7 צפייה בגלריה
רחוב דוד המלך
רחוב דוד המלך
חביב התיירים ותושבי החוץ. דוד המלך
(צילום: שלומי כהן)

דוד המלך | מרכז העיר

על שם מי ומה: רחוב הקרוי על שמו של מלך ישראל הנודע מתקופת התנ"ך.
לוקיישן: מדובר ברחוב מרכזי בלב ירושלים המחבר בין השכונות המבוקשות ממילא, טלביה וימין משה.
קצת היסטוריה: הרחוב ידע קרבות קשים בעת מלחמת העצמאות ומרבית בנייניו פונו בזמנו. ב־14 במאי 1948, יום הכרזת מדינת ישראל, תפסו כוחות ההגנה את כל רחוב המלך דוד, למעט מלון המלך דוד ובניין ימק״א, שהיו בחסותם של הצלב האדום והקונסולים הזרים.
מקור משיכה: הרחוב חביב במיוחד על תיירים המבקרים בעיר בשל מרכזיותו, יופיו וסמיכותו למלונות הפאר ואתרי התיירות העיקריים בעיר. לאורכו מבנים היסטוריים, בתי מלון ובנייני יוקרה.
מה ברדיוס: ממילא והעיר העתיקה, ימק"א, ימין משה, חצר המוגרבים, וולדורף אסטוריה, מלון המלך דוד, מלון מצודת דוד, גן הפעמון ועוד.
למי שיכול לקנות: בפרויקט חדש ברחוב, דירת 4 חדרים עם נוף לעיר העתיקה תעלה כשבעה מיליוני שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: דירת 4 חדרים מושכרת סביב 13 אלף שקל לחודש.
דבר המומחה: "הנדל"ן לאורך הרחוב הוא מהיוקרתיים בירושלים", אומר לידור חרוש מסוכנות הנדל"ן JHOMES, הממוקמת ברחוב. "מרבית בתי המגורים שנוספו בסביבת הרחוב נושאים שמות המאזכרים את שם הרחוב ונהנים מיוקרתו - כפר דוד, חצר המלך דוד, כתר דוד וקינג דיוויד רזידנס, הנחשקים על ידי מקומיים ותושבי החוץ, והאזור מתאפיין באוכלוסייה אנגלו־סכסית אמידה".
ועוד משהו קטן: כיום מבוצעות ברחוב עבודות שדרוג ופיתוח של המרחב הציבורי, בן היתר עבודות גינון, נטיעת עצים וסלילת שביל אופניים.

מעגלי יבנה | קטמונים

על שם מי ומה: הרחוב נקרא על שם המרכז הרוחני שהיה בעיר יבנה לאחר חורבן בית המקדש השני. כל הרחובות שמסביב קרואים על שמות תנאים מאותה התקופה.
לוקיישן: הרחוב ממוקם בחלק הצפוני של שכונת הקטמונים (קטמון ו׳). הוא קרוב למושבה הגרמנית, מקור חיים, אזור התעשייה תלפיות וצומת אורנים המרכזי.
היסטוריה: הרחוב נמצא בשכונה שהוקמה בתחילת שנות ה־50 עם בתים קטנים ונמוכים ושטח ירוק מסביב. כשכונת ספר על הגבול עם הירדנים, היא התגוננה מול ההתקפות ומכאן שמה העברי - גוננים. השיכונים הוקמו בידי עמידר ופרזות בשנות ה־60 על מנת לשכן בהם עולים חדשים וזוגות צעירים, ובשנות ה־70 הם נמכרו לדיירים שגרו בהם.
7 צפייה בגלריה
רחוב מעגלי יבנה בקטמון
רחוב מעגלי יבנה בקטמון
בקרוב : דירות חדשות במגדלים. מעגלי יבנה
(צילום: פרטי)
מקור המשיכה: המיקום בסמוך לצומת מרכזי משך אליו יזמים רבים, וברחוב מתוכנן פרויקט פינוי־בינוי גדול, שבמסגרתו יוקמו מגדלים חדשים. הדירות שייבנו לדיירים הקיימים בתמורה יהיו גדולות יותר, ולכן הוא מושך אליו משקיעים וזוגות צעירים. קו הרכבת הקלה מתוכנן לעבור בסמיכות לרחוב וגם הוא יוסיף לאיכות החיים.
מה ברדיוס: פארק המסילה נושק לרחוב ומספק אפשרויות בילוי וספורט. במרחק הליכה נמצאים אזור התעשייה תלפיות, שבו חנויות וסופרמקטים רבים, ומתחם התחנה הראשונה.
למי שרוצה לקנות: דירת שלושה חדרים עולה כ־2 מיליון שקל. דירת ארבעה חדרים ללא מרפסת, המיועדת לפינוי־בינוי, נמכרת בכ־2.5 מיליוני שקלים.
קראו גם:
למי שמסתפק בשכירות: דירת ארבעה חדרים מושכרת בממוצע של 5,500 שקל לחודש.
דבר המומחית: "המיקום המרכזי של הרחוב ותוכניות ההתחדשות העירונית הופכים את הרחוב לאטרקטיבי ביותר", טוענת מיכל אטלס (אטלס נדל"ן). "שווה מאוד לקנות בו דירה להשקעה לטווח הארוך".
ועוד משהו קטן: הקהילתיות חזקה ביותר ברחוב ולתושביו יש קבוצת וואטסאפ פעילה מאוד. אפשר למצוא מענה לכל עניין, החל מחיפוש כוסברה לפני שבת וכלה במציאת בעל רכב שהשאיר אורות דלוקים.

