עיריית ירושלים הודיעה לעמותת מרכז קהילתי גוננים על סיום רשות השימוש בנכסים עירוניים החל מסוף החודש הנוכחי, ה-30 באפריל 2024. בתגובה תוקפים היום (שני) חברי הקואליציה במנהל את העירייה בחריפות ואומרים: ״זהו שפל נוסף במאבק פרסונלי אותו מנהלת עיריית ירושלים נגד נבחרי הציבור בשכונה, הפועלים בהתנדבות מלאה והביאו להישגים רבים עבור התושבים. העירייה אינה קובעת את זהות נבחרי הציבור בשכונות. הציבור הוא זה שבחר בנו״.
2 צפייה בגלריה
הקטמונים ועיריית ירושלים
הקטמונים ועיריית ירושלים
הקטמונים ועיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)
״12 שעות לאחר סגירת הקלפיות בבחירות המקומיות ועוד טרם הסתיימה ספירת הקולות הודיעה עיריית ירושלים על הפסקת המימון למינהל הקהילתי בקטמונים. אנו מצפים מעיריית ירושלים להפסיק את ההזנחה והפגיעה בתושבים ולפעול בשיתוף פעולה עם נבחרי הציבור. נעתור נגד העירייה, נציג בפני בית המשפט את אי הסדרים הכספיים שבוצעו בכספי הציבור. את השימוש הפוליטי במשאבים הציבוריים, את ההזנחה והאפליה נגד תושבי השכונה. אנו מצפים מקברניטי העירייה לגלות בגרות וביטחון עצמי, להיפגש עם נבחרי הציבור, ולעבוד בשיתוף פעולה עם מי שתושבי השכונה נתנו בהם את אמונם״, אומרים במנהל.

2 צפייה בגלריה
יוסי סעידוב ומשה ליאון
יוסי סעידוב ומשה ליאון
יוסי סעידוב ומשה ליאון
(צילום: ברחובות שלנו ואלכס קולומויסקי)

לטענת העירייה, ״ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של טענות לאי-סדרים בעמותה, סכסוכים פנימיים קשים ומתמשכים, טענות חמורות לאי-מנהל תקין של העמותה, אי-תשלום שכר לעובדים וספקים ופגיעה ביכולת העמותה לספק שירותים לתושבים״.
כזכור, לפני כחודש, הודיעה העירייה על סיום ההתקשרות עם המנהל הקהילתי ״בשל המצב המעורער של העמותה והתנהלותה הלא תקינה. בעקבות ההודעה על סיום ההתקשרות, העירייה והחברה למתנ''סים מגבשות מתווה שיבטיח את המשך הפעילות של השירותים שניתנו על ידי העמותה וכן את רציפות תעסוקת עובדיה״, כך לטענתה.


מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים תבטיח את המשך מתן השירותים לתושבי גוננים תוך מחוייבות להקשבה לצורכי התושבים ושמירת זכויות העובדים. העירייה תמשיך להגדיל את ההשקעה והמשאבים בשכונה, תמשיך לספק את כל השירותים העירוניים והשכונתיים, ביניהם שירותי מעונות, פעילויות תרבות ופנאי, פעילויות קהילתיות לגיל השלישי, תוכניות לילדים ונוער, שירותי תברואה וגינון ועוד. כמו כן, העירייה תשקוד על המשך הליכי הבינוי וההתחדשות העירונית בשכונה".
מהחברה למתנ״סים נמסר: ״החברה רואה לנגד עיניה את טובת התושבים, ופועלת בתיאום ובשיתוף עם עיריית ירושלים על מנת להבטיח את רצף ואיכות השירות לתושבי גוננים והעיר כולה. בימים אלה אנו נערכים להעברת השירותים לתושבים למתכונת חדשה, ולאחר תקופת המעבר יחל הצוות המקצועי של המינהל לקדם תהליכים קהילתיים במטרה לשמור ולהעצים את שותפות הציבור בעשייה הקהילתית".
פורסם לראשונה: 15:47, 01.04.24