גננת המואשמת בתקיפת קטינה שהיתה תחת אחריותה דורשת בצעד חריג לחשוף חומר פסיכולוגי בנוגע לילדה מתלוננת.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, מעון
גן ילדים, מעון
גן ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בעיר, במהלך ויכוח של ילדה עם חברותיה על שימוש בטושים אחזה הגננת בקטינה בכוח וגררה אותה לכיוון חצר הגן. בתגובה החלה הילדה לבכות וביקשה מהגננת לשחרר את אחיזתה.
כתב האישום מתאר שני מקרים נוספים: באחד מהם לכדה הגננת את הקטינה בין רגליה ובעטה בה; במקרה אחר, כאשר הנאשמת כעסה על אותה קטינה, היא הוציאה אותה לחצר, ללא מעיל, אף שבאותה שעה ירד גשם, וגם נעלה את דלת הגן.
"הקטינה דפקה בחוזקה על הדלת ועל החלון וביקשה לחזור לתוך הגן", צוין בכתב האישום, "אך הנאשמת סירבה לפתוח את הדלת. כעבור מספר דקות שמעה אחת הסייעות את הדפיקות ופתחה לקטינה את הדלת".

"מתלוננים סדרתיים"

בניסיון להתגונן מול ההאשמות הקשות, צוות ההגנה, שכולל את עורכי הדין שמואל הורביץ ונדב גדליהו, ציין: "הגננת מודה כי נאלצה לעיתים לנקוט את שיטת האחיזה הנקראת HOLDING (שיטת ריסון; ל"ת). שיטה זו נלמדת בכל בית ספר ללימודי גננות או עבודה עם ילדים".
הפרקליטים גם דורשים מבית המשפט לחשוף בפניהם חומר פסיכולוגי רגיש הנוגע לילדה. לטענתם, מדובר בילדה בעלת הפרעות התנהגות וקשיי ויסות, ולכן הם דורשים להעביר אליהם העתקים ממידע שנצבר במשרד החינוך, "וכל חומר הנוגע לטיפול בהתפרצויות זעם או בהפרעות התנהגות שונות, שבהן טופלה הקטינה במסגרת תיק זה".
עורכי הדין הוסיפו וטענו בבית המשפט כי "ממידע שהגיע לידינו, מסתבר שכנראה היו תלונות דומות של ההורים בעבר לגבי גן אחר, לגבי בן נוסף של בני הזוג, תלונה שנסגרה או אף ייתכן שהיה זיכוי בבית המשפט. "עולה כי ייתכן שמדובר במתלוננים סדרתיים, שכל אימת שאינם מרוצים מתפקוד צוות הגן בעניין ילדיהם הם מתלוננים בתלונות שונות", הם סיכמו.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים