מועדון הכדורגל של הפועל ירושלים את אחת הרכישות היקרות בתולדותיו כשהפעיל את סעיף השחרור של הכישרון הצעיר של מכבי חיפה ינאי דיסטלפלד והפעילה את סעיף השחרור שלו בסך של 400 אלף יורו. לדיסטפלד 12 הופעות בנבחרות הצעירות השונות של ישראל.
2 צפייה בגלריה
ינאי דיסטלפלד ואוהדי הפועל
ינאי דיסטלפלד ואוהדי הפועל
ינאי דיסטלפלד ואוהדי הפועל
(צילום: ההתאחדות לכדורגל, עוז מועלם)

אחד האנשים שדחפו לעיסקה וגם מימנו אותה בחלקה, הוא הספונסר של הפועל אורי אלון אבל הרבה מעבר לעובדה שיש כאן ציד מרשים של אחד הטאלנטים הגדולים בארץ, העיסקה הזו היא מסר חשוב וחותמת לכך שהיום, הפועל ירושלים (בסך הכל מועדון אוהדים ולא כדי לפגוע אלא כדי לשדרג את המחמאה) הפכה להיות מקום שבו כל כדורגלן צעיר רוצה להיות חלק ממנה, גם במקום אימפריה כמו מכבי חיפה כי כולם רואים את הפריחה של שחקנים צעירים כאן.
הפועל ירושלים יכולה להתקיים רק באמצעות פס הייצור הזה והיא גם נאבקת מול אחד המועדונים הפופולריים ביותר בארץ ־ היריבה העירונית שלה בית"ר. שרצקי ואהרון לא יאהבו את זה, אבל מבחינת העוצמות, זה בערך ההבדל בין יובנטוס לטורינו, ברצלונה ואספניול ומכבי חיפה מול הפועל חיפה. ועדיין, ילדים בירושלים מעדיפים להתחיל בהפועל, ילדים מחוץ לירושלים מעדיפים את מועדון האוהדים האדום על אימפריות. ככה בונים הצלחה. ככה נראה מועדון חפץ חיים שלא מתכוון ללכת לשום מקום, אלא רק לגדול.
במכבי חיפה מנסים בימים האחרונים להשאיר את דיסטלפלד אצלם. יכול להיות שיהיו שינויים במבנה העיסקה אבל דיסטפלד כך מסתמן יגיע להפועל. השאלה היא רק באיזה תנאים כי בסוף גם הפועל וגם הוריו של השחקנים נמצאים בדיאלוג ער עם אנשי חיפה עם מסר ברור: פתוחים לשינויים בסעיפי ההסכם לא לכך שהילד לא יגיע לירושלים.

השוער החדש מאירופה


הפועל החתימה השבוע את מרקו אלצ׳בסקי (22), שוער נבחרת צפון מקדוניה הצעירה, שהיה בעונה החולפת השוער המצטיין בליגה המקומית, שנרכש וחתם על חוזה לשתי עונות (+ אופציה לשנתיים). אלצ׳בסקי גדל באקדמיית פאנדב ומגיע אלינו מקבוצת הבוגרים שלה Brera, בה ענד את סרט הקפטן ושמר 10 פעמים בעונה שעברה על רשת נקייה, עם הפגנת רפלקסים נהדרים, 1 על 1 מעולה והתמודדות עם כדורי גובה (השוער בגובה של 190 ס"מ).

2 צפייה בגלריה
מרקו אלצ׳בסקי
מרקו אלצ׳בסקי
מרקו אלצ׳בסקי
(צילום: הפועל ירושלים)

יש לציין כי אלצ'בסקי יתחרה על מקומו עם נדב זמיר כך שהסיכון שהפועל לוקחת פה, הוא מזערי. מה גם שיש ציפייה שאלצ'בסקי, אם ירשים, יימכר בעתיד. בינתיים הפועל ממשיכה לחכות למתן חוזז ולליאור קאסה בתקווה שמכבי ת"א ומכבי חיפה יוותרו עליהם. הצוות המקצועי מעוניין גם בשחקן התקפה זר. הפועל תצא למחנה אימונים ביום שלישי ה-16 בחודש.

קבוצת כדורגל להט״בית


הפועל ירושלים ו"הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות" פותחים קבוצת כדורגל להט"בית. ‏במסגרת שיתוף הפעולה הנמשך בין הפועל לבית הפתוח, עלה הרעיון לייסד מסגרת ספורטיבית שתכל'ס - אין כמותה. לא בארץ לפחות, בטח לא של תחת מטרייה של מועדון מבוסס. בפשטות: קבוצת כדורגל בלי הגדרות מיניות ומגדריות. שחוגגת את הגיוון האנושי ועושה צעד נוסף בדרך לסביבה מכילה ושוויונית. ‏א.נשים מהקהילה הלהט״בית ועל הקשת הטרנסית בפרט, נתקלים ונתקלות במכשולים בתחום הספורט, אומרת הדר בראון, סמנכ"לית הקהילה בבית הפתוח. רבים נמנעים מעיסוק בספורט בשל דימוי הגוף והחלוקה הנוקשה למגדרים. אנו רואות את המגדר כקשת אפשרויות, והקבוצה הזו מאפשרת לכולםן להיות מי שהם".


במקביל, הפועל פתחה השבוע את מכירת המינויים לעונת 2024-2025 עם הנחה מיוחדת למילואמניקים. מחירים ופרטים בלינק המצורף למטה, כולל הנחה של 20% למילואמיניקים מבין האוהדים האדומים, ששירתו מעל 30 יום במלחמה.