בחודש שעבר הגיעה לסיומו מאבק ארוך בין תושבי שוכנת הר חומה למינהל הקהילתי שלה שהתעקש שלא להפעיל את בריכת השחיה החדשה שנבנתה בשכונה בימי שבת. התושבים עתרו לבית המשפט וניצחו פעמיים. למרות זאת, הבריכה עדיין סגורה בשבתות.
2 צפייה בגלריה
הבריכה בהר חומה. עדיין סגורה
הבריכה בהר חומה. עדיין סגורה
הבריכה בהר חומה. עדיין סגורה
(צילום: גלית דהן)

בינתיים, המועמד לראשות העירייה ומי שהוביל את המאבק, עו״ד יוסי חביליו, מצהיר כי אם הבריכה לא תיפתח תוך שבוע הוא יגיש בקשה לביזיון בית משפט. בבקשה יבקש חביליו להטיל קנס על יו״ר המנהל הקהילתי, שלמה גולברי, ועל המנהל הקהילתי עצמו על כל יום שהבריכה לא תיפתח.
לטענת חביליו, ניתן היה לפתוח את הבריכה כבר לפני שנה, בדצמבר 2022. במהלך הדיון בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בדצמבר 2022 טען המנהל הקהילתי כי יש חשיבות לפתיחה מיידית של הבריכה, הן עבור התושבים והן למנוע פגיעה במערכות הטכניות של הבריכה. למרות זאת, מאז ועד היום, לרבות בחודשי הקיץ החמים - לא נפתחה הבריכה.

2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: ישראל כהן)

לטענת עו״ד חביליו, המנהל הקהילתי מנע בכוונה את פתיחת הבריכה עד לדיון בבית המשפט העליון, ויש חשש שינסה לעשות זאת גם עתה. נציין כי במהלך הדיון בבית המשפט העליון נזפו השופטים במנהל הקהילתי וביו״ר המנהל הקהילתי והעלו תמיהה מדוע הבריכה לא פעלה עד היום. השופטת דפנה ברק ארז אמרה כי ״יש שיטה חדשה במדינת ישראל, שכשפסק דין לא מוצא חן אז לא פותחים את הבריכה״.

יו״ר ״האיחוד הירושלמי״ המועמד לראשות העיר, עו״ד יוסי חביליו, שהגיש את העתירה שהובילה להחלטת העליון לטובת התושבים מסר כי ״בית המשפט העליון אמר את דברו. אלפי תושבי הר חומה, חילונים ודתיים, מצפים לפתיחת הבריכה לאחר שנים של מאבק שהובלנו יחד עם התושבים. הציבור הליברלי והממלכתי הפסיק להרכין ראש בפני ניסיונות כפייה. אנחנו לא ניתן למנהל הקהילתי ולעירייה להמשיך ולגרור רגליים, ואם המנהל הקהילתי לא יפתח את הבריכה לאלתר, נפנה בבקשה לביזיון בית משפט ונדרוש להטיל קנס כספי על יו״ר המנהל והמנהל עצמו על כל יום של עיכוב בפתיחת הבריכה״.
יו"ר המינהל קהילתי, שלומי גלוברי אמר בתגובה: "למרות הקושי הגדול ההנהלה כמובן מחוייבת לפסיקה . במישור המעשי - חשוב לי להבהיר היכן הדברים עומדים כדי למנוע שמועות שווא של אנשים בעלי מניעים פולטיים. הקבלן הראשי שבנה מסר כבר לפני כשנה את המבנה לעיריה. העירייה הקצאתה את המבנה למינהל. מאז הגורמים המקצועיים במינהל פועלים להפעיל את המקום. גוייס איש מקצוע ללוות את התהליך וכן איש תחזוקה שהתתחילו להתכונן לפתיחה. אחד השלבים היה מעבר על המבנה וזיהוי ליקויי בבניה. נעשתה רשימת ליקויים ונכנס ע"י מכרז עירוני קבלן לתיקון הליקויים. לצערנו בתהליך המסירה של קבלן זה נתגלה שישנם פערים תכנוניים שלא מאפשרים את הפתיחה ולכן לא יכלנו להשלים את המסירה ואנו ממתינים להשלמת העבודות על ידו. עם השלמת המסירה תתכנס הנהלת המינהל לדיון כיצד להורות על השלמת התהליך לקראת פתיחת המקום".