במוצאי השבת האחרונה, בשעת לילה מאוחרת, פרצו לבית משפחת ד. (השם המלא שמור במערכת) פורצים ערבים ובזזו כלי כסף יקרים וחפצים נוספים. בנס הם פסחו על חדרי הילדים. "לפנות בוקר הם נכנסו לבית מחלון שהוא היחיד שאינו מסורג ולא חשבתי שיכולים להיכנס משם", סיפר אב המשפחה ל-mynet ו"ידיעות ירושלים". "הם רוקנו את כל כלי הכסף שהיו בסלון ובמטבח, אחר כך ירדו לקומה התחתונה וניסו לקחת משם כמה דברים אבל השאירו אותם. הפעם זה נגמר ברכוש, אבל זה יכול היה להיגמר אחרת".
3 צפייה בגלריה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
(צילום: פרטי)

לדברי אב המשפחה, ילדיו נמצאים מאז בחרדה גדולה. "הקטנה בת הארבע לא הבינה מה קרה, אבל הגדולים לא מוכנים להישאר לרגע לבד בבית. זה מאוד מפחיד ואין הרגשת ביטחון". מבית המשפחה אפשר לראות את בית איכסא ואוהלים פזורים, משם לטענת התושבים מגיעים הפורצים בקלות. "כנראה מסיבות פוליטיות ואידיאולוגיות אין גדר, וזה אומר שאנחנו בחזית".

הגיעו עם מעדר


רק לילה קודם לכן אירע ניסיון פריצה נוסף לא רחוק, והפעם, למרבה המזל, בני המשפחה לא היו בבית. "בסביבות חמש לפנות בוקר ניסו לפרוץ את הדלת", סיפר בעל הבית נהוראי הרוש. "השכן הלך לתפילה וראה אותם. לרגע הוא פחד, אבל אז הוא התעשת וזרק עליהם אבנים והם ברחו ליער. זה ממש מפחיד ומסוכן. הם השאירו גרזן ומעדר בכניסה לבית.

3 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון
מתוך הסרטון
מתוך הסרטון
(צילום: פרטי)

"השכן שהבריח אותם לא מרשה מאז לילדיו להסתובב בחוץ. לי יש ילד בן שנה. הם הגיעו עם מעדר וזה דבר חמור. כולנו יודעים מה עשו עם מעדר בעוטף. בימי שישי אנחנו שומעים דברים מטורפים מהמואזין. מי שמבין ערבית שומע את ההסתה, שבחים למוחמד דף ועל זה שהם יגיעו עד לטבריה וחיפה. כל תושבי האזור מפוחדים".

קראו גם:


התושבים מספרים שהפורצים יודעים היכן יש מצלמות ולראייה אומרים שבצילומי אבטחה הם נראים לא אחת מסתירים את פניהם בעת הצורך ובורחים לואדי הסמוך, לשם ניידות המשטרה לא יכולות להגיע. "רק לפני מספר חודשים פורץ חסם בידו את הפה לילד שהתעורר. כל פריצה עלולה להסתבך ולהגיע לפיגוע", אומר תושב נוסף, "העצבים של האנשים מאוד מתוחים. צריך להגביר את הפעילות של משמר השכונה, לשים גדר ולהגביר את הבולטות של המשטרה כדי להרתיע".

3 צפייה בגלריה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
סימני הפריצה
(צילום: פרטי)

מהמשטרה נמסר: "מיד עם קבלת התלונות לפני מספר ימים, נפתחו חקירות במטרה למצות את הדין עם המעורבים. נציין כי במסגרת המאבק המתמשך של משטרת מחוז ירושלים בעברייני הרכוש, מתחילת השנה הנוכחית חלה ירידה של כ-10% בכמות ההתפרצויות לדירות ירושלים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה למעלה מ-230 חשודים בחשד להתפרצות לדירה ברחבי העיר".