למרות שמדובר במבנה ריק ונטוש למעלה מ-30 שנה, המתוכנן להריסה, מלון הנשיא נמכר השבוע במחיר שיא של 310 מיליון שקלים. המגרש, ששטחו 5.3 דונם, מצטיין בעיקר במיקום המרכזי בשכונת טלביה, על רחוב אחד העם פינת קרן היסוד, לא הרחק מבית ראש הממשלה ברחוב בלפור השכן. ואכן, כפי שלומדים בשיעורי הכלכלה הראשונים באוניברסיטה, המיקום הוא העיקר.
1 צפייה בגלריה
מתחם חברתי זמני. בית הנשיא
מתחם חברתי זמני. בית הנשיא
נמכר ב-310 מיליון שקלים
(צילום: עמית שאבי)

חברת א. אבן ישראל, המוכרת, רכשה את הנכס לפני כ-3 שנים במחיר של 82 מיליון שקלים, כך שהרווח שהושג הוא כמעט פי שלוש מההשקעה הראשונית. נחום רוזנברגר, אחד מבעלי החברה, אמר ל-mynet: "אנחנו אוהבים ומאמינים בפיתוח ירושלים ובמרכז העיר במיוחד. בשנים האחרונות חל שינוי מגמה לטובה בעיר במישור הכלכלי. ביחד עם הפעלת עוד קווי רכבת הקלה, ירושלים תשגשג ותפרח. את כל הרווח שקיבלנו בעיסקה הנוכחית נשקיע בחזרה בפרויקטים במרכז העיר בהם אנחנו מעורבים כיום, במתחם הדוידקה וברחוב קינג ג'ורג'".החברה הקונה, הדס קפיטל, מתמחה בנדל"ן וכבר מפתחת מיזם לבניית מגדל במרכז העיר, הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים.


ובינתיים, המקום צפוי להפוך בשנה הקרובה לבית למיזמים חברתיים ותרבותיים לתקופה של כחמש שנים. זאת בדומה לפרויקט שהונהג בבית אליאנס ליד השוק ובבניין שערי צדק ההיסטורי ברחוב יפו. על פי המודל, המינהל הקהילתי והעירייה דואגים לשיפוץ בסיסי של המבנה הנטוש, והיזם, בעל הנכס, מעמיד אותו לטובת הציבור עד לאישור תוכניות הבנייה והפיתוח העתידי של המתחם.