בית״ר ירושלים מתחילה להתעורר: לאט אבל בטוח, נראה שהסגל של בית"ר מתחיל לקבל צורה. ההחתמה של סילבה קאני לעמדת הכנף הימנית והפיוס עם מכבי חיפה שהוביל להחתמתו של אורי דהן ל-3 שנים וצירופו של ירין לוי בהשאלה, שחררו המון לחץ בבית וגן. המטרה עכשיו של אלמוג כהן וברק יצחקי היא לסגור את עמדת הבלם הזר כשבקנה יש לכהן שלושה בלמים מאירופה שאיתם מתנהל משא ומתן במקביל. אחד מהם, פורטוגלי הוא המועמד המועדף על הצוות המקצועי.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

בנוסף, בית"ר קרובה לצירופו של נדב נידם. במועדון מחכים להחלטה הסופית של מאמן מכבי ת"א החדש, ז’רקו לאזטיץ’ בנוגע לשחקן כשבבית וגן כבר הגיעו להבנות עם מכבי ת"א על מעברו של נידם. נידם עצמו בודק גם אופציות בחו"ל אבל בבית"ר משוכנעים שאפשר יהיה להכריז רשמית על צירופו בימים הקרובים. אם לא, יפנו בבית וגן לאופציה של אביב אברהם ממכבי נתניה.
נידם שהתבטא בעבר על כך שאביו אוהד שרוף של הפועל ירושלים והתהדר בכך ש: "הבית של סבתא שלי הוא ברחוב בן זכאי קרוב למגרש שהיה בקטמון" קיבל השבוע המון שיחות מאוהדים אדומים שהפצירו בו שלא לחתום בבית"ר. בבית וגן היה מי שאמר על הסיפור הזה ש: "יכולים להמשיך לחפש פיקנטריה אנחנו מעוניינים מקצועית בנידם ומקווים שיצטרף". נידם יגיע כסוג של גיבוי לקישור האחורי ואמור לאפשר לצוות המקצועי במשחקים בהם ירצו לשחק עם שני דפנסיבים לתת לו את המקום לצידו של סורו. למרות שנידם שחקן עם המון פוטנציאל כפי שהראה בקרית שמונה ובעונה שלפני האחרונה בהפועל, צריך לזכור שבעונה החולפת, הוא נדחק הצידה כשבהפועל בחרו שלא לפנות למכבי כדי לנסות להשאיר אותו.
השלב הבא במחברת של אלמוג כהן וברק יצחקי הוא צירוף קשר כנף זר לצידו של סילבה קאני, צירוף בלם ישראלי נוסף לסגל אחרי שיוחתם בלם זר והחתמת שוער מחליף במקומו של רוי ששון שחתם בבית"ר עד 2028 והושאל לבני יהודה. לבית"ר הוצעו יונתן שאבי, רז כרמי (המועמד המועדף על הצוות המקצועי) ניב אנטמן וטל בומשטיין.

4 צפייה בגלריה
נדב נידם
נדב נידם
נדב נידם
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במועדון משוכנעים שאחרי שיסיימו את ליבת השלמת הסגל עם בלם זר קשר כנף זר וצירופם של נידם או אברהם יהיה הרבה יותר קל להעמיק את הסגל עם שחקנים נוספים לטובת הרוטציה תוך כדי תנועה.
בבית וגן ממשיכים לנסות לשכנע את קשר הכנף הקונגולזי בריאן שיפנגה להגיע לארץ. בית"ר הגיע עם שיפנגה לסיכום כספי אבל הוא חזר בו בגלל החשש להגיע לארץ בשל המצב הבטחוני. בית"ר העלתה לשפינגה את ההצעה הכספית והפעילה מספר אנשי קשר כדי לשכנע אותו לנחות בישראל אבל כרגע הוא עומד בסירובו. שפינגה (26) שיחק בעונה האחרונה בפאסוס פריירה הפורטוגלית, כבש ארבעה שערים ובישל ארבעה נוספים.

הדבר הגדול הבא?

שוק השחקנים הלא אטרקטיבי בלשון המעטה, מכריח מועדונים לנסות ולמצוא פתרונות יצירתיים ובסוף השבוע שעבר, בית"ר הצליחה לבצע מהלך שעשוי לשדרג אותה מקצועית מבחינה משמעותית כשהחתימה את סילבה קאני (21). קאני, בן להורים מטוגו, שמחזיק בתעודת זהות ישראלית (ולא ישחק על תקן זר). קאני הגיע לבני יהודה מפרויקט שער שיויון לפני שש שנים, והפך בן הטיפוחים של כפיר אדרי וברק אברמוב.


4 צפייה בגלריה
סילבה קאני
סילבה קאני
סילבה קאני
(צילום: מתוך האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

אם מנסים להמחיש באיזה שחקן מדובר, אז אלישע לוי שנתן לילד צ'אנס ראשון בבוגרים מספר ש: "קאני שחקן כנף וחלוץ מאד מהיר ומוכשר שגם יודע להבקיע שערים. הוא משחק מצוין על הקו במיוחד על קו ימין עם רגל הפוכה כי הוא שמאלי. יש לו בהחלט את כל החבילה כי הוא יוסיף לבית"ר גם ייצור מצבים וגם מחץ. יש לו בעיה בקבלת ההחלטות אבל אם יידעו לכוון אותו הוא יכול מאד להוסיף. זה ילד מקצוען שרוצה לעבוד ולהצליח עם החיבור הנכון מהצוות המקצועי בהחלט יש עם מה לעבוד".
ברק אברמוב בעניין הזה כבר שנים מנסה לשחזר את השילוב שהיה בבני יהודה בין ירדן שועה למאוויס צ'יבוטה (צ'יבוטה של לפני כמה שנים לא הגירסה החיוורת מהעונה שעברה בהפועל ת"א). זו הסיבה שהוא שילם לאוסטריה וינה 290 אלף יורו עבור 90 אחוז מכרטיס השחקן של קאני והעניק לו חוזה לארבע שנים בידיעה שאם הסיפור הזה יצליח יש גם פוטנציאל לאקזיט.


