עונת החגים בעיצומה ובין ארוחה לארוחה, ארבע סטייליסטיות ירושלמיות פותחות את הלב, את הארון ונותנות לנו הצצה למתרחש בפנים. ויש גם טיפים מה לובשים לאותן ארוחות בהן הלבוש הוא חלק בלתי נפרד מהאווירה.
5 צפייה בגלריה
הסטייליסטיות הירושלמיות
הסטייליסטיות הירושלמיות
הסטייליסטיות הירושלמיות
(צילום: מהאלבום הפרטי)


לבן על לבן | רותם מזרחי

מי אני? רותם מזרחי, סטייליסטית ומנהלת חנות בגדים 'יאנגה' מתגוררת בהולילנד, בת הזוג של יוסי ואמא לאמיליה בת השנתיים וחצי. "מי שמכיר אותי יודע שאופנה וסטייל זורמים לי בעצמות. אני כל היום מתעסקת בזה בין אם זה בעבודה ובין אם זה מחוצה לה".
מלחמה ואופנה: "אני חושבת שבמצב מלחמה אנשים לפני החג קצת יותר באטרף לקנות ולהתחדש, כי אחרי מה שעברנו ב-7 באוקטובר המשפט חיים רק פעם אחת מקבל פתאום משמעות גדולה יותר. אני לא מאמינה שהעצב יכול לגבור על תחושת הרצון להמשיך ולהתקיים".

5 צפייה בגלריה
רותם מזרחי
רותם מזרחי
רותם מזרחי
(צילום: מהאלבום הפרטי)


משהו ללבוש? "הלוק שלי לחג הוא ברור שפריט בצבע לבן. היום כשאני אמא אני מחפשת את הנוחות שבבגד (אם פעם זה היה לדפוק הופעה יפה ולשבת בשולחן חג ולפתוח כפתור מרוב אוכל) אז היום זה יהיה מכנסיים קלילים מבד נשפך, טופ מתחת בצבע ומכופתרת לבנה גדולה שקפקפה ומבחינתי זה הכי יפה ונוח לחג".
מה נלבש השנה: "השנה אנחנו נפגוש (כמו בכל חג) המון לבן המון פרחים. לדעתי ביאנגה יש פריטים הורסים שנותנים מענה כמעט לכל אחת ובמיוחד מותאמים לחג ולא! אני לא משוחדת. שמלות נשפכות לבנות/ פרחוניות חליפות קלילות של מכנסיים, ווסט, ג׳קט מחויט שאפשר לשלב גם עם מחויט וגם עם לוק יותר קזואל ובכללי לשלב לוקים עם מכופרות לבנות או בצבעים בהירים שיכולים לעשות קלוזר ללוק שנבחר".
מיצינו ושלום: "פריטים שצריכים לדעתי להשמיד זה הג׳ינסים ה3/4 המתרחבים. זה נוראי בעיניי, מקווה שיפסיקו את הטרנד הזה בהקדם". חפשו אותי באינסטוש: Rotemizrahi2

לאלף נמר | סיוון נואמה

מי אני? סיוון נואמה, בעלת siv boutique בוטיק במבשרת ציון ובעלת סטודיו ביתי לסטיילינג אישי בצור הדסה. נשואה באושר לרפי ואמא לשלושה ילדים מקסימים.
"מאז ומתמיד התעסקתי בתחום התכשיטים והאופנה. לאורך השנים אני מלקטת בקפידה את הפריטים בבוטיק מבייסיקים טובים ואיכותיים שהם must have בכל מלתחה עד 'פיסים' ייחודיים שמשדרגים את הארון שלנו"
מלחמה ואופנה: "דווקא בשנה הקשה והמאתגרת הזאת, אני רואה בבגד מקור לכח. לקום כל בוקר מחדש ולבחור את הבגדים ולא משנה מה עבר עלינו יום לפני כן ועם איזה חדשות קמנו בבוקר, הבגד והבחירה והרצון להראות טוב ולהרגיש טוב נותן לנו את האנרגיות להתמודד עם המציאות".

