בעוד שלושה שבועות בדיוק, ביום שלישי ה-27 בפברואר 2024 יערכו הבחירות לראשות ולמועצת עיריית ירושלים. עכשיו נשאלת השאלה, האם הסיעה שנלחמה במשך חמש שנים בראש העירייה מתכננת כניסה לקואליציה? יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ פנה לראש העירייה משה ליאון והשניים שוחחו על שיתפי פעולה עתידיים לאחר הבחירות.
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

מדובר בשיחה חריגה בין השניים אודות מערכת היחסים העכורה בקדנציה האחרונה. את השיחה שיזם אדיר שוורץ שלושה שבועות בלבד לפני הבחירות העירוניות, לאחר תקופה ממושכת של מתיחות בין התעוררות לליאון ומאבקים עירוניים בנושאים שונים שחלקם הגיע גם לבתי משפט.
2 צפייה בגלריה
שוורץ וליאון
שוורץ וליאון
שוורץ וליאון
(צילום: שרון גבאי, ראובן קפוצ'ינסקי)

גורם המעורה בפרטים סיפר כי מטרת השיחה הייתה להבטיח קמפיין נקי של בחירות בשלושת השבועות האחרונים של קמפיין הבחירות בעיר. נטען על ידי הגורם כי "ראש העיר הסכים כי אחריות כל הגורמים הפוליטיים בעיר לנהל קמפיין מכבד ברוח התקופה מתוך ראייה של טובת כלל התושבים בעיר״.

בין היתר השניים שוחחו על שיתופי פעולה עתידיים לאחר הבחירות ועל הצורך בהקמת קואליציה שתשרת את כל תושבי העיר ותכלול מנהיגות צעירה. נציין כי שהמהלך נועד לייצר קואליציה רחבה של קולות ליברליים ובעיקר כוח צעיר בהנהגת העיר שייצג את הדור הצעיר שמשווע למנהיגות מותאמת למציאות שאחרי המלחמה. במענה לפנית mynet, אדיר שוורץ ומשה ליאון אישרו את קיומה של השיחה.