ביום שישי האחרון בית"ר ירושלים הודיעה באופן רשמי על החתמתו של סילבה קאני, שנרכש מאוסטריה וינה בתמורה ל-290 אלף יורו. כזכור, קאני, שמחזיק בתעודת זהות ישראלית, חתם על חוזה לארבע שנים בבית וגן.
קאני לא קיבל הזדמנויות באוסטריה וינה בה שיחק בעונה האחרונה אחרי שעבר אליה מבני יהודה. הוא רשם בשורותיה 6 הופעות בלבד והושאל לסטריפפינג מהליגה השנייה, במדיה כבש שער אחד ובישל שני שערים ב-16 הופעות. בבני יהודה בליגה הלאומית הוא סיפק 8 שערים ובישל שער אחד ב-25 הופעות.
"ברגע שקיבלתי את הפניה של בית״ר רציתי מאוד שהעסקה תצא לפועל ושאגיע לכאן" אמר קאני "אני מכיר ויודע מה זה הקהל של בית״ר ואת העוצמה של טדי. דיברתי עם הצוות המקצועי ואני מחכה כבר להתחיל. אני מודה לבעלי הקבוצה ברק אברמוב ולהנהלת הקבוצה על האמון והנחישות להנחית אותי כאן. מחכה להתחיל כבר ובטוח שהולכים לתקופה נהדרת ביחד".

קריאף לאן?

שאלת המשך דרכו של אופיר קריאף בבית"ר הולכת ומסתבכת. הצוות המקצועי בבית וגן ברק יצחקי ואלמוג כהן לא מעוניין בקריאף מבחינה מקצועית. אפשר להתווכח עם זה ולא לאהוב את זה, אבל זו השורה התחתונה. גם ברק אברמוב וכפיר אדרי לא מתכוונים לפחות בשלב הזה, לנסות ולשכנע את יצחקי וכהן ללכת צעד אחורה. במציאות שכזו, אברמוב הציע השבוע לקריאף תפקיד מקצועי במועדון. "אתה יכול להשתלב בנוער בתפקיד משמעותי או להיות עוזר המאמן של ברק יצחקי" אמר לו "ואם יש משהו אחר שמעניין אותך אני פתוח להצעות". קריאף לא רוצה לפרוש. הוא מעוניין שהשנה הקרובה תהיה השנה האחרונה שלו על כר הדשא במדי בית"ר. הבעיה היא שאין לו עניין לבצע את שנת הפרישה הזו במקום אחר והוא במלכוד.
4 צפייה בגלריה
אורי דהן
אורי דהן
אורי דהן
(צילום: עוז מועלם)

אברמוב מקבל אינספור מסרים מהקהל כולל מהגרעין הקשה לאפשר לקריאף את מבוקשו. קשה לו לבעל הבית עם הרעיון שסיפור הקפטן יפתח לו חזית מול היציעים. הוא מנסה למצות את האופציות שיגרעו את קריאף מהסגל אבל יהיו בהסכמה ולא יגרמו לאופוזיציה של האוהדים. הכל כרגע בידיים של הקפטן- אם יתעקש להמשיך לשחק, אברמוב יידחק לפינה וקשה להעריך מה יעשה. אם יקבל את ההצעה לתפקיד מקצועי- תשקוט הארץ.
אור ירוק
כל מי שעיניו בראשו ידע שהתביעה של בית"ר נגד מכבי חיפה על דרישה לפיצוי עבור גדי קינדה לא תגיע לערכאות משפטיות כי בית"ר ומערכת היחסים בין המועדונים לאורך השנים תעיד על יותר זקוקה ליחסים טובים עם חיפה מאשר לחזית נפיצה.
ביום שני האחרון, בפגישה של ברק אברמוב עם יעקב שחר ועוזי מור הצדדדים ניקו את השולחן. אברמוב הבין שלא יוציא הרבה אם בכלל מהתביעה על קינדה, שחר לא רצה ללכת עד הסוף בעניין הזה כי מדובר בבית"ר שיקרה לליבו, ובסיום הפגישה הוסכם כי אורי דהן יחתום בבית"ר על חוזה לשלוש שנים וירין לוי הצעיר יושאל לצהובים שחורים כשחמישים אחוז מכרטיס השחקן שלוי יעבור לבית"ר.
בהודעה משותפת מסרו בית"ר ומכבי חיפה בסיום הפגישה כי: "הפגישה, שהתקיימה ברוח טובה, אפיינה את מערכת היחסים הטובה בין המועדונים ובין ראשיהם משכבר הימים, מתוך מטרה שתימשך ככזו בעתיד", מסרו הירוקים.
לוי, בן ה-18 וחצי, גדל בהפועל ב"ש ונרכש על ידי חיפה לפני שנתיים. הוא משחק בעיקר בתפקיד הקשר המרכזי (מספר 8) ויכול לשמש גם כעושה משחק. הוא שולט בשתי הרגליים, יודע להתשחרר מלחץ ועם מסירה וטכניקה טובות.
עוד עניין: בית"ר תפתח את האימונים ביום שני הקרוב במועדון.
פורסם לראשונה: 02:09, 30.06.24