5 צפייה בגלריה
סיוון נואמה
סיוון נואמה
סיוון נואמה
(צילום: מהאלבום הפרטי)


משהו ללבוש? "השנה עם כל המורכבות של חגי תשרי הייתי בוחרת בלוק לחג בשילוב פריטים לבנים עם נגיעה מנומרת. השנה מעבר לטרנד האופנתי קיבל רובד רגשי עם הבקשה של מירב אמא של רומי גונן החטופה בעזה לציין את יום הולדתה בפריט מנומר שהיא כל כך אוהבת ביום רביעי. ערב החג שלנו הוא ביום רביעי ולכן, אני אישית ומקווה שעוד נשים ילבשו מנומר".
חורף בחלון: "שני הצבעים הבולטים למלתחת החורף הם החום שוקולד ובורדו בורגונדי שמשתלבים מושלם עם ג'ינס, שזה בהחלט הפריט האהוב עלי בכל יום בשנה. טרנד התחרה חוזר אלינו העונה. זה טרנד חוצה גילאים וקהלים הוא מתאים ליום יום למשל חולצת אוברסייז תחרה שחורה בשילוב גינס וסניקרס. מצד שני זאת יכולה להיות שמלת ערב רומנטית או חליפת מכנס אלגנטית עם נעל עקב לערב ולאירועים. אני אישית הכי שמחה בעולם כי מאז ומתמיד חיבבתי את הפיסים של התחרות".
מיצינו ושלום: "נושא הטרנדים הוא נושא כשלעצמו. המטרה היא לא להפוך ל'קורבן אופנה'. הסוד הוא במינון הנכון. בשילובים המדוייקים. כמעט כל פריט יכול להיות פריט לבוש מחמיא בתנאי שהוא מתאים למבנה גוף ולאישיות. המכנסיים הקצרים מאוד הם בין הפריטים הבודדים שאני פחות מתחברת אליהם ולא מוצאים מקום אצלי בארון". חפשו אותי באינסטוש: SIV BOUTIQEפינק פלויד

פינק פלויד | שנהב אבגי


מי אני? שנהב איבגי, מעצבת שמלות כלה וערב. בת 31, נשואה לרן המושלם ואמא של הלני ואליה. "אני מתגוררת בשכונת פסגת זאב משם גם עובדת על העיצובים שלי בסטודיו שהקמתי ובעצם הגשמתי את חלומי. בשנה האחרונה הקדשתי הרבה תשומת לב לקולקציית ערב אותה עיצבתי אחרי שנים שהתמקצעתי בעיקר בשמלות כלה. התוספת הזאת הביאה אותי למקומות מאוד טובים, ביניהם גם תצוגת אופנה שקיימתי במילאנו".
מלחמה ואופנה: "אין ספק שהמצב במדינה לגמרי משפיע על ההתנהלות היומיומית וגם על מצב הרוח. הלב שלי עם משפחות החטופים ומשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן אך לצד זה כולנו צמאים לתחושת נורמליות ולכן הרצון להתחדש הוא לגמרי מצבר לנפש. במיוחד עבורי כמעצבת שמלות כלה ללוות כלות ליום המאושר בחייהם גורם לי להרגשה של חדשנות וסיפוק וכמובן תחושה של תקומה, שאנחנו כאן להישאר.לבנות בית בישראל זה חלק ממה שאנחנו".
5 צפייה בגלריה
שנהב אבגי
שנהב אבגי
שנהב אבגי
(צילום: מהאלבום הפרטי)

הלוק לחג? "אמממ אז ככה, הלוק שלי הוא לגמרי חליפה לבנה לערבי החג, כי זה תמיד מרגיש נקי וחגיגי. גם כל מה שרואים בחנויות בימים של לפני החגים הוא בעיקר לבן כי זה טוהר. אבל אני חושבת שדווקא לחגים שיש בהן אמירה כמו ראש השנה וסוכות אז שמלה צמודה, וורודה שחוצה את הלבן ומביאה את "האחר" היא מושלמת".
מה נלבש השנה? "אני רואה שהשנה המנומר נכנס מאוד חזק ויהיה חלק בלתי נפרד לא רק בסתיו אלא גם בחורף. נושא של שילוב מטפחות מסביב לצוואר/ על הראש כבנדנה תמיד מוסיף ללוק הכללי וגם זה צובר תאוצה. בתקופת הסתיו הקרוב מוטיב הפרחים כפרינט על הבגדים, עגילים או כצ׳וקר הוא חלק ארי בטרנדים החדשים. ומה שעדיין לא נעלם מאיתנו וימשיך שנה נוספת היא אופנת הרחוב 'אוברסייז' לגברים ונשים כאחד".
מיצינו ושלום: "אני לא מוציאה צו איסור על אף טרנד. אני בן אדם שמשתעמם מהר ולגמרי אוהבת לחדש ולהתחדש". חפשו אותי באינסטוש: Shenhav Ivgi levi