ישראל אלדד | ארנונה

על שם מי ומה: הרחוב נקרא על שם ד"ר ישראל (שייב) אלדד – יקיר העיר, עיתונאי וממנהיגי הלח"י.
לוקיישן: רחוב קטן וחצי מעגלי המחובר בשני קצותיו לרחוב בית"ר.
קצת היסטוריה: בעבר הלא רחוק, על השטח שבו הוקמו הבניינים גודלו מטעי תפוחים של קיבוץ רמת רחל.
7 צפייה בגלריה
רחוב ישראל אלדד בארנונה
רחוב ישראל אלדד בארנונה
מפירות מניבים לנדל"ן מניב. ישראל אלדד
(צילום: מיקי אלון)
מוקד משיכה: הרחוב הוא חלק ממתחם חדשני בשכונה הותיקה ארנונה. הוא כולל גינות ציבוריות ומדשאות ‏רחבות ידיים, מתנ"ס, גני ילדים וגינות משחקים.
הגינות ‏הציבוריות מנוהלות ומתוחזקות בידי חברות אחזקה פרטיות הממומנות על ידי הדיירים בשכונת ארנונה הצעירה. בקרבת הרחוב ‏בית כנסת מפואר ומקווה .
מה ברדיוס: מרחק הליכה מציר התנועה הראשי של דרך חברון והמרכז המסחרי בית הנציב. הרחוב צמוד לטיילת רות ברעם ואפשר גם להגיע בתוך מספר דקות לטיילת ארמון הנציב. לא רחוק משם - שגרירויות ארה"ב והאו"ם.
למי שיכול לקנות: 2.35 מיליון שקל לדירת 3 חדרים; דירות 4 חדרים נמכרות בכ־2.9 מיליון שקל; ‏ופנטהאוזים עם נוף לעיר העתיקה נמכרים ב־5.5 מיליון שקל.
למי שמסתפק בשכירות: החל מ־5,000 שקל לדירת 3 חדרים ועד 9,000 שקל בחודש ל־5 ‏חדרים עם שטח חוץ.
דבר המומחית: "הרחוב בנוי בצורה קשתית סביב רחוב בית"ר ומשמש לו כחומה לרעש התנועה", מספרת המתווכת רוית קרודו. "למתחמי המגורים צמודים חניונים תת־ קרקעיים בכל הבניינים וכן חניה ‏ציבורית גדולה הצמודה למתנ"ס, כך שאין בעיית חניה.‏ האוכלוסייה היא מעורבת, ובגינות הציבוריות ניתן לפגוש צברים לצד צרפתים ‏ואמריקאים, ציבור של דתיים־לאומיים וגם חילונים, משפחות צעירות ומשפחות ותיקות ממעמד סוציו־אקונומי גבוה".
ועוד משהו קטן: בשל הקרבה לשגרירויות הזרות, ניתן לפגוש לא מעט תושבי חוץ אזרחי ‏ארה"ב ועובדי האו"ם.‏

