אחרי 32 שנים בהן פעלה הסטקייה של חזי צדקיהו בתלפיות, עומדים להיבנות במקום 2 מגדלים בני 25 קומות. צדקיהו מחזיק בשליש מהמגרש שגודלו 4.8 דונם, שותף נוסף הוא רואה חשבון שאינו מתגורר בעיר, והחלק הנותר של של השטח הוא בבעלות "אלייד", אחת מחברות האחזקה הגדולת במשק, שבבעלותה גם חברת צ'מפיון מוטורוס.
1 צפייה בגלריה
סטקיית צדקיהו
סטקיית צדקיהו
סטקיית צדקיהו
(צילום: פרטי)
על פי תוכנית המתאר שתוכננה במשרד יגאל לוי אדריכלים, על המגרש שנמצא ברחוב התנופה, ומקביל גם לדרך בית לחם, יוקמו 100 דירות בכל מגדל, לפי חישוב של 370% אחוזי בנייה. גם במקרה זה הרשות המקומית יזמה מבנים הכוללים "שימושים מעורבים" - בכל אחד מהמגדלים יהיו 5 קומות של משרדים בשטח כולל של 6,991 מ"ר, לפי חישוב של 240 אחוזי בנייה. כמו כן בכל אחד מהבניינים תהיה קומת מסחר בשטח של 1,747 מ"ר (60 אחוזי בנייה), ובנוסף יוקם חניון תת קרקעי בן חמישה מפלסים.
יצוין, כי במקור כל אחד מהמגדלים אמור היה לכלול 23 קומות "בלבד", אלא שבוועדה המקומית הוסיפו עוד שתי קומות לכל מבנה, בטענה שהדבר יאפשר למיזם להיות כלכלי. סיבה נוספת לכך שאושרו ליזמים אחוזים בנייה כה משמעותיים, נעוצה בעובדה שמדובר במגדלים המתכוננים לקום על ציר עתידי של הרכבת הקלה.


התוכנית שאושרה כוללת גם שטחים המיועדים לצרכי ציבור בהיקף של 1,970 מ"ר. בין השאר יוקמו במקום בית כנסת ומעון לילדים וכן כיכר ציבורית רחבה בחזית המתחם. התוכנית היא שהמגורים במגדלים יהיו בצד הדרומי של המגרש ואילו מבני הציבור יוקמו בצד הצפוני שלו.
פורסם לראשונה: 07:00, 02.04.24