בימים אלה הטרקטורים כבר עובדים במרץ לפיתוח שטחי גבעת המטוס, ורבים כבר מתחילים להסתקרן באשר למה הולך להיבנות שם, ויותר חשוב, מה יהיה סדר הגודל של מחירי הדירות בשכונה ההולכת ומוקמת. על כך מנסה לענות שמאי המקרקעין והכלכלן המומחה יוסי לבקוביץ'.
2 צפייה בגלריה
גבעת המטוס
גבעת המטוס
העבודות כבר החלו. גבעת המטוס
(צילום: שלומי כהן)

"לפני כשנה וחצי פורסמו זוכים ב־10 מתחמי קרקע בשכונה אשר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל, שכוללים 1,253 יחידות דיור לצד שטחי מסחר", הוא אומר. "בחודש יולי האחרון שווק בהצלחה מתחם נוסף לבניית 83 דירות. חלק מהן יימכרו בהנחה במסלול של 'מחיר מופחת' לצד מכירות בשוק החופשי".

4־12 קומות

לדברי לבקוביץ', "מרבית המבנים צפויים לכלול 12-4 קומות (הבניינים הנמוכים ייבנו במורדות השכונה והגבוהים יותר במרכזה), כאשר כיום מצויה בשלבי הפקדה תוכנית שמטרתה להגדיל את כמות יחידות הדיור ואת שטחי השירות (זאת לאור מחסור בשטחים אלה בתוכנית המקורית) ולהוסיף קומות. אופי הבינוי צפוי לכלול דירות של 5-3 חדרים לצד דירות גן (חלקן דו־מפלסיות), דירות גג ועוד".
"הקבלנים שזכו במכרזים בפרויקטים צופים כי ימכרו את דירותיהם בשוק החופשי, במחיר המשקף למעלה מ־30 אלף שקל למ"ר", משיב לבקוביץ' למתעניינים. "זאת בהתאם לרמת המחירים הרווחת בסביבה. עם זאת, לאור העלייה החדה במחירי הנדל"ן בעיר, לא מן הנמנע כי ניתן יהיה לשווק דירות גם בערכים גבוהים יותר.
קראו גם:
"השכונה תכלול שטחי מסחר בחזיתות של חלק מהמבנים. שטחי הציבור צפויים לכלול מרכז קהילתי, גני ילדים או מעונות יום, מוסדות בריאות, מרפאות קהילה או רווחה ומבנה דת. מיקום השכונה ואופי הבינוי הצפוי בה עתידים ליצור ביקוש גבוה בקרב אוכלוסייה כללית ומגוונת".

2 צפייה בגלריה
שמאי מקרקעין וכלכלן, יוסי לבקוביץ
שמאי מקרקעין וכלכלן, יוסי לבקוביץ
שמאי מקרקעין וכלכלן, יוסי לבקוביץ
(צילום: פרטי)

לבקוביץ' מעריך כי קבלת היתרי הבנייה בקרקע תתרחש במהלך שנת 2023 או לקראת סופה, וצפי האכלוס האופטימלי לדבריו הוא בשנת 2025.
עוד הוא מציין כי העירייה מתכננת בשטחים נוספים של השכונה, הידועים כ'גבעת המטוס ד", בין היתר תוכנית למלונאות ואזור תעסוקה ושירותים עירוניים בסמוך לציר דרך חברון.