תושבי שכונת נווה יעקב וקרית יובל, לצד אלפי עובדים בבית החולים הדסה עין כרם עדיין ממתינים לרכבת הקלה שתגיע אליהם. ההבטחה האחרונה דיברה על חגי תשרי. מאז כידוע עברו כבר יותר מחודשיים.
הרכבת כבר ביצעה מספר נסיעות לאורך הקו, שבנייתו הושלמה — הפסים זמינים והתחנות מוכנות לקליטת נוסעים. אז מה מערב את ההשקה? ל-mynet נודע כי בימים האחרונים החלו לחזור לארץ הצוותים הניהוליים של הפרויקט, שנטשו את ישראל עם פרוץ המלחמה בעזה. הצוותים המדוברים בשילוב מומחים נוספים, הם אלו שאמורים לתת את האור הירוק, את אישורי הבטיחות להפעלה מלאה של הקו. נכון לעכשיו, לא כולם עדיין הגיעו לארץ ולכן האישור הסופי מתעכב.
בתוך כך, בשל לחצים שמפעילה עיריית ירושלים, ייתכן מאוד כי הארכת הקו תתבצע במספר שלבים, כאשר תחילה הרכבת הקלה תגיע עד לצומת אורה, ולאחר מכן גם לבית החולים הדסה עין כרם. בהערכה זהירה ניתן לומר שהדבר יקרה בטווח של בין חודש לשלושה חודשים.
ברגע שהתוכנית תצא לפועל, יושלם הקו האדום של הרכבת הקלה שהושק בשנת 2011. הוא ייצא משכונת נווה יעקב, יגיע לתחנות המוכרות בפסגת זאב ויחצה את מרכז העיר. תחנת הר הרצל שידועה כתחנה האחרונה תהפוך לעוד תחנה רגילה בדרך, ממנה תמשיך הרכבת לקרית יובל ולבית החולים הדסה.
עוד בחדשות:
הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה צפויה להביא שינוי דרמטי על חייהם של מאות אלפי תושבים בירושלים. מלבד תושבי השכונות נווה יעקב וקרית יובל, הרכבת תשרד אלפי עובדים בבית החולים הדסה וכן מטופלים, בני משפחות של מאושפזים וסטודנטים וסטודנטיות לרפואה.
פורסם לראשונה: 18:37, 06.12.23