מיכל בניהו, אחות בטיפת חלב בקופת החולים 'כללית' הלכה לעולמה בסוף השבוע כשהיא בת 54. בניהו עבדה בשלושה סניפים באזור ירושלים - שואבה, בית זית ועמינדב. היא הותירה אחריה את בעלה אופיר, ארבעה ילדים ותשעה נכדים.
4 צפייה בגלריה
מיכל בניהו ז"ל
מיכל בניהו ז"ל
מיכל בניהו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בעוד שבועיים היינו אמורים לחגוג לך 55", ספד לה בעלה אופיר, "אך את הלכת מאיתנו בטרם עת, צעירה ויפה. את הטוב שבהתגלמותו, היושר שלך, התמימות שלך, אהבת האדם שבך, הערכים שלך ושמחת החיים שלך מהווים דוגמא לכל מי שפגש אותך. תמיד הסתכלת על המציאות מזווית חיובית ואופטימית, וראית רק את הטוב בכל אדם שפגשת".
בגיל 14 חלתה מיכל בסרטן בלוטות הלימפה. במסגרת הטיפול היא קיבלה כימותרפיה והקרנות וככל הנראה הטיפול פגע בליבה. במהלך השנים היא התגברה על הסרטן וגם השתתפה בפרסומת: ניצחתי את הסרטן.

קראו גם:

"פגשתי אותה כשעברתי ליד הבית של ההורים שלי", סיפר בעלה אופיר ל-mynet ירושלים, "היא חיכתה לאוטובוס שנוסע למושב בית מאיר, שם אנחנו גרים היום. אמרתי לה שהיא מוכרת לי והיא אמרה שאני בטח מכיר אותה מהפרסומות. הסתכלתי לה בעיניים ראיתי את החיוך ומאז לא נפרדנו. התחתנו כמה חודשים אחר כך".

4 צפייה בגלריה
מיכל ובעלה אופיר
מיכל ובעלה אופיר
מיכל ובעלה אופיר
(צילום: באדיבות המשפחה)

אופיר היה מודע לסכנות ולאתגרים בנישואיו למיכל: "היה שווה כל דקה. הצלחנו להקים משפחה והיא זכתה להרבה אושר למרות כל הקשיים". מיכל ואופיר נשואים למעלה מ-35 שנה, יש להם ארבעה ילדים ותשעה נכדים. "היא גידלה את הילדים באהבה גדולה", אמר אופיר.

"להיות איתה זה היה להיות בן אדם טוב יותר"


לפני 12 שנה התגלה שיש למיכל בעיה בלב והיא היתה בסכנת חיים. בהמשך השתילו לה קוצב והיא המשיכה לחיות ולעבוד כרגיל. לפני כחודש היא שוב לא חשה בטוב ולא הצליחה להרים את היד, בבית החולים הודיעו לה כי יש צורך בניתוח לב פתוח. אך בסופו של דבר החליטו לא לנתח אותה בגלל מצבה הבריאותי. ביום חמישי היא קרסה ונפטרה.

4 צפייה בגלריה
מיכל וריקי
מיכל וריקי
מיכל וריקי
(צילום: באדיבות המשפחה)

"היא ידעה להתחבר לנפש של הבן אדם והוא יכול היה לדבר איתה בחופשיות", הוסיף גם אופיר, "היא עזרה להרבה מאוד אנשים. הנכד של השכנים נפל בבריכת הדגים והיא עם כל המצב שלה קפצה למים והצילה אותו. היא היתה נפש גדולה".
ריקי סגל, אחות ומנהלת תחום רפואה מונעת בכללית ירושלים, היתה המנהלת של מיכל וגם חברה. "הקשר שלנו התחיל כקשר מקצועי והפך להיות קשר חברי מאוד. היא כל כך אהבה אנשים ובהלוויה שלה היו הרבה משתתפים, היא היתה רב גונית כל כך שאני בטוחה שכל אחד חושב שהוא החבר הכי טוב שלה".
גם ריקי סיפרה על האישיות המיוחדת של מיכל. "היא היתה בן אדם של אנשים. ההקשבה שלה היתה מדהימה, חוסר השיפוטיות שלה, הלמידה הבלתי פוסקת שלה כדי להתמקצע עוד ועוד, היכולת שלה לראות את הטוב בכל אדם ולראות את היופי שבסביבה שלה וגם באנשים. הורים סמכו עליה והרגישו הכי טוב אצלה. בשנתיים האחרונות", סיפרה ריקי.

4 צפייה בגלריה
מיכל בניהו ז"ל
מיכל בניהו ז"ל
מיכל בניהו ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

"זה היה ברור שהיא צריכה להוביל את ההכשרה של אחיות טיפת חלב 'שלם - שותפות להורות מיטיבה', תוכנית ארצית על מנת לתת הדרכה לאחיות טיפת חלב איך לגשת להורים. מיכל לא היתה צריכה ללמוד את זה זו היתה היא במשך הרבה מאוד שנים".
לפני כשנה פורסמה כתבה על תינוק שהיתה לו עליה מאוד גדולה בהיקף הראש ולמרות שהרופאים אמרו שזה בסדר, אחות טיפת חלב, ששמה לא מוזכר, שלחה אותם לבית החולים וגילו גידול והיא הצילה את חייו. "זו היתה מיכל", התרגשה ריקי, "היא היתה כל הזמן באימון אישי ולמידה, להשתפר ולחמול. גם על עצמה. היא לימדה את ההורים לחמול גם על עצמם ולהבין את היכולות שלהם. בפן האישי היתה לה בעיה לבבית הרבה שנים אבל היא לא נתנה למוגבלות הזו להוביל אותה. להיות איתה זה היה להיות בן אדם טוב יותר.למדתי ממנה המון. אני איבדתי חברה".