כמה פרויקטים של פינוי בינוי מקדמת עיריית ירושלים? את הנתונים חשף היום (ב') ראש העירייה, משה ליאון, ומנכ"ל העירייה, איציק לארי, שהשתתפו בוועידת "ערים מתחדשות" של מרכז הבנייה הישראלי, המתקיימת בירושלים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט פארק המושבות
פרויקט פארק המושבות
פרויקט פארק המושבות
(הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)
"הכוכב של ירושלים הוא ההתחדשות העירונית, שמאפשרת לנו לבנות עוד יחידות דיור", אמר ליאון, "כראש עיר אני עושה הכל כדי לא לגעת בשטחים ירוקים והדרך לעשות זאת היא באמצעות התחדשות עירונית. על כל ציר הרכבת הקלה אנחנו הולכים לבנות בניינים של 30 קומות. אנחנו מדברים כיום על 90 פרויקטים של פינוי בינוי, 32 אלף יחידות דיור בתהליך, 7,740 יחידות דיור מאושרות, 1,651 בהליכי רישוי ו-534 בביצוע. כדי להשלים את המעגל ולהביא תושבים לגור בירושלים, עיריית ירושלים מפתחת תוספת של מיליון מ"ר תעסוקה ברחבי העיר ומקדמת מהפכה של ממש במערכת החינוך, בתרבות ובפנאי".
עוד הוסיף: "המטרה שלי היא ירושלים חזקה. אני רוצה להגיע לבניית עשרת אלפים יחידות דיור בשנה, עם הרבה התחדשות עירונית ומתחמי תעסוקה".
מנכ"ל העירייה, איציק לארי התייחס בוועידה גם למהפכת התשתיות שעוברת העיר. "ירושלים משנה את פניה מבחינה תחבורתית והפכה את משבר הקורונה להזדמנות לקידום פרויקטי תשתיות רבים. בקרוב ירושלים תעמוד בשורה אחת עם ערים מתקדמות בעולם בכל הנוגע לתחבורה ירוקה ושבילי אופניים. אנחנו משדרגים את כל הכניסות לעיר וכבר בעוד כשנה הכניסות לעיר יהיו שונות לחלוטין ונוחות הרבה יותר".
2 צפייה בגלריה
משה ליאון ואיציק לארי בועידה
משה ליאון ואיציק לארי בועידה
משה ליאון ואיציק לארי בועידה
(צילום: ארנון בוסאני)
כפי שפרסנו בשבוע שעבר במיינט ירושלים, הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעירייה, אישרה להפקדה את המגדל הראשון בתכנית האב החדשה של שכונת תלפיות. שכונת המוסכים צפויה לעבור מהפך ובה ייבנו כ-8,300 יחידות דיור, אזורי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים ציבוריים. בנוסף, בפרויקט החדש שייקרא "פארק המושבות", ייבנו 350 יחידות דיור חדשות במתחם שבין המושבה היוונית למושבה הגרמנית. העלות: 700 מיליון שקלים.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים