לצד המדינה כולה שמציינת הבוקר (שני, 7 באוקטובר 2024) שנה לטבח האכזרי ששינה את ההיסטוריה, ירושלים זוכרת את 83 תושביה שנרצחו ונפלו במלחמת עזה. באותו בוקר של ה-7 באוקטובר 2023 נחטפו לעזה גם אוריאל ברוך ז״ל, קרינה ארייב, רום ברסלבסקי, אלקנה בוחבוט ואליה כהן — כולם תושבי ירושלים והסביבה. היום, נחשוב גם עליהם.
1 צפייה בגלריה
קרינה, אלקנה, אוריאל, אליה ורום
קרינה, אלקנה, אוריאל, אליה ורום
קרינה, אלקנה, אוריאל, אליה ורום
(צילום: באדיבות המשפחות)

אוריאל ברוך ז״ל, 35 נחטף מהנובה


אוריאל ברוך השתתף במסיבה ברעים בה נרצחו קרוב ל-400 צעירים. כחצי שנה לאחר הטבח, עודכנה משפחתו כי הוא נרצח וגופתו מוחזקת בעזה. אוריאל הותיר אחריו את אשתו רחלי ואת שני ילדיו, בני 5 ו-8. "אוריאל היה אדם שמח ואהוב על הבריות, אהוב על כל מי שהיה לידו, נזכור את החיוך שלו, את אהבת האדם שבו", מסרה המשפחה.
אוריאל ברוך
אחיו של אוריאל, עידן, סיפר על אחיו, שהיה לדבריו אדם מאמין, ואמר כי "רק יומיים לפני שהוא נחטף ישבנו יחד במסעדה, והמלצרית סיפרה לנו שהיא תורמת את הטיפים שלה לנזקקים. הוא הביא לה 600 שקל". במטה משפחות החטופים סיפרו על אוריאל: "הוא היה בן אדם שמח שאהב את החיים ואהב לבלות. אוריאל עבד בתחום חומרי הבניין ואהב מוזיקת טכנו". לדבריהם, "הוא היה תמיד מוקף חברים, שרובם כינו אותו בשם החיבה 'בדאלו'. אוריאל היה נוהג לתרום לכל מי שהיה צריך, 'מה שיש לו בכיס הוא היה נותן' לדברי קרוביו".

קרינה ארייב, 20 נחטפה ממוצב נחל עוז

קרינה (20) היא בתם של אירב ואלברט ארייב ואחותה של סשה. משפחתה מספרת שהיא אוהבת לשמח אנשים, היא מבשלת, שרה, רוקדת וכותבת שירים בחרוזים. על מיטתה של קרינה יש תמיד 3 בובות: תמנון וזוג חיות פרווה. לתמנון שני פרצופים, שמח ועצוב, וקרינה הייתה משתעשעת ומחליפה בין הפרצופים לפי מצב הרוח שלה. לפני שהייתה יוצאת מהבית היא הייתה שמה לו פרצוף עצוב, כי הוא מתגעגע הביתה. כשהיא הייתה חוזרת היא הייתה הופכת אותו, שמחה להיות בבית. כעת התמנון ממתין על המיטה עם פרצוף עצוב. עוד בחדרה של קרינה מחכות מתנות שחברה שלה הזמינה לה ליום ההולדת ואיחרו להגיע. המתנות הגיעו באוקטובר והחברה רצתה להפתיע אותה, היא סידרה אותן על המיטה וצירפה פתק. התוכנית הייתה שכשתחזור מהבסיס היא תראה אותן. מאז נוספו למתנות גם מזכרות של אחותה סשה מכל המשלחות אליהן טסה בעולם במאבקה להשיב את אחותה הביתה.

קרינה ארייב


במסיבת עיתונאים שנערכה במטה משפחות החטופים ביום ה-54 למלחמה, אמרה סשה: "קרינה תמיד הייתה צוחקת עליי שאני גדולה יותר ושלכן אני אמות לפניה – אני מתחננת שתדאגו לזה. תדאגו שאמות לפניה. ראיתי סרטון שלה פצועה, ומאז אני לא יודעת כלום. האם מישהו טיפל בה? אסור לשכוח את הנשים ששם, הן מחכות שיוציאו אותן משם. ארגוני הנשים, למה אתן שותקות? אם דבר כזה יקרה לכן, לאחותכן, לאמא שלכן, לבנות שלכן, אתן לא תהיו בשקט. למה אתן שותקות עכשיו כשזה קורה בהווה? אתן חייבות ברגע זה, כשאתן שומעות אותנו, ללכת ולהיות הקול של הנשים שצריכות אתכן. בבקשה. הן האחיות שלכן. איפה אחוות האחיות שלנו? איפה האנושיות? אנחנו צריכות את העזרה שלכן. בבקשה".
ב-7 באוקטובר הספיקה קרינה לדבר עם הוריה בטלפון פעמיים במהלך הפשיטה על הבסיס, מאוחר יותר היא שלחה להם הודעה כדי להיפרד מהם. בינואר הופיעה קרינה בסרטון שהפיץ חמאס לצד חברתה לבסיס דניאלה גלבוע וחטופה נוספת - דורון שטיינברכר.

