7.12.2020: "ערב חג החנוכה המנורה הבית"רית נדלקת באור חדש ומרגש במיוחד. אנחנו מצעידים ביחד, כולנו, את המועדון לימים חדשים של דו קיום, הישגיות ואחווה למען המועדון והקהילה שלנו ולמען הספורט הישראלי", זה מה שאמר משה חוגג עם חתימת ההסכם עם שייח' חמד בן חליפה בדובאי.
3 צפייה בגלריה
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
השייח' וחוגג
(צילום: דוברות בית"ר ירושלים)
השייח' מצידו המשיך את הקו ההיסטורי ואמר: ""אני נרגש להיות שותף במועדון כזה מפואר כפי ששמעתי עליו ובעיר כזו, עיר הבירה של ישראל ואחת הערים הקדושות בעולם. שמעתי רבות על השינוי המתחולל במועדון ועל הדרך שבה הדברים מתנהלים, ואני שמח לקחת חלק בכך. אנחנו רואים לנגד עינינו את התוצאה הפנומנלית של פירות השלום והאחווה בין העמים ומתווים הלכה למעשה דרך חדשה בקירוב לבבות בין העמים באמצעות הספורט. נעמיד ביחד קבוצה שתשאף הכי גבוה ורחוק שאפשר מתוך רצון לראות את בית"ר ירושלים מגיעה לבמות הגבוהות ביותר בכדורגל. יאללה בית"ר!"".
14.12.2020: ישיבת דירקטוריון באמצעות הזום נקבעה בין חוגג והנהלת בית"ר ובן חליפה ואנשיו. השייח' ואנשיו נעלמו, המסמכים שאמורים היו להעביר לוועדה להעברת זכויות לא הגיעו, החלה חרושת שמועות לגבי מצבו הבריאותי של השייח' וגם זה הפיננסי. חוגג לא בדיוק נרדם בקלות בלילות האלה. גם לא באלה שהגיעו לאחר מכן.
16.12.2020: (תמונה 3005) לבית וגן מגיעים מאות אוהדים, חלקם תומכים בעיסקה ומניפים את חוגג על הכתפיים אחרי מפגינים עם שלטים וקללות נגד בעל הבית של בית"ר והקריאות "תשימו כפיה", "מוחמד מת" ושריפת דגל פלסטין. המועדון מצדו הוציא הודעה בה נכתב: "מודים לרבבות אוהדי הקבוצה על התמיכה הגורפת במהלך שהמועדון מוביל. אף גורם גם לא 70 איש שהגיעו היום לא יזיז אותנו מהדרך שבה בוחרים הרוב המוחלט של אוהדי בית"ר. אנחנו גאים במהלכים המתגבשים נמשיך בהם ונצעיד את המועדון למקום הראוי לנו ולכם".
31.12.2020: חוגג ובן חליפה באמצעו הזום, הופיעו בפני הוועדה להעברת זכויות. לוועדה נדלקו מספר נורות אזהרה: החלפת השם של בן חליפה, העובדה שאף עיתונאי אמירתי לא הוזמן למסיבת העיתונאים ולא רשאי לכתוב על העסקה, אתר האינטרנט של השיח', אליו הופנו העיתונאים על ידי המועדון, פשוט נעלם ביום בו הוגשו המסמכים לבקרת התקציבים, לקראת הפגישה בוועדה להעברת זכויות הפער בין ההון המוצהר של השייח' לבין אגרות חוב מול ממשלת ונצואלה וכמובן גולת הכותרת: חוסר היכולת של בן חליפה לספק תעודת יושר.
3 צפייה בגלריה
חוגג, הנהלת בית"ר עם השייח' ומתווכי העסקה
חוגג, הנהלת בית"ר עם השייח' ומתווכי העסקה
חוגג, הנהלת בית"ר עם השייח' ומתווכי העסקה
(צילום: באדיבות בית"ר)
8.1.2021: בריאיון לערוץ 12 אצל דני קושמרו תקף חוגג את מי שמנסה לפקפק ביושר כוונותיו של בן חליפה. "מה זה משנה כמה הוא שווה? אני עדיין בבית"ר רק מכניס שותף. איזה אינטרס יש לו להשקיע בעיסקה? כמה דברים אמרו על האיש השבוע, זה לא להאמין. בכל מקרה, העיסקה חתומה, זה גמור. לפני בערך שעה הוא שלח לי את ההודעה שהוא מעביר לי את הכסף ו-13 דקות אחרי העביר את הכסף אני יכול להגיד כמה העביר אבל אני לא אגיד" (400 אלף דולר ש"א).
11.1.2021: באתר one וגם במיינט ו'ידיעות ירושלים' מתפרסם מידע חדש על שותפים של בן חליפה אזרח טייואני ואזרח פולני שנחקרו ונעצרו בהונאות לכאורה. בדו"ח של חברת החקירות i.i.a נכתב על בן חליפה: "נראה כי האישיות המרכזית מוקפת באנשים מפוקפקים וזה מאוד לא סביר שאישיות בפרופיל כל כך גבוה לא מודעת למקורביה העסקיים הקשורים לפשע מאורגן. חקירה מעמיקה יותר עשויה להימשך חודשים ואף שנים, אך מידע עדכני מצביע על קשרים ברורים לפעילויות זדוניות והוא מעורר חשש". עוד מצביעים בדו"ח על מי שאחראי מבחינתם לדברים הללו ואף על המימון של הפעולות, כך שיש סימני שאלה רבים סביב העסקים הללו".