יעקב טהון | קרית היובל

על שם מי ומה: הרחוב נקרא על שם יעקב טהון, מראשי היישוב היהודי בתקופת המנדט הבריטי בארץ.
לוקיישן: הרחוב ממוקם על תוואי הרכבת הקלה הנבנה בימים אלו ועל צירי הכניסה המרכזיים לירושלים מדרום־מערב.
7 צפייה בגלריה
יעקב טהון, קרית יובל
יעקב טהון, קרית יובל
ההתחדשות כבר החלה. פינוי בינוי בטהון
(צילום: פרטי)
קצת היסטוריה: מדובר בשיכוני רכבת נמוכים שנבנו ברוב חלקי השכונה בשנות ה־50 וה־60 של המאה הקודמת.
מקור משיכה: ההתחדשות העירונית המתוכננת ברחוב כמו בכל האזור, לצד מיקומו במרכז השכונה בסמוך למרכז המסחרי והשירותים וגני המשחק.
מה ברדיוס: הרחוב נמצא כאמור ליד המרכז המסחרי של קרית יובל וקופות החולים כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת, וכמובן פארק המפלצת הידוע. לא רחוק מקצהו נמצא המרכז הקהילתי על שם פיליפ ליאון.
למי שיכול לקנות: כל הבניינים, הממוקמים בצד הצפוני של הרחוב נמצאים בשלבים אחרונים של פרויקט פינוי־בינוי, ובימים אלה ממש חלק מהדיירים מתכוננים לקראת פינוי דירותיהם ולקראת הריסה ובנייה מחדש. מחירי דירות שלושה חדרים (לפני פינוי־בינוי) נעים בטווח של 1.8-1.6 מיליון שקל. בסיום הפרויקט המחירים יקפצו בעשרות אחוזים.
למי שמסתפק בשכירות: 2 חדרים + מרפסת קטנה מושכרת ב־3,000 שקל; 3 חדרים: 3,500 - 4,000 שקל; 4 חדרים עם מרפסת קטנה: 4.500 - 5.500 שקל לחודש.
דבר המומחה: "רחוב טהון ישנה את פניו לבלי הכר עם סיום פרויקט פינוי־בינוי, שנמצא היום בתהליך מואץ של בנייה", אומר מנכ"ל ובעלים של 'רי/מקס הבית שלי', אייל שאולוף. "בנוסף למגדלים שייבנו במקום הבניינים הישנים והנמוכים יוקמו שדרות מסחריות הכוללות חנויות אופנה, מסעדות, גני ילדים ומקומות חניה תת־קרקעיים, שיהפכו את הרחוב לשדרת הבילוי והפנאי המרכזית, לא רק של קרית היובל אלא גם של השכונות הסמוכות קרית מנחם, עיר גנים, רמת דניה ורמת שרת.

אליעזר הגדול | קטמונים

על שם מי ומה: הרחוב נקרא על שם אליעזר הגדול, תנא שחי בתקופת בית שני והיה תלמידו של יוחנן בן זכאי.
לוקיישן: השכונה נמצאת בדרום מרכז ירושלים. אורך הרחוב כ־200 מטר, בסך הכל כ־14 מספרים, כולל בנייני מגורים ומבני ציבור שונים.
7 צפייה בגלריה
אליעזר הגדול בקטמונים
אליעזר הגדול בקטמונים
ותיקים לצד צעירים. אליעזר הגדול
(צילום: פרטי)
קצת היסטוריה: השכונה נבנתה בשנות ה־50 וה־60 של המאה ה־20 ואוכלסה בידי עמידר ופרזות בעולים חדשים בדירות קטנות במבנים של 8-4 דירות.
מקור משיכה: לפני כעשור נבנה ברחוב פרויקט 'גני ציון' על ידי חברת 'האחים חסיד'. מדובר בשכונה פרטית וסגורה סביב פארק הכולל 4 בניינים של 8-6 קומות ומגדל מפואר של 18 קומות. מסביב מדשאות.
ובמגדל לובי מפואר, חדר כושר מאובזר, אולם דיירים, בית כנסת. מה שגרם לכניסת אוכלוסיה מבוססת ובהם ישראלים ועולים אנגלו סקסיים וצרפתים ומשקיעים מארצות אלו.
מה ברדיוס: הרחוב נמצא דקות ספורות של הליכה מאזור התעשייה בתלפיות, שבו שלל מרכזי הקניות, ובקרבת פארק המסילה, פארק סן סימון ועמק הצבאים.
במקום נמצאים מוסדות חינוך, ממעון יום ועד תיכון, מדרשה, טיפת חלב, מתנ"ס בית הופמן, מרכז למוזיקה ומחול, ספרייה, בתי כנסת, חורשה, גינה קהילתית, בית אבות.
למי שיכול לקנות: דירת 5 חדרים בפרויקט חדש תעלה כ־4.5 מיליוני שקלים.
למי שמסתפק בשכירות: דירה כזו מושכרת בכ־9,500 שקל לחודש.
דבר המומחית: "הרחוב הוא שילוב של ישן מול חדש מכל מיני בחינות", אומרות המתווכות ליאורה סלומון ושנטל פוקס מ'קדמא נכסים'. "למרות שנכנסה אוכלוסייה חדשה ושונה היא חיה לצד האוכלוסייה הותיקה במקום תוך יצירת מרקם קהילתי חדש. כולם נהנים מהמיקום ומהשירותים הקהילתיים הרבים בסמוך.
ועוד משהו קטן: רבים מתושבי הרחוב והסביבה הם צאצאים המתגוררים בסמוך לדירות הוריהם ותיקי השכונה.

