בית משפחת כתר בירושלים, שנבנה בשנת 1929 בשכונת מקור חיים, הפך לסמל לגבורה במהלך מלחמת ששת הימים. הבית נבנה על ידי מיכאל וחיה כתר, שעלו לארץ מאוקראינה, כחלק מהגשמת חזונם הציוני להקים בית בארץ ישראל.
2 צפייה בגלריה
הבית במקור חיים 55
הבית במקור חיים 55
הבית במקור חיים 55
(הדמיה: 3d studio)
2 צפייה בגלריה
בית משפחת כתר
בית משפחת כתר
בית משפחת כתר
(צילום: באדיבות המועצה לשימור אתרים)

במהלך מלחמת ששת הימים, הבית היה בקו הגבול עם ירדן ושימש כמוקד מרכזי להגנה, כולל הסתרת סליקים עבור לוחמי ההגנה. בני המשפחה, ובייחוד דוד כתר, הגנו בחירוף נפש על הבית במהלך הקרבות. הבית ניזוק משמעותית במהלך הלחימה, והסליקים שהיו בו שימשו את כוחות ההגנה להמשך מאבקם.
בימים אלה, החלו העבודות בשטח לפרויקט במסגרתו ייבנה בניין בן 8 קומות. לטענת חברת הנדל"ן מידר, ״זהו פרויקט בוטיק יוקרתי המשלב בין החדש והישן כאשר מדובר בבית עתיק לשימור בהרמוניה עם הבניה החדשה והמודרנית. על תכנון הפרויקט אמון משרד אדריכלים ביטמן בן צור. הפרויקט, בעל רמת גימור גבוהה ומפרט טכני עשיר ומוקפד. בפרויקט ישנו תמהיל דירות מגוון הכולל דירות 3 ו-4 חדרים כמו גם דירות גן ופנטהאוזים״.


"אנחנו שמחים על התקדמות הפרויקט ותחילת עבודות הבניה. מדובר בפרויקט מיוחד המשלב את שימור המבנה ההיסטורי עם בניית בניין מודרני, תוך שמירה על האותנטיות של המבנה המקורי. זו גאווה עבורנו לקחת חלק בשימור המורשת המפוארת של הבית הזה, ובהפיכתו לחלק מהעתיד של ירושלים, במיוחד בימים אלו", אומר זאב גרינברג סמנכ"ל חברת מידר.