מהמירוץ למפכ"ל לכיסא המנכ"ל: בשקט־בשקט דורון ידיד, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כמפקד מחוז ירושלים, משמש מאז פרישתו מהמשטרה כמנכ"ל של מפעל 'עוף ירושלים'.
2 צפייה בגלריה
דורון ידיד
דורון ידיד
דורון ידיד
(צילום: אוהד צויגנברג)
הניצב ששמו עלה לכותרות לא פעם ולא פעמיים כאחראי לשמירת החוק והסדר בבירה בכמה מתקופותיה הסוערות ביותר, נעלם מתחת לרדאר התקשורתי מאז פשט את מדיו והחל לעשות לביתו. וכפי שזה נראה, הוא עושה זאת לא רע.
מקום עבודתו בשנה וחצי האחרונות הוא מפעל 'עוף ירושלים'. למי שלא מכיר, מדובר בעסק ירושלמי ותיק שמאז גלגולו כחברה פרטית לפני כמעט 30 שנה הוא אחד השחקנים המרכזיים בתחום שיווק עופות בכשרות מהדרין וכן בייבוא בשרים מחו"ל. מעבר למפעל הייצור בעטרות, החברה מחזיקה גם ב־12 חנויות בכל רחבי הארץ, מצפת ועד אשקלון.
המחזור השנתי של 'עוף ירושלים' כבר חצה את רף מיליארד השקלים, אך עובדת היותה חברה פרטית היא כנראה הסיבה לכך שהפרסומים על אודותיה ובכלל הנוכחות התקשרותית שלה דלה יחסית ובעליה מעדיפים לדבריהם 'לעבוד בשקט'. לתוך השקט הזה נכנס כאמור ידיד, שלפי הבעלים דני מזרחי, לא בזבז רגע והחל מייד במלאכת ההסבה מהמשטרה למשחטה.

קראו גם:

כבר שלושה עשורים שאתה ושותפיך מנהלים את העסק. למה עכשיו להביא מנכ"ל מבחוץ, ועוד מהמגזר הבטחוני וללא ניסיון עסקי?
מזרחי: "אחרי כמעט 30 שנה כבר התחלנו להתעייף. היה ברור לנו שמפעל של 1,400 עובדים צריך ניהול טוב, וידיד הביא איתו מהמשטרה רמת ניהול מאוד גבוהה ואסרטיבית. עם כניסתו לתפקיד הוא למד את העסק מרצפת המפעל. אותנו כבעלים מעניינים שורות הרווח והמספרים הגדולים ואנחנו לא מתעסקים ב'פירורים', אבל דורון ירד לפרטים הקטנים, אסף את הפירורים, ביצע מהלכי התייעלות, והדרך שלו הוכיחה את עצמה".

2 צפייה בגלריה
עוף ירושלים
עוף ירושלים
'עוף ירושלים'
(צילום: אלכס קולומויסקי)

איך זה בא לידי ביטוי? "הוא התפרס לעוד מקומות הרבה יותר גדולים והגדיל את סל הלקוחות שלנו בצורה משמעותית. בתוך שנה וחצי בתפקיד עלינו ממחזור שנתי של 1.2 מיליארד שקל למחזור של 1.5 מיליארד".

מהמשטרה למשחטה


1984 מתגייס למשטרה כבלש במחוז ירושלים
1991 סגן ראש מחלק סמים בימ"ר ירושלים
1999 מפקד יס"מ ירושלים
2002 קיבל עיטור מופת על מניעת פיגוע
2007 מפקד מרחב דוד
2009 מפקד מרחב מוריה

ידיד מביא חבר


אחד המהלכים שביצע ידיד עם כניסתו לתפקיד הוא הכנסה של שדרת ניהול חדשה שהוא בנה מקולגות בכירות ששירתו איתו על מדים. לסמנכ"ל הוא מינה את מפקד מחוז מרכז לשעבר, ניצב משה ברקת, וכן מונו עוד שלושה תתי־ניצבים בדימוס שאת שמותיהם העדיפו בחברה שלא לחשוף.
בכיר נוסף הוא נצ"מ בדימוס דודי חיון, אשר לפני כעשור העיד נגד מפקדו, ניצב ניסו שחם, שהורשע בשורת עבירות מין שביצע בשוטרות שהיו תחת פיקודו.
לא הרגשתם שזה הימור? הרבה בכירים של מערכות בטחוניות לא מוצאים את עצמם באזרחות. "זה נכון, וגם יש לי חבר עם עסק גדול שהעסיק מנהלים בדרגות אלוף ותת־אלוף ובהמשך התוודה בפניי שהם אכזבה ענקית, אבל במקרה של דורון אני מופתע ממנו ברמות גבוהות. זה מנכ"ל שאחרי חמישה חודשים בתפקיד בא אלי ואמר לי: 'אתה יכול לזוז הצידה' - ועשיתי זאת בלב שלם. משטרת ישראל הפסידה אותו, ולהערכתי אם הוא היה מתמנה למפכ"ל - הארגון הזה היה נראה אחרת". מסביבתו של ידיד נמסר כי הוא אינו מעוניין להתייחס לנאמר.