסקת?
“בתחום שלנו העבודה היא לא רק מול הילדים, אנחנו משמשים גם כמשענת וכשותפים למשפחות ולכל המעטפת של הילד ונותנים להם את התמיכה להתייצב מבחינה משפחתית. אם אני מקבלת טלפון מאבא לילד לפני ראש השנה והוא אומר לי ‘בזכותכם המשפחה שלנו השתנתה’ - אז זה אומר הכל. עבורי זו הצלחה גדולה ושינוי חיובי”.
גרייבסקי היא אמא ל-7 ילדים וסבתא ל-4 נכדים. בעלה מנחם עובד כמנכ”ל בטחנות הקמח בחיפה.
איך השתלבה הקריירה שלך עם חיי המשפחה?
“לא היה פשוט בחיי המשפחה. יש דברים שצריך לוותר עליהם ואכן ויתרתי על דברים בחיים שלי. הייתי פחות נוכחת בבית ועם הילדים. אני עובדת 24/7, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. יש מקרים שבהם בשעה 2:00 לפנות בוקר אני יוצאת מהבית והולכת לערוך בדיקה במרכז. גם בשבת אני הולכת למרכז ברגל. אני שמחה שקיבלתי תמיכה מהמשפחה, שהיתה שותפת אמיתית לכל אורך הדרך”.
לסיום, ספרי לנו 3 דברים על עצמך שלא כולם יודעים עלייך.
“אני אוהבת את הקיץ, לצפות בכדורגל אירופי, את הפועל ירושלים בכדורסל, לחלום רחוק ולהגשים חלומות”.
פרטי התקשרות: adi-il.org.il