17.1.2021: בפוסט שמפרסם משה חוגג לטובת אוהדי בית"ר הוא כותב כך: "הקשיים אותם אנו חווים מראים המון צדדים מכוערים במדינתנו, אינטרסים רעים, גזענות במקומות גבוהים ועוד כמה כאלו שפשוט לא באמת רוצים עוד מועדון עם תקציב גדול בליגת העל מסיבות ברורות. כל הכתבות על חלק מהשותפים של השייח', מה עשתה השכנה שלו אתמול ומה אמרה עליו חברת חקירות של שקל וחצי ללא רישיון, כל זה לא באמת משנה. לגבי תעודת היושר, השייח חתם על תצהיר בפני עורך דין שאין לו שום רישום פלילי אך יחד עם זאת אנו מבינים שזה לא מספיק ואנו מחפשים ביחד איתו איך להוציא תעודה כזו לבן מלוכה. כל קמפיין ההשחרה הוא מביש, כולי תקווה שהשייח יענה על המגרש במעשים. הגלגל בישראל מתהפך מהר מאוד לשני הכיוונים. למען הסר ספק, אם הייתי חושב שלשייח מניע נסתר ואין לו רצון אמיתי לבנות מועדון גדול ביחד איתי, הייתי מחפש שותף אחר. מהשיחות היומיות שלי איתו הוא מספר לי על חלומותיו לראות אצטדיון מלא רועד משאגות אחרי שערים ותארים. נמצא את המתווה לקיים את העסקה בצורה כזו או אחרת. לטובת בית"ר".
19.1.2021: הוועדה להעברת זכויות נענתה לבקשת הקבוצה ונתנה לה ארכה של 21 יום נוספים. על פי בית"ר ירושלים, השיח' ונציגיו עובדים על השגת מסמכים המעידים על יושרו והונו הפיננסי אך הדברים ייקחו מעט יותר זמן ולכן נתבקשה ארכה נוספת.
23.1.2021: מטעמו של השייח' בן חליפה, נמסר כי "כרגע השיח' לא מחפש להעביר מסמכים חדשים, הפרסומים השונים והדלפות המסמכים גרמו לו נזק מספיק גדול וכל היועצים סביבו אמרו לו לקחת צעד אחורה, שזה גורם לו נזק". חוגג בריאיון לערוץ הספורט באותו היום: "אנחנו עובדים על זה, מנסים לעשות את זה בשקט ואני מקווה שתוך שבוע-שבועיים יהיו לנו תשובות. אם לא תהיה תעודת יושר יכול להיות שנציע לו משהו דומה למה שעשה גומא אגייאר, הוא היה בעלים אבל רשמית לא בעלים, הוא היה ספונסר, יכול להיות שנציע לו את האפשרות והמתווה הזה. אנחנו עוד לא שם, עוד שבוע שבועיים נהיה יותר חכמים".
4.2.2021: הוועדה להעברת זכויות מודיעה כי בית"ר ביקשה למשוך את הבקשה להמשיך בהליך בו יועברו 50 אחוזים מבעלות המועדון לשיח' חמד בן חליפה. הוועדה מסרה גם כי בית"ר תהיה רשאית להגיש בקשה חדשה להעברת זכויותיה בעתיד על פי הוראות התקנון. בית"ר אמרה בתגובה לעניין זה: "ביקשנו למשוך את הבקשה על מנת לבחון שוב את מתווה העסקה מול השייח' ולקבל החלטה בנידון זה ממש לא נכון שהעיסקה נפלה".
21.2.201: חוגג הזמין את טיסת LY975 מתל אביב לדובאי שתצא ב-11 בבוקר. הוא כרגע בעמדת המתנה לטיסה זו על בסיס מקום
פנוי או שיטוס כפי שטס בצדמבר לאמירויות במטוס פרטי. הניסיון של חוגג הוא להציל את העיסקה אבל גם הוא מבין שאחרי שהשייח' כך על פי פרסומים קיבל הוראה לסגת מהעיסקה מבית המלוכה וגם גורמים בטחוניים ישראליים הבהירו לוועדה להעברת זכויות שעדיף שהסיפור הזה לא ייצא לפועל, הצ'אנס היחיד שלו כמוצא של כבוד הוא לנסות לשכנע את השייח' להיות ספונסר עם תרומה חד פעמית. ההערכות מדברות על כך, שבן חליפה יסכים לפצות את חוגג בסכום של 25 מיליוני יורו, החזר ההשקעה של חוגג בבית"ר, והשניים ייפרדו כידידים. עדיין, חוגג שומר לעצמו את האופציה לתבוע את השייח' על הפרת הסכם חתום כשסעיף ההסתגויות היחיד בין הצדדים הוא שבן חליפה לא יעביר כסף עד אישור הועדה להעברת זכויות. "לבן חליפה היו את כל ההזדמנויות בעולם לסגת מההסכם הזה החל מהרעש הציבורי שזה יצר, דרך התדמית הגזענית של בית"ר ועד לגרפיטי שריססו חברי לה פמיליה. הוא לא יכול עכשיו לשבור את הכלים" אמרו בבית וגן.
3 צפייה בגלריה
אוהדי 'לה פמיליה'
אוהדי 'לה פמיליה'
אוהדי 'לה פמיליה'. המחאה מול המגרש בבית וגן
(צילום: לירן תמרי)