רום ברסלבסקי, 20 נחטף מהנובה


רום ברסלבסקי, תושב פסגת זאב, ניצל את החופש שקיבל מהצבא בשביל לעבוד כחלק מצוות האבטחה במסיבת הנובה. הוא יכול היה לברוח, אבל בחר להישאר ולעזור לאחרים, ונחטף לעזה. בפוסט שפרסם יוסף חדאד, הוא סיפר על רום: "רום אוהב את החיים, אוהב לצחוק, אוהב לבלות, אוהב לחוות והחיוך שלו זה משהו שאי אפשר לשכוח. משהו שמסמל אותו מרגע ראשון שרואים אותו. כשהחלה המתקפה של חמאס, אמא של רום תמי לא הצליחה לתפוס אותו ודאגה עד השעה 11 כשלפתע הוא התקשר אליה ממספר טלפון של אדם שהיה איתו".

רום ברסלבסקי


"כשהיא ענתה לו בבכי הוא שאל אותה: 'אמא למה את בוכה?' ועוד הרגיע אותה שהכל בסדר, שהוא עם שוטרים בחפ"ק ששומרים עליהם ותכף חוזר הביתה. זו הייתה השיחה האחרונה איתו. בדיעבד התברר שאת השיחה הוא עשה כשהסתתרו מתחת לטנק בזמן שיא הטבח. היה לו חשוב להספיק לדבר עם אמא שלו ופשוט להרגיע אותה. אנשים שהיו עם רום בזמן הזה מספרים כמה הוא היה חדור מטרה להציל כמה שיותר אנשים ולשמור עליהם. יש ניצולים שסיפרו למשפחה איך רום פעל שם בגבורה וללא פחד. יש ניצולים שמעידים שרק בזכותו הם בחיים״.
"את אחת מהן הוא משך מתוך מכולה כשהייתה ירויה בבטן וברגל, לקח אותה למקום מבטחים ואמר לה: 'אל תדאגי, אני שומר עלייך, את תהיי בסדר', היא אומרת שהדבר האחרון שהיא זוכרת זה את החיוך שלו. רום נחטף בשעה 15:00, שעות רבות מאז שחדרו המחבלים ואחרי שהספיק לראות את כל הזוועות שביצעו שם. הוא נחטף בניסיון של פעולת הצלה נוספת שלו כשניסה להגיע לגופות של שתי בחורות צעירות שפחד שהמחבלים יחטפו או יחללו אותן״.


אליה כהן, 26 נחטף ממיגונית המוות ברעים


אליה, תושב צור הדסה, השתתף במסיבת הטבע "נובה" ברעים עם חברתו. הוא נחטף על ידי חמאס לעזה. לפי משפחתו, אליה תכנן להציע נישואים לבת זוגו זיו. בראיון ל״לאשה״, סיפרה: ״אני חולמת על הרגע שהוא חוזר, חולמת על החתונה שהוא תכנן לנו, שעוד תתקיים בעזרת השם. יש בינינו אהבה גדולה. אני לא מאמינה שאנחנו מתקרבים לט"ו באב, יום האהבה, והוא עדיין לא פה. אני לא מתכוונת לחגוג, אלא אם הוא יחזור ואז נחגוג בגדול. כמו שלא חגגתי את ולנטיינ'ס כך גם לא אחגוג את ט"ו באב, כי איך אפשר לחגוג את יום האהבה כשאהבת חיי לא פה?״.

אליה כהן

״בדמיונות שלי יש רק מחשבות טובות, אני לא מכניסה לעצמי שום מחשבות רעות לראש. מבחינתי הוא חוזר בריא כמה שאפשר יחסית לשבי. אני מתפללת שהוא יחזור באותו משקל, שלא חלילה מרעיבים אותו שם, שיחזור עם חיוך ונוכל להמשיך מאותה נקודה שבה נפרדנו״.
״אני מודעת לעובדה שמחכה לו שיקום ארוך, מדברים על זה שכל יום בשבי זה שנת שיקום לפחות. כמו שאני מכירה את אליה הוא מספיק חזק כדי להתגבר על הכול, אבל אני לא באמת יודעת באיזה תנאים הוא מוחזק ומה הוא עובר שם. אני מאמינה שיהיה בסדר, זה מה שמחזיק אותי, כי בלי אמונה לא הייתי שורדת".
"ב-7 באוקטובר בעלי אלקנה עבד במסיבת הנובה", סיפרה בדיון רבקה בוחבוט. "הוא היה חלק מההפקה. הוא היה יכול לברוח והחליט להישאר, לעזור לאנשים להתפנות ולטפל בפצועים. ב-8:00 בבוקר דיברנו בפעם האחרונה. הוא הבטיח לי שהוא יחזור הביתה, ועל זה אני סומכת. יש לנו ילד בן 4 שמחכה לאבא שלו כל יום".

אלקנה בוחבוט, 34 נחטף מהנובה


אלקנה, תושב מבשרת ציון הוא אב לילד בן 4 שעדיין לא מבין למה אבא לא חוזר הביתה. אלקנה יצא לעבוד בפסטיבל הנובה כחלק מצוות ההפקה משם הוא נחטף בצורה ברוטלית ואכזרית כשהוא מתועד בסרטון קשה של החמאס חבול בפניו ללא חולצה אזוק ורועד מפחד.
אלקנה בוחבוט

"ב-7 באוקטובר בעלי אלקנה עבד במסיבת הנובה", סיפרה אשתו, רבקה בוחבוט. "הוא היה חלק מההפקה. הוא היה יכול לברוח והחליט להישאר, לעזור לאנשים להתפנות ולטפל בפצועים. ב-8:00 בבוקר דיברנו בפעם האחרונה. הוא הבטיח לי שהוא יחזור הביתה, ועל זה אני סומכת. יש לנו ילד בן 4 שמחכה לאבא שלו כל יום".
פורסם לראשונה: 04:48, 07.10.24