עמנואל זיסמן | הר חומה

על שם מי ומה: חבר מועצת עיריית ירושלים במשך 24 שנים וחבר הכנסת בשנים 1988–1999.
לוקיישן: הרחוב גובל מצפון ברחוב אהרון הכהן שמוביל ליציאה מהשכונה לירושלים או לגוש עציון, ומכיוון מערב ברחוב בבא סאלי.
קצת היסטוריה: זהו הרחוב החדש ביותר שנבנה ואוכלס בשכונת הר חומה והוא בן כחמש שנים בשכונה צעירה בת 21 שנים בסך הכל.
7 צפייה בגלריה
עמנואל זיסמן, הר חומה
עמנואל זיסמן, הר חומה
שופע גני משחקים. זיסמן
(צילום: פרטי)
מקור משיכה: הרחוב תוכנן מלכתחילה עבור זוגות צעירים, ולכן הוא שופע גני משחקים קטנים ליד כל מספר בניינים, כשבתחילתו ובסופו הוקמו פארקי שעשועים גדולים. האחרון צופה לנוף הוואדי הפתוח. מה שמייחד את הרחוב אלו גני משחקים קטנים ליד כל מספר בניינים, שביל לרוכבי אופניים לאורך כל הרחוב ומדרכות רחבות לטובת הולכי הרגל המבוגרים והצעירים הרבים ברחוב.
מה ברדיוס: הרבה גני שעשועים כאמור ושביל אופניים.
למי שיכול לקנות: דירות 3 חדרים נמכרות ביותר מ־1.7 מיליון שקל. דירות 5 חדרים עם מרפסות קטנות נמכרות סביב 2.3 מיליון שקל. פנטהאוזים ודירות גן חצו את רף שלושה מיליוני השקלים.
למי שמסתפק בשכירות: דירות 4 חדרים מושכרות בממוצע סביב 5,500 שקל לחודש.
דבר המומחה: "הגינות הגדולות (בחלקן יותר מ-200 מ"ר) והנוף לוואדי הופכים את זיסמן לרחוב מבוקש", אומר המתווך רועי יהלום ל'פאזל נכסים'. "מבחינת היקף הדירות שנמכרו ברבעון האחרון רואים את רחוב זיסמן מוביל, ומתוך 77 דירות שנמכרו ברבעון האחרון בהר חומה 17 דירות נמכרו בזיסמן בלבד.
ועוד משהו קטן: במקום קיימת מצוקת חניה, ונוף הפרא של הוואדי זמני, שכן בעתיד יוקם על חלקו שלב ד' של השכונה.

יצחק שליו | גבעת משואה

על שם מי ומה: הרחוב נקרא על שמו של יצחק שליו, משורר וסופר ירושלמי.
לוקיישן: הרחוב נמצא בקצה הדרום־מערבי בגבעת משואה ונבנו בו הבתים האחרונים בשכונה
קצת היסטוריה: השכונה נוסדה ב־1996. היא חילונית ברובה, מתאפיינת באוכלוסייה ממעמד סוציו־אקונומי גבוה, וכבר בשלב של שיווק השכונה פנו לקהלים אלו: רופאים, אנשי הייטק, חברות תוכנה וכו'.
7 צפייה בגלריה
יצחק שליו בגבעת משואה
יצחק שליו בגבעת משואה
יצחק שליו בגבעת משואה
(צילום: פרטי)
מקור משיכה: ברחוב קיימת רק בנייה חדשה של בניינים קטנים, קוטג'ים ודירות גן. מדובר במעין שכונה סגורה וקטנה הבנויה על הרכס בצורה מישורית ומעגלית ומשקיפה אל הנוף של עמק לבן וגן החיות התנ"כי.
מה ברדיוס: בקרבה לגן החיות התנכי, קניון מלחה, ארנה, אצטדיון טדי, בית החולים הדסה, כביש טדי, עמק לבן, הגן הטכנולוגי מלחה.
למי שיכול לקנות: דירות 3 חדרים נמכרות ב 1.9 מיליון שקל, דירות 4 חדרים ב־2.4 מיליון שקל, ודירות 5 חדרים מגיעות לכ־3.3 מיליון שקל.
למי שמסתפק בשכירות: 3 חדרים מושכרות סביב 4,800 שקל, 4 חדרים: 6,000-5,700 שקל, ו־5 חדרים: 7,000-6,500 שקל לחודש.
דבר המומחה: "זהו אחד הרחובות השקטים באחת השכונות היוקרתיות ביותר בירושלים", אומר מנהל חברת התיווך נדל"ן IN , מני מזרחי. "יש כאן אוכלוסייה חזקה, נעימה ואיכותית. כאן זה לגור בעיר ולהרגיש בכפר".
ועוד משהו קטן: מהמרפסות שפונות לכיוון עמק לבן ניתן לשמוע בלילה את התנים שמייללים שנשמעים ממש ממש קרוב.
  • המתווכים המופיעים בכתבה הינם חברי לשכת המתווכים למקרקעין בירושלים