תושבים בשכונת ארמון הנציב, ארגונים ירוקים ותושבים בירושלים מחדשים בימים אלה את המאבק להצלת גבעת התורמוסים שתוכנית לבניית תחנת משטרה מאיימת עליה. באוגוסט האחרון, היו התושבים בטוחים כי נחלו הצלחה כאשר הודיעה המדינה לבית המשפט על הקפאת התוכנית לצורך בחינת חלופות אחרות.
3 צפייה בגלריה
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
גבעת התורמוסים
(צילום: דנה בכר)
חבר מועצת העירייה יוסי חביליו, אמר ל-mynet: " לתושבי ארמון הנציב מגיע גם ביטחון וגם אתר טבע ליד הבית. הקמת תחנת משטרה על מקום זה המהווה פנינת תיירות, טבע וקהילה ותצפית מרהיבה לשלושה כיוונים, תהיה טעות מרה ובכייה לדורות. בכל מקום אחר בעולם היו שומרים על המקום מכל משמר. בשביל להבהיר לכולם את החשיבות של המקום ולדרוש לשמור עליו, נתכנס ביום שישי הקרוב ( 5.4.2024) בשעה 13:30 במצפתל״.
מנגד, בעיריית ירושלים טוענים כי ״שדה התורמוסים אינו נכלל בשטח שבו אושרה תחנת המשטרה וכי נעשה הליך שיתוף ציבור״, אך התושבים טוענים שטענות העירייה אין תואמות את המציאות: ״לעולם לא היה שיתוף ציבור שתושבי השכונה ביקשו תחנת משטרה על המצפת/ בימים אלה לראות את הפקעות והפריחה של פרחים רבים כולל התורמוסים בכלל המצפתל כולל בשטח שמיועד לבנייה״.
״לאחר שהתושבים גילו בעצמם על הכוונה לבנות משטרה במקום, הם השתתפו בתהליך באמצעות הגשת מאות התנגדויות כולל של המינהל הקהילתי. הניסיון לסימון וי על שיתוף הציבור הוא ציני״, הם מציינים.

3 צפייה בגלריה
גבעת התורמוסים במצפתל
גבעת התורמוסים במצפתל
גבעת התורמוסים במצפתל
(צילום: דור פזואלו)

עוד הם מוסיפים כי ״לגבי התיקונים המדוברים, לתושבים לא הוצגה תכנית חדשה לאחר הטמעתם. זאת אחיזת עיניים ורבים מהם גם לא מחייבים ברמה החוקית. במידה ואכן יש פשרה בין המשטרה והעירייה מעל לראש התושבים, יתכבדו ויפקידו תכנית חדשה שעליה נוכל לדון״.
״אנחנו רוצים ודורשים משטרה בשכונה, אך עבודתם הרשלנית של מתכנני התכנית, שלעולם לא ערכו שיתוף ציבור עם התושבים, הובילה למאבק עיקש על שימור יופיה אופיה של השכונה״
3 צפייה בגלריה
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
(צילום: אדווה חולי)

״הניסיון לקדם את המשטרה בשטח המלונאות, רק לאחר אישור התכנית מוכיח מעל לכל ספק שהליך בחינת החלופות בשלב המוקדם כפי שטוענים אדריכלי התכנית, לא התקיים. עולה ריח עז של התערבות פוליטית בהשהיית התכנית דוקא בזמן תקופת הבחירות, המשך קידומה התפרסם מייד עם סגירת הקלפיות״.

העירייה: ״רואים חשיבות בשמירה על הטבע״


מעיריית ירושלים נמסר: ״שדה התורמוסים אינו נכלל בשטח שבו אושרה תחנת המשטרה. בשטח המצומצם שמיועד לבינוי התחנה, אין כלל פקעות ואין כל פריחה. תחנת המשטרה אושרה בצמוד לשדה ולא עליו. כל התהליך התקיים בשיתוף ציבור והמינהל הקהילתי״.


״עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בשמירה על ערכי הטבע במצפתל, וגם בצורך בהקמת תחנת משטרה באזור, כפי שביקשו התושבים במקום. זאת, לאחר תהליך שיתוף ציבור שהתקיים בנושא. בתוכנית שהמליצה הוועדה המקומית להפקדה, נעשו תיקונים רבים לאחר שקיבלה חלק משמעותי מההתנגדויות, ולמעשה הטמיעה בה את צמצום זכויות הבנייה, הנמכת גובה המבנה, איסור כניסה קבועה לרכב מתוך השכונה למבנה ועוד. בכך למעשה, פעלה הוועדה המקומית לשמור על איזון ראוי בין ההגנה על הטבע לבין צרכי הביטחון בשכונה״.
״הוועדה המחוזית קיבלה החלטה לתוקף בתוכנית. הוגשה עתירה ובמקביל, כפי שנמסר על ידי הוועדה המחוזית, נעשה ניסיון לקדם תחנת משטרה משותפת לשטח המלונאות אולם ניסיון זה לא צלח, והמיקום שאושר בצמוד לגבעת התורמוסים נותר על כנו״.
פורסם לראשונה: 02:00, 02.04.24