המוסד שהלך צעד אחד רחוק מדי: מצוקת החניה היא כידוע בעייתית בייחוד במרכז העיר ובשכונות הסמוכות אליו. במוסד 'יד הרב ניסים', השוכן ליד מכון 'ון ליר' בלב שכונת רחביה ועל גבול שכונת טלביה, מצאו פתרון יצירתי למצוקת החניה, מהיר לביצוע ופרקטי, אלא שהחוקיות שלו מוטלת בספק, ולמעשה מתבררת בימים אלה בתביעה העירונית.
2 צפייה בגלריה
יד ניסים
יד ניסים
יד ניסים
(צילום: שלו שלום)

גדר לשימור? אז מה


לפני חודשים אחדים, בשלהי הקיץ, החליטו במכון לוותר על הגינה שהקיפה את החלק האחורי של המתחם, שפונה לרחוב מולכו, עקרו מספר עצים בוגרים ואף הרסו קטע מחומת גדר היסטורית שמיועדת לשימור ונכללת כחלק בלתי נפרד מהמתחם כולו - מבנה ששימש מלון לשעבר בתקופת המנדט הבריטי.
לפעולות אלה נדרשים בין היתר הוצאת היתר בנייה מהעירייה, אישור של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה לשימור וכן שינוי יעוד לשטח שהוסב לחניה. לדברי גורמים המעורים בנושא, כל ההליכים והבקשות האלה לא בוצעו, וכל העבודות הנכללות בהכשרת השטח והסבתו לחניון פרטי לא תואמו עם גופי העירייה המקצועיים השונים והדבר נעשה ללא ידיעתם וללא אישורם.

2 צפייה בגלריה
המתחם השבוע
המתחם השבוע
המתחם השבוע
(צילום: שלו שלום)

"אומנם על חזית המתחם הפונה לרחוב ז'בוטינסקי עומד שריר וקיים השלט הכחול המעיד על חשיבות הנכס ועל ההיסטוריה שמאחוריו, שהותקן על ידי המועצה לשימור אתרים", אמר אחד הגורמים, "אך בחזית האחורית נעשו דברים שפוגעים בשימור ואינם עולים בקנה אחד עם מחויבות של מוסד ציבורי, שאמור לכבד את החוק והסדר הטוב".

קראו גם:

'יד הרב ניסים' הוא מכון מחקר תורני והוצאת ספרים על שם הרב הראשי יצחק ניסים, אביו של שר האוצר והמשפטים לשעבר משה ניסים, שנחשב לחבר אישי של ראש העירייה משה ליאון ואף שימש במשך תקופה בתפקיד רשמי כחבר המועצה הציבורית של המוסד.
מהעירייה נמסר: "עבירות הבנייה במקום מטופלות, ותיק העבירה נמצא כרגע בתביעה העירונית. עם סיום ההליך המשפטי תפעל העירייה בהתאם להכרעת בית המשפט".
הרב ד"ר יצחק בן דוד מסר בתגובה: "נאלצנו לפעול במהירות כיון שנתגלה עץ תמר חולה שיצר סכנה לסביבה. עקרנו אותו ומקביל גם פנינו לעירייה. דאגנו גם לתקן את הגדר שנפגעה ופעלנו בהתאם לחוות דעת של אדריכל לשימור. כל הפרטים המלאים הועברו לידיעת העירייה".