2 צפייה בגלריה
נתניהו וגורדו החודש
נתניהו וגורדו החודש
נתניהו וגורדו החודש
"צריך לבנות מהר ככל הניתן את גבעת המטוס ולחזק את הבנייה בירושלים בכל מקום אפשרי". הדובר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשיחה פרטית שקיים החודש עם יו"ר סניף הליכוד בעיר, הקבלן אילן גורדו. השיחה התקיימה בשכונת גבעת משואה, זמן קצר לאחר שראש הממשלה חנך את סיום השלב האחרון של כביש בגין ופתיחת מחלף רוזמרין בגילה.
תוכניות הבנייה בגבעת המטוס תקועות כבר כמה שנים, ואף שיש אישורים אין פיתוח והבנייה אינה יוצאת לדרך, בין השאר בגלל מחלוקות על שיעורי הבנייה לאוכלוסייה היהודית. מדובר בתוכנית ענק בסדר גודל של כ־2,600 יחידות דיור, שכוללת גם בנייה של כ־600 יחידות דיור עבור המגזר הערבי בחלק הקרוב יותר לבית צפאפה.
2 צפייה בגלריה
גבעת המטוס. מתי יגיעו הדחפורים. צילום: שלומי כהן
גבעת המטוס. מתי יגיעו הדחפורים. צילום: שלומי כהן
גבעת המטוס. מתי יגיעו הדחפורים. צילום: שלומי כהן
נתניהו ציין בשיחה שהוא מעורב אישית בנושא ומרכז מאמצים לבנות בכל רחבי העיר, ובכלל זה בשטח המוניציפלי של ירושלים מעבר לקו הירוק. עם זאת הוא ציין גם כי בחלקים אלה של העיר הכול נעשה "טיפין טיפין", כדבריו, כשהעיתוי קריטי. הכוונה היא כמובן ללחץ הדיפלומטי מארצות הברית ומאירופה, שמתנגדות לבנייה מעבר לקו הירוק.
נתניהו נועד עם גורדו לפני אירוע של מפגש חברים מצומצם שקיים גורדו עבור ראש הממשלה בשכונת מגוריו. במפגש נשא נתניהו נאום קצר ובירך את חברי הליכוד בשנה טובה. בין הנואמים היו גם חבר הכנסת אברהם נגוסה, ראש העירייה ניר ברקת, ממלא מקומו, סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן והמארח גורדו. בנוכחים המעטים היו גם עו"ד יוסף בן דור, עו"ד קובי מצא, איש העסקים סימו טובול ויו"ר ארגון הקבלנים בועז ישראל.