הוועדה המקומית דחתה את ההתנגדויות נגד הקמת גשר להולכי רגל מעל לכביש הברך בסמוך לפארק המסילה בקטע של תלפיות. בנימוקי הוועדה נטען כי עיקר ההתנגדויות היו מופנות נגד כביש הברך שכבר נמצא בעבודות והוצאו לו היתרי עבודה.
4 צפייה בגלריה
כביש הברך
כביש הברך
הדמיית הגשר בתכנית כביש הברך
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)
ההתנגדויות שנתקבלו בכל זאת הן על שינוי שיפוע הגשר, דבר שנועד לאפשר גם מעבר יותר קל לרוכבי אופנים ועוד נושאים נילוויים כגון פיתוח סביבתי ,שתילת עצים והצללה.
חבר המועצה, יובב צור, היחיד שהצביע נגד התוכנית, מודה שההתנגדות המהותית היא נגד הכביש עצמו ולא נגד הגשר. אך לדבריו, ניתן עדיין לשנות את אופי הכביש למרות שסלילתו כבר החלה.

קראו גם:

צור אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "אני לא מוותר ויהיו עוד הליכים נגד התוכנית. התוכנית לכביש בן ארבעה נתיבים הוא החזון של המאה שעברה. הכביש אושר בשנות השבעים וזה אבסורד שסוללים אותו כיום בלי לעשות חשיבה מחודשת והתאמות לעידן הנוכחי ולמציאות בשטח של הרכבת הקלה והסעת המונים. למרות שהדחפורים כבר יצאו לדרך עדיין ניתן להחליט שהכביש יהיה רק דו נתיבי".

4 צפייה בגלריה
יובב צור
יובב צור
יובב צור
(צילום: שרון גבאי)

בחודש שעבר יצאו למחאה עשרות מתושבי השכונות גוננים, פת וקטמון בפארק המסילה ונשאו שלטים "ילדי ירושלים צריכים פארק לא כביש", "ירושלמים צריכים איכות חיים", "ליאון תקוע ב-1956", "כשהעירייה נגד התושבים - התושבים נגד העירייה". כביש הברך תוכנן בשנות ה-50 של המאה הקודמת כחלק מ"כביש 34" המקביל למסילת הרכבת הישנה, בתוכנית משנת 1974, שנים רבות עוד לפני שהוקם פארק המסילה.

4 צפייה בגלריה
המחאה נגד כביש הברך
המחאה נגד כביש הברך
המחאה נגד כביש הברך
(צילום: נטשה דודינסקי)

4 צפייה בגלריה
המחאה נגד כביש הברך
המחאה נגד כביש הברך
המחאה נגד כביש הברך
(צילום: נטשה דודינסקי)

התושבים דורשים תכנון בר קיימא המתאים למאה ה־21 ומיטיב לאיכות החיים של תושבי העיר. "אנחנו מצפים מהעירייה להיכנס בהקדם לדיאלוג עם נבחרי הציבור בשכונות ולקדם תוכנית חלופית – הרחבת פארק המסילה וצמצום מעבר רכב פרטי דרך שכונתנו", כתבו בעצומה שפרסמו, "כן לרכבת קלה, שביל אופניים ומדרכה רחבה עם עצים לאורכה, והרחבת הפארק".