הניצחון של בית"ר על כפר סבא ביום שני האחרון, שהבטיח כמעט מעשית את ההישארות בליגה, הביא את הבעלים משה חוגג והיו"ר אלי אוחנה להתחיל לעבוד על מינוי מאמן לעונה הבאה. לחוגג ואוחנה יש רשימה של מספר מועמדים, ואחרי שהם יעברו תהליך סינון של עלות כספית, או אז תיעשה פנייה למי מהם. יש לציין שאלה שמות שהוצעו על ידי סוכנים, לא כאלה שסומנו על ידי המועדון. בכל מקרה, בבית"ר הבהירו שעם כל הרצון של חוגג להנחית כאן מאמן זר, אם לא יימצא מאמן מחו"ל שיעמוד בתנאים התקציבים של המועדון, ו/או לא יימצא מישהו שחוגג חושב שהוא יכול להוביל את המועדון לעונה מוצלחת, יחזרו בבית וגן לאופציה של מאמן ישראלי. "לא נביא מאמן זר בכוח", אמרו בבית וגן. "זו הכוונה, אבל כרגע זה פיפטי פיפטי בין מאמן זר לישראלי".
1 צפייה בגלריה
ברוש, חוגג ואוחנה. מתחילים לעבוד
ברוש, חוגג ואוחנה. מתחילים לעבוד
ברוש, חוגג ואוחנה. מתחילים לעבוד
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
השמות הרלוונטיים היחידים בשוק המקומי הם קובי רפואה ואולי יוסי אבוקסיס, בהנחה שבני יהודה תרד לליגה השנייה וברק אברמוב ייתן אור ירוק למהלך. ברמה האתית, עד שבני יהודה לא תסיים את מאבקי התחתית שלה, בבית"ר אפילו לא מתכוונים למשש את הדופק אצל אבוקסיס והקבוצה של שכונת התקווה.

עובר ושב

סוגיית המאמן, ככל שהיא חשובה, פחות קריטית מאשר הכוונות של חוגג וההחלטות לגבי שחקנים קיימים. בבית"ר נוטים לעשות הכל כדי למכור את עלי מוחמד, שבסיום העונה הבאה מסיים חוזה. שכרו גבוה ובית"ר תיאלץ אם יישאר לשחרר אותו בחינם אחרי ששילמה עליו למכבי נתניה 2.5 מיליוני יורו. סוגיה נוספת היא זו של אלירן עטר, שצפוי להגיע ל־16 שערים ובישולים ואז חוזהו יתחדש אוטומטית, והוא עומד בעונה הבאה על כמעט שני מיליון שקל ברוטו. במקרה הזה חוגג צפוי לפנות לשחקן ולבקש ממנו לקצץ בשכרו. במידה שיסרב חוגג יציע לו לחפש קבוצה ומחוסר ברירה להשלים את שכרו. אגב, היה מי שהציע לחוגג להימנע מלהחתים את עטר על חוזה שמתחדש אוטומטית על פי כמות שערים ובישולים, אבל הבעלים בחר להתעלם.
בבית וגן יודעים שבהיעדר מציאות בשוק הישראלי, הקבוצה של העונה הבאה תקום ותיפול על איכות הזרים שלה. טל בן חיים, שצפוי לפרוש, יעזוב בכל מקרה, אור זהבי אמור להיות שחקן סגל, ובראש סדר העדיפויות עומדת הכוונה להחתים כאן בלם זר. במועדון גם מתכוונים במידה שיצליחו למכור את עלי מוחמד לצרף לאביאל זרגרי קשר אחורי זר בעל שיעור קומה ושחקן כנף זר נוסף. הבעיה כרגע היא שלמתיאוסיניו ולמרקו ינקוביץ' יש חוזה והם תופסים מקום של שני שחקנים זרים. בית"ר תנסה לצרף גם חלוץ זר.
במועדון מקווים שחוגג לא יתעקש להשאיר בסגל את סנטיאגו אוקמפוס וינסו להשאיל אותו לקבוצה אחרת. כשגם פלייטר האסלבנייק יושאל לקבוצה אחרת. אחת העמדות, המגן השמאלי או המגן הימני, תאויש בזרים, כנראה על חשבון אחת העמדות בקישור. שי קונסטנטין ומקס גרצ'קין, שחוזר מהשאלה, אמורים להיות האופציה השנייה כגיבוי למגינים שיפתחו בהרכב. גם לירן רוטמן, שנמצא בכושר מצוין בחדרה, יחזור מהשאלה.
בבית"ר פנו עוד בחודש ינואר, בהתבסס על עיסקת בן חליפה, למגן הקבוצה בעבר, מרסל הייסטר. הייסטר הביע נכונות לחזור לבית וגן, אבל עיסקת השייח' שעלתה על שרטון הורידה את העניין מעל הפרק, ובקיץ המגן הגרמני שוב יהיה מועמד להגיע. שם נוסף ומפתיע שבבית"ר עשויים לפנות אליו הוא דניאל שאלוי, שחקן הכנף של קנזס סיטי, קבוצתו של גדי קינדה. שאלוי הוא בנו של כוכב העבר של בית"ר סטפן שאלוי, ועצם המחשבה (לפחות השיווקית) שבהרכב של בית"ר ישחקו זה לצד זה שאלוי הבן ואוחנה (מיכאל כמובן) מציתה את הדמיון.

הפקת לקחים

כל מהלך מקצועי ייעשה אחרי שחוגג ימנה מאמן. אבל דומה ששלוש השנים הרזות לימדו אותו דבר או שניים לקראת העונה הבאה. הראשון: בית"ר לא בלבל של מכבי תל אביב ומכבי חיפה והמטרה הראשונית שלה צריכה להיות מקומות 4-3. השני: הגיע הזמן להנחית כאן כדורגלנים אמיתיים ולא שחקני קט־רגל. השלישי: פקק התנועה שיש בבית וגן בשנים האחרונות, של שחקנים שבעים שהם מעבר לשיאם, חייב להשתחרר. חוגג יודע שהמחשבה שלו ליצור כאן מודל של מכבי פתח תקווה ואשדוד היא לא מציאותית, כי בית"ר זה מועדון הרבה יותר גדול ולחוץ וכי בניגוד ללוזונים וג'קי בן זקן אין לו שום עתודה ותשתית. בקיצור, קיץ ארוך לפנינו.

החו"ל משתלם?

משאל mynet מהשבוע מגלה כמה אוהדים רוצים מאמן זר. במשאל שערכנו השבוע באתר mynet שאלנו את הגולשים אם הם מעדיפים שבית"ר תמנה מאמן זר או מאמן ישראלי? התשובות, באופן מפתיע, היו חד־משמעיות. מבין 390 גולשים שהשתתפו בסקר 364 נשאלים (המהווים 91 אחוזים מהמשתתפים), הצביעו בעד מאמן זר. היתר, תשעה אחוזים בלבד או 36 מהנשאלים - טענו כי הם מעדיפים שאת הצהובים יאמן מאמן ישראלי.