אחרי 30 שנים: החלו העבודות לבניית פרויקט חדש במרכז העיר במקום אכסניית ומרכז בית גשר שייהרסו ברובם. הבניין נמצא במרכז העיר צמוד לחלק האחורי של מלון וולדוף אסטוריה.
2 צפייה בגלריה
בית גשר
בית גשר
בית גשר
(צילום: יואב דודקביץ')
לאחר תחילת עבודות ההריסה במקום, הבוקר הגיעו אנשי המועצה לשימור אתרים ובדקו כי אכן ההריסות הן בהתאם לתוכנית. מנכ"ל המועצה לשימור אתרים במרחב ירושלים, איציק שוויקי מסר ל-mynet ירושלים: "על פי התוכנית ההריסות יכללו רק את חלקי הבניין החדשים יותר שנוספו בעת שיקום המבנה לפני כ-30 שנה. ואילו החלקים הישנים של המבנה המקורי שנמצאים בשתי קצוות הבניין יישמרו כולל בור המים".
הבניין הקיים הגיע לגובה של 4 קומות ואילו הבנייה החדשה תוסיף עוד שתי קומות. כך שהמבנה החדש יגיע לגובה של 6 קומות. אך בשלב הבא ייתכן, בהליך של הקלות בנייה, יתבקשו להוסיף עוד שתי קומות נוספות בכדי להשוות את גובה הבנייה למבנים מסביבו ובהם גם המלון.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בית גשר במרכז העיר
בית גשר במרכז העיר
בית גשר במרכז העיר
(צילום: המועצה לשימור אתרים)

בית גשר כלל מרכז לימוד ובו אולם הרצאות, חדרי סמינרים משרדים לצד חדרי פנימייה ושימש שנים רבות את מרכז גשר שעבר למיקום חלופי כבר לפני שנים אחדות. המבנה הקיים היה ריק בשנים הוא הושכר לבית גשר ולאחר עזיבתם הוצע הנכס למכירה בשלמותו. במשך כשלוש שנים לא נמצא רוכש למתחם והוא נרכש לבסוף כאמור על ידי לורנט לוי.
פורסם לראשונה: 08:47, 01.09.23