דו"ח חדש של עמותת 'רגבים' מגלה כי בסמוך לקבר שמואל הנביא (נבי סמואל) הקימו הפלסטינים מבנה המשמש בית ספר, כמובן ללא היתר ובניגוד לדין. הוא נמצא למעשה בלב שמורת טבע. בעמותה טוענים כי הרשות מנסה למלא את הוואקום ולהגביר את השליטה בשטח על ידי בניית בתי ספר. בעיריית ירושלים מדגישים כי בית הספר נמצא מחוץ לשטחה המוניציפלי של הרשות המקומית.
1 צפייה בגלריה
בית הספר שבנתה הרשות הפלסטינית ליד קבר שמואל הנביא הנכון"
בית הספר שבנתה הרשות הפלסטינית ליד קבר שמואל הנביא הנכון"
בית הספר שבנתה הרשות הפלסטינית ליד קבר שמואל הנביא הנכון"
(צילום: רגבים)
"הדו"ח החדש שלנו מוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי בעשור האחרון הרשות הפלסטינית עושה למדינת ישראל בית ספר, פשוטו כמשמעו", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "במקום שמדינת ישראל תבוא ותאמר "לא בבית ספרנו", ותבלום את המגמה הזו בצורה נחושה וברורה, היא גם נותנת לכך יד, ומאפשרת לרשות הפלסטינית לפעול בשטח כראות עיניה. היא לא אוכפת את החוק, ואפילו מאשרת ביודעין תוכניות בניה שישראל יודעת כי הן כלי אסטרטגי פלסטיני".
נקודה נוספת המחזקת את הטענה על כניסת הרשות למערכת החינוך הירושלמית ניתן לראות בדבריו של יו"ר ארגון 'לך ירושלים', מאור צמח. לטענתו, משרד החינוך הפלסטיני הוא שפתח את שנת הלימודים בטקס שנערך לפני מספר ימים בבית ספר בבית חנינא.
יו"ר מנח"י, אביב קינן, נשאל בראיון המיוחד של mynet ירושלים לקראת שנת הלימודים על המחסור החמור בכיתות לימוד במזרח העיר ועל העובדה שאת הוואקום ממלאת הרשות הפלסטינית. לדבריו: "דרך ההתמודדות שלנו היא בהקמת בתי ספר חדשים ומצויניים במזרח העיר, שיהוו גורם משיכה לתלמידים ותלמידות, ויציעו חינוך רלוונטי ואיכותי לתלמידים בחלק זה של העיר. בשש השנים האחרונות בלבד הקימה העירייה לא פחות מ-32 בתי ספר חדשים במזרח העיר. חשוב לי להסביר את ההבדל בין חרדים לערבים בבינוי מוסדות חינוך.
"החרדים לומדים במוסדות שלהם, אתה בונה להם מבנה, הם עוזבים את המקום הישן ובאים ללמוד בחדש. במזרח העיר, מחצית מהתלמידים בכלל לא לומדים במערכת החינוך העירונית. אין לנו השפעה עליהם, חלקם משוייכים לעמותות שמסונפות לרשות הפלסטינית או עמותה נוצרית כלשהי שעוסקת בחינוך. כשאנחנו בונים במזרח העיר, אנחנו צריכים להיות מספיק אטרקטיביים כדי לגרום להם לעזוב את החינוך הלא רשמי למערכת החינוך העירונית, אלינו. כך, השנה הקמנו בית ספר בשועפאט. התלמידים מגיעים ומילאו את המוסד החדש מכיתה א' עד ח'. היעד שלנו זה להגיע לעוד 20 אלף תלמידים ממזרח העיר, עוד 1,000 כיתות".
ואיך מתמודדים עם בתי הספר של הרשות?
"העירייה אינה גורם הסמכות שהעניק לבתי ספר האלה רישיון פעילות, ובכך גם אינה יכולה להיות גורם הסמכות המתמודד נגד פעילותם".
פורסם לראשונה: 13:55, 30.08.21