דבר אליי בפשטות | קרן אור מכלוף

מי אני? קרן אור מכלוף, בעלת הבוטיק החברתי SIS ומטפלת בשיטת סטיילינג תרפי. נשואה באושר לברק, אמא לארבעה ילדים. בת 42, ירושלמית מלידה. בעלת בוטיק Sis שהוא בוטיק חברתי אליו מגיעות ילדות ונשים על מנת לקחת בגדים ללא תשלום לאירועים. "בשנים האחרונות אני מתעסקת בסטיילינג טיפולי. התחלתי לטפל בנשים ונערות דרך הבגד. החיבור ביני ובין המטופלת הוא דרך הבגד והוא הכלי שעוזר לי להתחבר לאישה שעומדת מולי. השיח הוא בעיקר על סגנון הלבוש שלה ומה ההעדפות שלה, כאשר על פניו בגד נשמע שטחי ורדוד אבל אני מופתעת לגלות כל פעם מחדש שדרך השיטה של הסטיילינג הטיפולי אני מגיעה לנשים שמאוד לא מרוצות מעצמן, מהמראה שלהן, חסרות בטחון ולכן הן מחביאות את עצמן בתוך הבגד. להסתיר ולא לפאר, מעלימות חוויות ומטשטשות ראיות.


5 צפייה בגלריה
קרן אור מכלוף
קרן אור מכלוף
קרן אור מכלוף
(צילום: מהאלבום הפרטי)

"בשנה האחרונה הגשמתי חלום ופתחתי סטודיו SIS לבגדי ארועים כאשר היעד הוא שכל אישה שתגיע אליי תקבל בוסט של ביטחון ואהבה, טיפה של מיץ אומץ והיא תצא ממני לאירוע הכי יפה שיש ושלמה עם עצמה. את הבגד אני משאילה לה והיא מחוייבת להחזיר".
מלחמה ואופנה: "קצת לפני שפרצה המלחמה פתחתי את הסטודיו. הגיעו נשים וילדות מצפון ודרום הארץ שהיו מפונות, שעברו חוויה קשה אבל החליטו לא לוותר על האירוע שתכננו וקיימו אותו בירושלים. הלבשתי אותן ללא עלות והרגשתי שככה אני תורמת את חלקי.
"אני יכולה להעיד על עצמי ששקעתי לחוסר ודאות שהשפיע על סגנון הלבוש שלי בתקופת המלחמה - מסגנון לבוש מאוד נועז, צבעוני ואמיץ יש לומר, לפחות בנוף הירושלמי, חיפשתי את הפשטות והקלילות. הצבעים הפכו ליותר כהים, מעקבים ירדתי להרבה שטוח ובעיקר חיפשתי נוחות. מצאתי את עצמי קונה יותר בגדים בייסיקים כאלו, על זמניים שישמשו אותי לכמה עונות קדימה".
הלוק לחג: "אין כמו ללבוש לבן בחג, בטח שבראש השנה. חליפה היסטרית בהרכבה מכנס רחב, גדול ונשפך. בלייזר עם עיטור של אבנים שמקפיץ ומשדרג את הלוק, טופ קטן ושובב למראה צעיר וקליל יותר וכמובן אקססוריז שתמיד תמיד משדרג את כל ההופעה בדמות חגורת נוצות לבנה עם אבזם זהב וכובע לבן עם עיטורי נוצות. שרשרת ועגילי פנינים ואבנים".
מה נלבש השנה: "שמתי לב שבחנויות יש צבעים חדשים שמככבים. גווני החום, הבורדו, הירוק והסגול העמוק ילוו אותנו בתקופה הקרובה. פרחים ונוצות יהיו חלק מהאופנה הקרובה בבגדים ובאקססוריז ויוסיפו עניין לכל לוק שנלבש. עור ומנומר כמו כל חורף יככבו גם השנה".
מיצינו ושלום: "אין חיה כזאת! אני לא בן אדם של טרנדים, אני אוהבת להתלבש כמו שאני מרגישה. אם החלטתי להיות חלק מטרנד שעולם האופנה מכתיב אני אשתדל לעשות את זה בצורה מעניינת ולא שגרתית. אין לי חוקים. הארון שלי מגוון מאוד והכל לפי מה שמתאים ונוח לי". חפשו אותי בפייסבוק: KERENOR MACHLOF