רשות מקרקעי ישראל, העבירה לפני ימים אחדים לאונר"א דרישה לפנות את המתחם שברשותם בשכונת מעלות דפנה בסמוך לגבעת התחמושת, בירושלים.
2 צפייה בגלריה
מפגינים נגד אונר״א
מפגינים נגד אונר״א
מפגינים נגד אונר״א
(צילום: רפי קוץ)
ב-7 באוקטובר 2023, מספר עובדים של סוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א) היו מעורבים בטבח שביצע חמאס בישראל. לפי המידע המודיעיני שהועבר על ידי ישראל, 12 עובדי אונר"א השתתפו בטבח, כאשר חלקם אף רצחו וחטפו אזרחים ישראלים. בין העובדים המעורבים היו מורים ועובדים סוציאליים של אונר"א, ששימשו גם כלוחמים בחמאס.

2 צפייה בגלריה
מיצג המחאה נגד אונר״א
מיצג המחאה נגד אונר״א
מיצג המחאה נגד אונר״א
(צילום: צו 9)

בעקבות המידע הזה, האו"ם פתח בחקירה של 19 עובדים החשודים במעורבות בטבח, אך סגר חלק מהתיקים עקב חוסר בראיות מספקות. למרות זאת, חקירתם של חלק מהעובדים עדיין נמשכ. פרסום המידע גרם למספר מדינות, כולל ארה"ב, להפסיק את המימון לאונר"א, והביא לביקורת חריפה מצד נציגי הארגון שטענו כי הפסקת המימון מאיימת על המשך הפעילות ההומניטרית באזור.


על פי המסמך, שהגיע ל-mynet, ניתן לאונר"א 30 יום בכד לבצע את הפינוי המבוקש. במכתב מצויין כי כל המתחם, בן 36 דונם נמצא בידי הרשות ותהליך הפקעתו הושלם כבר בשנת 2006. עוד מצויין כי עוד לפי הליך ההפקעה כ-14 דונם היום כבר רשומים כקרקע בבעלות המדינה. אונר"א נדרשים עוד להשיב את המתחם כשכל הבינוי שנעשה על ידם שלא כדין נהרס כבר והשטח אמור להיות נקי מכל מבנה כזה או אחר.
מעבר לפינוי, ברשות דורשים גם תשלום עבור דמי שימוש רטרואקטיבים לשבע השנים האחרונות. מדובר בסך של מעל ל-27 מיליון שקל. ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי במידה ודרישותיהם לא ימלואו בפרק הזמן שניתן אז יעמדו לרשותם כל האמצעים החוקיים לבצע את הפינוי והריסת המבנים בעצמם ולחייב את אונר"א בהוצאות.
סגן ראש העירייה, אריה קינג: "נמשיך לרדוף אחר האויב האנטישמי שפועל בקרבנו תחת המסווה של ארגון סיוע לפליטים. בכוחנו לפנותם מירושלים ולעשות שימוש במקרקעין לטובת תושבי ירושלים. השלב הבא יהיה,לפנות את האו"ם מבית הנציב בסמוך לטיילת ארמון הנציב".
פורסם לראשונה: 14:44, 31.05.24