לא רק קרית יובל: הוועדה המחוזית בירושלים הודיעה על הפקדת תוכנית (101-0992032) התחדשות עירונית ברחוב אבשלום חביב - מתחם ד' בשכונת ארמון הנציב. במסגרתה מתוכנן פרויקט עירוב שימושים, הכולל מגורים ומסחר ומבני ציבור בתא שטח שנמצא על הצומת שבין הרחובות אבשלום חביב ועולי הגרדום בשכונת ארמון הנציב ירושלים.
3 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית ברחוב אבשלום חביב
התחדשות עירונית ברחוב אבשלום חביב
התחדשות עירונית ברחוב אבשלום חביב
(הדמיה: משרד אדריכלים קולקר קולקר אפשטיין)

התוכנית המקודמת בשיתוף פעולה עם חברת תכלת ישראל מציעה הריסת שני מבנים בני 65 יחידות דיור קיימות ובמקומן הקמה של שלושה מבני מגורים חדשים הכוללים כ-250 יחידות דיור חדשות, כאשר בשני מבני מגורים יהיו כ-23 קומות, ובמבנה אחד יהיו כ-11 קומות. התוכנית כוללת חזית מסחרית לאורך רחוב עולי הגרדום.
כמו כן, במסגרת התוכנית תוקם כיכר חדשה הכוללת מסחר ומבני ציבור במפלס רחוב עולי הגרדום יחד עם תכנית נוספת צמודה שמקדמת החברה. המתחם יכלול מבני ציבור: שתי כיתות גן ילדים בגודל 130 מ"ר כל אחת, עם חצרות צמודות בגודל 175 מ"ר לכל כיתה, אשכול מעונות בשטח 440 מ"ר וחצר צמודה בשטח 305 מ"ר ובית כנסת בשטח 300 מ"ר, ושבילי הליכה ירוקים שישתלבו בתכנית האב של השכונה. התוכנית כוללת גם הפרשת קרקע עבור שטח ציבורי פתוח.הפרויקט שצפוי לקום בשכונת ארמון הנציב מקודם יחד עם משרד האדריכלים קולקר קולקר אפשטיין.

3 צפייה בגלריה
ארמון הנציב
ארמון הנציב
ארמון הנציב
(צילום: אלכס קולומויסקי)

קראו גם:

מעבר לפרויקטי הפינוי-בינוי שמקדמת החברה בירושלים, לאזורים פרויקטי מגורים נוספים הנמצאים בשלבי ייזום, תכנון, שיווק והקמה וביניהם פרויקט "נופי ארנונה" הנמצא בימים אלה בשיווק בשכונת ארנונה, כמו כן תכניות נוספות שהחברה מקדמת במתחם "אמת המים" הנמצאת על דרך חברון ופרויקט בשכונת רוממה קיבלו לאחרונה אישור הפקדה מהועדה המחוזית.
רק לאחרונה דיווחנו ב-mynet ירושלים כי עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, המליצה להפקדה תכנית נוספת ל'פינוי בינוי' ברחוב אולסוונגר בשכונת קרית יובל. התכנית בשטח של כ- 45 דונם כוללת שני מתחמי מגורים, מציעה 1,200 יחידות דיור וממוקמת ברחוב אולסוונגר בקריית יובל.

3 צפייה בגלריה
מתחם אמת המים ליד רמת רחל
מתחם אמת המים ליד רמת רחל
מתחם אמת המים ליד רמת רחל
(הדמיה: ארי כהן אדריכלות ותכנון ערים)

סמנכ"ל הנדסה ותכנון בחברת אזורים, מאיר שמחה: "הוועדה המחוזית ירושלים ועיריית ירושלים פועלות ביעילות רבה בקידום מדיניות המעודדת התחדשות עירונית ובתוך כך פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם היזמים. ניתן לראות את פירותיו של שיתוף הפעולה בקצב קידום התכניות השונות ולראייה מספר הפרויקטים הרבים שחברת אזורים מקדמת בעיר. אנו שמחים ומברכים את הועדה המחוזית על התהליך המהיר והיעיל שהביא לקידום הפרויקט בשכונה המבוקשת בארמון הנציב".