מביך: "מלכת היופי של ירושלים", סדרת הטלוויזיה החדשה של חברת הלווין "יס" צולמה בעיקר בצפת, לאחר שלטענת ההפקה היא קיבלה 'כתף קרה' מכיוון כיכר ספרא.
1 צפייה בגלריה
ראש העירייה רוקד על הסט של "מלכת היופי של ירושלים"
ראש העירייה רוקד על הסט של "מלכת היופי של ירושלים"
ראש העירייה רוקד על הסט של "מלכת היופי של ירושלים"
( צילום: נטי לוי)
את הדרמה, הנחשבת לאחת היקרות והמושקעות בתולדות הטלוויזיה בישראל - ביים עודד דוידוף הירושלמי, על פי ספרה של המצליח של הסופרת והעיתונאית שרית ישי לוי ובהפקת 'ארצה הפקות'.

איפה הפרמיירה? בת"א

הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחת ארמוזה הירושלמית, שהוטלה עליה קללה - הגברים להם תינשאנה בנות המשפחה, לא יאהבו אותן. הסדרה מלווה שלושה דורות של ירושלמים, מלפני הקמת המדינה ועד שנות ה-70.
בשבוע שעבר נערכה ההשקה של הסדרה, בנוכחות השחקנים מיכאל אלוני, הילה סעדה, מלי לוי גרשון ועוד. אגב, גם אירוע זה לא נערך בבירה, אלא דווקא בתל אביב. גורם בכיר בהפקה נשאל מדוע הוחלט לקיים את חלק הארי של הצילומים בצפון ולא בירושלים והשיב "העירייה נתנה כתף קרה. זה לא שהיה סירוב, ובצילומי ההשלמה שכללו נוף ירושלמי, ראש העירייה משה ליאון אפילו הגיע לסט, פירגן ורקד. אבל בניגוד ליחס בבירה, בעיריית צפת קיבלו את הפרויקט בזרועות פתוחות".
הבחירה לצלם את הסדרה בצפון מפתיעה על רקע העובדה שבבירה פועל "המיזם לקולנוע ולטלוויזיה". גוף זה שהוקם ביוני 2008 על ידי "הרשות לפיתוח ירושלים", פועל כקרן קולנוע עירונית ראשונה בישראל.
באתר הרשמי של "הרל"י" נכתב "מטרות העל של המיזם הן העצמת הדימוי האנושי של ירושלים באמצעות סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה שעלילתן מתרחשת בעיר, השקעה בתשתיות בנות־קיימא לפיתוח התעשייה בעיר ועידוד השתלבותם של יוצרים ירושלמים בתעשיית הקולנוע".
גורם בהפקה: "העירייה נתנה כתף קרה. לא שהם סירבו, ובצילומי ההשלמה ליאון אף הגיע לסט ופירגן. אבל בניגוד ליחס בבירה, בעיריית צפת קיבלו אותנו בזרועות פתוחות"
עוד צוין כי לאחרונה "המיזם פתח מסלול בינלאומי בהשקעה כוללת של עד 1.6 מיליון שקל במזומן לקידום צילום בירושלים של הפקות מחו"ל".
על השאלה כיצד ייתכן שבבירה משקיעים כסף רב ביצירה טלוויזיונית והסדרה היקרה בתולדות "יס" צולמה בצפת, השיב הבכיר בהפקת הסדרה: "עובדה שהצילומים בוצעו בצפון. צריך לשאול את העירייה למה זה קרה".
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים מסייעות להפקות אשר מצולמות בעיר באמצעים רבים כגון איתור לוקיישנים לצילום, תיאומים נדרשים לצורך ההפקה, איתור בעלי מקצוע ירושלמים מתאימים ועוד, וכך הוצע גם להפקת הסדרה הזו".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים