מצפון תיפתח הרעה: לאלפי נהגים ירושלמים נפתח בשלוש השנים האחרונות תיק הוצאה לפועל, זאת לאחר שנסעו במקטע הצפוני של כביש 6, כך נודע ל-mynet ירושלים. נתון זה נחשף בעקבות ערעור שהוגש לבית המשפט העליון. נוסעת שנסעה בכביש ולא שילמה 5.37 שקלים, גילתה כי החוב גדל ל־600 שקל. אם לא די בכך, חברת 'כביש 6 חוצה צפון' גם דאגה לפתוח לנהגת תיק הוצאה לפועל.
1 צפייה בגלריה
כביש 6 צפון. המנוי הרגיל לא מספיק
כביש 6 צפון. המנוי הרגיל לא מספיק
כביש 6 צפון. המנוי הרגיל לא מספיק
(צילום: אלעד גרשגורן)
בערעור, שהוגש על ידי עו"ד מוטי לוי, נטען כי חברת 'כביש 6 חוצה צפון' פתחה מאז הקמתה הליכי הוצאה לפועל נגד 36 אלף נוסעים בגין חובות זעומים, וזאת תוך ניפוח החובות למאות ואלפי שקלים. בערעור נטען כי פתיחת הליכי הוצאה לפועל בגין חוב מקורי של 5.37 שקלים אינה סבירה ואינה מידתית.
עוד נטען בערעור כי נוסעים רבים בקטע האחרון של המקטע הצפוני בכביש חוצה-ישראל אינם יודעים כי מדובר בחברה אחרת מזו שמפעילה את יתר המקטעים וכי נדרש מינוי נפרד לנוסעים בו. כמו כן עו"ד לוי טען כי לא נעשו מספיק מאמצים כדי להסביר לציבור שגם אם יש להם מינוי לכביש 6, הוא איננו כולל את המקטע שמצפון למחלף יקנעם ועד לצומת סומך שסמוך לקריות.

קראו גם:

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג פסק כי על חברת 'כביש 6 חוצה צפון' להגיש תשובה לערעור, שכלל בקשה לחשוף את "הליכי הגבייה הננקטים מעת הולדת החוב ועד לפתיחת התיק בהוצאה לפועל".
על השאלה כמה מתוך 36 אלף תיקי הוצאה לפועל הם של ירושלמים, מחברת 'כביש 6 חוצה צפון' נמסר כי מדובר ב־9%, ועל החלטת השופט סולברג נמסר כי ל-mynet ירושלים: "החברה מנהלת הליכי גבייה מול לקוחותיה על פי החוק. החברה שבה ומפצירה בנוסעים בכביש - הירשמו עוד היום כמנויים באתר 'כביש 6 חוצה צפון' והימנעו מחובות מיותרים".